חדש: הפרויקט הגלובלי "הפנים האנושיות של ה-Big Data"

הפרויקט נערך בחסות EMC, והוא מבוסס על ההנחה שהמידע הנאסף ממגוון מקורות, בהם לוויינים, חיישנים, מצלמות וטלפונים חכמים, ומאפשר לאנושות לחוש, להבין ולהשפיע על היבטים שונים בקיום שלנו ● הוא מבוסס על פרויקט "יום בחיים" שערך הצלם ריק סמולן באוסטרליה, שבמסגרתו הוא החליט להקפיא יום בחיי תושבי אוסטרליה, ולשם כך שלח עשרות צלמים לרחבי היבשת למשך 24 שעות

פרויקט גלובלי חדש בשם "הפנים האנושיות של ה-Big Data" יושק מחרתיים, ערב יום כיפור (יום ג'). ענקית תשתיות ניהול המידע EMC היא נותנת החסות הראשית של המיזם.

הפרויקט מבוסס על ההנחה שהמידע הנאסף ממגוון מקורות, בהם לוויינים, חיישנים, מצלמות וטלפונים חכמים, ומאפשר לאנושות לחוש, להבין ולהשפיע על היבטים שונים בקיום שלנו. דוגמאות לכך הן פילי ים המצוידים באנטנות על ראשם לסריקת האוקיינוסים, מערכת SMS המונעת מכירת תרופות מזויפות בגאנה, טלפונים חכמים שיכולים לנבא האם אתה עומד להיכנס לדיכאון וגלולות שמסוגלות לשדר מידע מגופך לרופא שלך.

על הפרויקט ינצחו הצלם ריק סמולן וחברת ההפקות Against All Odds. סמולן צילם בעבר למגזינים טיים (Time), לייף (Life) ונשיונל ג'יאוגרפיק (National Geographic). לפני שנים רבות הוא החליט לבצע פרויקט בשם "יום בחיים", במסגרתו הוא החליט להקפיא יום בחיי תושבי אוסטרליה, ולשם כך שלח עשרות צלמים לרחבי היבשת למשך 24 שעות. עם הצלחתו באוסטרליה של הפרויקט, שיצא כספר, סמולן ערך אותו גם בארצות נוספות, דוגמת ברית המועצות ויפן.

על מנת להמחיש וליצור עדות חזותית של ה-Big Data בפעולה, Against All Odds שלחה במרץ השנה יותר מ-100 צלמים, עורכים וכתבים לכל העולם כדי לחקור את התחום ולקבוע האם הוא באמת כלי שיעזור לנו להתמודד עם האתגרים הניצבים בפני האנושות.

השלבים הבאים של הפרויקט
מה-25 בספטמבר עד ה-2 באוקטובר יוזמנו אנשים מכל העולם להשתתף באירוע "מדוד את עולמנו" באמצעות יישום "הפנים האנושיות של ה-Big Data" – יישום חינמי שזמין למכשירים המבוססים על מערכות ההפעלה iOS  ואנדרואיד (Android) בחמש שפות. המשתתפים יחלקו וישוו את חייהם בזמן אמת ויוכלו למפות את המסלול היומי שלהם, לחלוק חפצים וטקסים המביאים להם מזל, ולגלות סודות נסתרים אודות עולמם.

ב-2 באוקטובר ייערכו מסיבות עיתונאים בניו-יורק, לונדון וסינגפור, במסגרת אירועי Mission Control Day. המידע שייאסף ינותח, יזכה להדמיה חזותית ויפורש. מומחים יציגו באירועים אלה דוגמאות מעבודתם במעבדת Big Data אינטראקטיבית.

ב-8 בנובמבר יערכו תלמידים ומורים מבתי ספר מכל רחבי העולם, מכיתות ו'-י"ב, סדרה של פעילויות לאיסוף מידע כדי למדוד, לנתח ולמפות את עולמם, באמצעות יוזמת "בלשי המידע". פעילויות אלה יחברו בין אלפי תלמידים ויאפשרו להם להשוות דעות, מחשבות, דאגות ואמונות בעזרת גרפיקה והדמיות מלהיבות.

ב-20 בנובמבר ייצא לאור הספר "הפנים האנושיות של ה-Big Data", שיימסר באותו היום ל-10,000 אנשים משפיעים בעולם, בהם מנהיגים, מנכ"לים של חברות ברשימת פורצ'ן 500 ( Fortune 500) וחתני פרס נובל מ-30 מדינות. בשנת 2013 יצא סרט תיעודי על הפרויקט.

לדברי סמולן, "המטרה שלי בפרויקט היא להצית דיון גלובלי על ה-Big Data, על הפוטנציאל הגלום בו אם ינוצל כהלכה ועל הסכנה הגלומה בו אם לא ניזהר. ה-Big Data מייצג מהפכת מידע בלתי רגילה שסוחפת, כמעט בלי שנרגיש, גופים עסקיים, ארגונים אקדמיים, ממשלות ושירותי בריאות, ומשפיעה על חיינו היומיומיים. ה-Big Data עלול לגרום לתוצאות בלתי צפויות, אך אם נהיה זהירים, בעתיד הלא רחוק מאוד הוא עשוי להשפיע לטובה על האנושות".

סמולן הוסיף, כי "המחשה באופן נראה לעין של ה-Big Data היא פעולה קשה, כי אי אפשר להושיב אנשים מול מחשב. יש להביא איכשהו סיפור על חיים".

הוא ציין, כי "לא יהיה בספר שיסכם את הפרויקט דבר שקשור לשרתים או לאיחסון".

מערכת אנשים ומחשבים תדווח מהאירוע שיתקיים בלונדון ב-2 באוקטובר

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים