למרות הביקורת: פוקסקון גורמת לעובדיה לייצר את ה-iPhone 5 בעבודת פרך ובתנאים מזעזעים

החברה מתעלמת מהביקורת שהופנתה כלפיה ומעסיקה את עובדיה במשך שעות רבות ובתנאים לא אנושיים – כך עולה מדיווח של כתב שהתחזה לעובד חדש במפעל של החברה בסין ● הוא דיווח בנוסף שהמגורים של העובדים מזוהמים ומי שלא עומד בתנאי העבודה "חוטף" עונשים כבדים - למשל לעמוד בפינה, כמו בכיתה א' ● לתשומת לבכם כאשר אתם באים לקנות את ה-iPhone 5

מסתבר שהגיהנום קיים גם במלזיה. מפעל פוקסקון שבסין

הביקורת הרבה שהוטחה בפוקסקון (Foxconn) על תנאי העבודה המזעזעים במפעלי החברה בסין לא עזרה – וזו ממשיכה בעבדות המודרנית בה היא נוקטת. כתב של שנגחאי איבנינג פוסט (Shanghai Evening Post), שהתחזה לפועל במפעל של החברה ועבד במשך עשרה ימים בייצור ה-iPhone 5, נתקל בעבדות המודרנית ששוררת בו. בין היתר, הוא דיווח שהמגורים של העובדים מזוהמים, העבודה נמשכת שעות רבות בכל יום ומי שלא עומד בתנאים הללו "חוטף" עונשים כבדים.

הכתב התחזה לעובד חדש במפעל פוקסקון בטאי יואן. בשבוע הראשון הוא עבר מחנה הדרכה מפרך, במסגרתו חווה בעצמו ושמע סיפורים מעובדים אחרים, בין היתר על מעונות מגורים מטונפים ומסריחים, שופעי ג'וקים וסדינים מלוכלכים, זבל שלא מפונה מהמעונות, חקירות, אילוץ בכוח לחתום על כל מיני מסמכי ויתור וציות לפקודות כמו-צבאיות.

לאחר שבוע ההדרכה הוא "זכה" להגיע לעבוד במפעל ותיאר את אזור הביטחון העליון בכניסה לחדר העבודה: "נאמר לנו שאם מישהו יעז להיכנס או לצאת דרך גלאי המתכות ויימצאו על גופו מתכות כלשהן, כמו אבזם חגורה, עגילים, מצלמות, טלפונים סלולריים או נגני MP3 – האזעקה תופעל והוא יפוטר בו במקום. אחד העובדים סיפר לי שהחבר שלו כבר פוטר מאחר שנשא כבל לטעינת USB", דיווח. "זהו עסק רציני", הוסיף הכתב. "המפקחים במפעל אומרים לעובדים כל הזמן שזאת 'זכות' לבנות את ה-5 iPhone ונוטעים בהם מוטיבציה בכך שהם חושפים בפניהם חלקים חדשים מהמכשיר. המפקחים אומרים לפועלים: 'עליכם להיות גאים בזכות ובהזדמנות שיש לכם לייצר אותו', אבל העבודה המפרכת והתנאים הקשים הם מאוד שגרתיים, באופן מטריד".

גם הדרישות של החברה מהעובדים, שלא לומר העבדים, במהלך העבודה ממשיכות להיות כמעט לא אנושיות. "רכיבים שונים ב-iPhone 5 צריכים להיות מסומנים במהירות, בכל שלוש שניות. זה לא קל", דיווח הכתב. "עבדתי שעות רבות ללא הפסקה. להערכתי, טיפלתי בכל משמרת ב-3,000 מכשירי iPhone 5. מדובר בעבודה שמשתקת את המוח, שמלווה בטענות ונזיפות בלתי פוסקות מצד מפקחי העבודה". הוא אף העיד שעובד ש-"העז" לנוח כמה דקות נענש בעמידה בפינה. כמו בכיתה א'.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גלי פ.

    שמחה לראות שאתם חושפים זאת בפני הקוראים שלכם. זה מידע חשוב מאוד שאולי קצת ימתן את הצהלה לקראת הגאדג'ט החדש והנחשק. אולי. רק קצת. תודה.

אירועים קרובים