חן עמרם, CTO אגד: "על המנמ"ר לעסוק בשיפור התהליכים בחברה, תוך אימוץ הטכנולוגיות המתאימות"
עמרם אמר את הדברים למשתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס הדרכה - מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים, שסיירו במשרדי החברה ● במהלך הביקור הציג עמרם בפני האורחים את פעילות ה-IT של הקבוצה, תאר את מבנה יחידת מערכות מידע, תחומי הפעילות המרכזיים ומנה יעדים ומדדים אשר תורמים להצלחת החברה
"על המנמ"ר לעסוק בשיפור התהליכים בחברה, תוך אימוץ הטכנולוגיות המתאימות", קבע חן עמרם – ה-CTO של ענקית התחבורה אגד. עמרם אמר את הדברים למשתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס הדרכה – מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים, שסיירו במשרדי אגד שבקריית שדה התעופה. במהלך הביקור הציג עמרם בפני האורחים את פעילות ה-IT של הקבוצה, תאר את מבנה יחידת מערכות מידע, תחומי הפעילות המרכזיים ומנה יעדים ומדדים אשר תורמים להצלחת החברה.
במהלך הסיור הדגיש עמרם את העובדה שאגד נחשבת לגדולה גם מול מפעילות מקבילות בחו"ל. החברה, פירט, מפעילה 130 אתרים, המכילים בין השאר 29 מוסכים, 24 תחנות מרכזיות, 31 סניפים ו-3 מחסנים מרכזיים. לאגד צי של יותר מ-3,000 אוטובוסים, המסיעים מדי יום למעלה מ-900 אלף נוסעים. לשם השוואה, ציין, מפעילת שרותי התחבורה של סן פרסיסקו מסיעה מדי יום "רק" 480 אלף נוסעים).
בהמשך, תיאר את הטכנולוגיות השונות אשר יושמו בחברה, תוך ציון העובדה כי אגד הינה Microsoft Center of Excellence. לקינוח, הוזמנו האורחים לבקר בהלפ-דסק של החברה, העוקב אחר תנועת האוטובוסים ברחבי המדינה בזמן אמת ויודע מה קורה בכל זמן נתון.
לדברי בנצי שפירא, הרכז האקדמי של הקורס, "קורס מערכות המידע של ג'ון ברייס הדרכה – מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים, כולל הרצאות של אנשי מקצוע מהשורה הראשונה – מנמ"רים ותיקים החולקים מניסיונם ומנכ"לים של חברות מובילות, לצד ביקורים בארגונים שונים. כך, אנחנו שומרים על הקשר עם השטח ומעניקים לתלמידים שלנו אפשרות לבדוק כיצד התכנים הנלמדים בכיתה מיושמים במציאות".
המחזור הבא של הקורס ייפתח בדצמבר הקרוב.
בשביל אמירות כאלה לא צריך לעשות קורס, תפקיד המנמ"ר הוא מזמן לא תפקיד טכנולוגי, שיפור תהליכים בעזרת טכנולוגיה זה עיקר התפקיד, לא סתם השכלת המנמ"ר תהיה תעשייה וניהול ולאוו דווקא הנדסת תוכנה
טכנלוגיות או לא טכנולוגיות... זה שאין מערכת איכון GPS עם מעקב אחר עמידה בלו"ז... מעלה שאלה למה יש צורך בכל כך הרבה טכנולוגיות באגד... כאשר יש לזכור כי איחורים ובעיות שירות שונות לא טופלו...