סיסקו חדלה לפעול בשוק בקרי העברת היישומים ומשאירה את השוק ל-F5, סיטריקס ו-Riverbed

החברה החליטה לזנוח את פיתוח יישום מוצר איזון העומסים שלה, ACE, לאחר שאיבדה נתחים בשוק זה לחברות המתחרות ● על פי החברה, מדובר בחלק מתהליך הערכה מחדש שגרתי של מוצריה, שבו נבחן כל מוצר בנפרד ● אנליסטים מעריכים שרוב הנתח של סיסקו יעבור ל-F5, החברה המובילה בשוק בקרי העברת היישומים

ענקית התקשורת סיסקו (Cisco) החליטה לזנוח את פיתוח יישום מוצר איזון העומסים שלה, ACE, ובכך יצאה מתחום בקרי העברת היישומים (ADC). סיסקו הפסידה בשוק זה נתחים לחברות F5 ,Riverbed ,A10 וסיטריקס (Citrix).

אנליסטים ציינו שסיסקו עוברת בשנה האחרונה תהליך של היפרדות מתחומי עסקים שאינם רווחיים דיים. האנליסט אריק סופיג'ר מ-JMP Securities כתב במחקר אותו ערך, כי בכירים בסיסקו הודיעו לאנשי המכירות של החברה להפסיק לשווק את מודול איזון העומסים (Load Balancer) של מוצר ה-ACE (ר"תApplication Control Engine) של החברה, אולם היא תמשיך לספק שירות למוצר ללקוחותיה הקיימים.

"אנחנו מאמינים שההחלטה של סיסקו שלא לשווק את ה-ACE בהצעות עתידיות ללקוחות היא התפתחות של הזמן האחרון, שמעידה על שינוי בשוק בקרי העברת היישומים", כתב סופיג'ר. "סיסקו איבדה נתח שוק בתחום זה בשנים האחרונות והדבר היה עלול להחמיר".

סיסקו עצמה אישרה את ההחלטה לתקשורת. על פי החברה, מדובר בחלק מתהליך הערכה מחדש שגרתי של מוצריה, שבו נבחן כל מוצר בנפרד.

בקרי ה-ACE של החברה נמצאים בסדרת המתגים Catalyst 6500 ונתבי 7600 ומציעים מגוון רחב של יכולות, כגון איזון עומסים, האצת יישומים ואבטחת מידע. בקרים אלה נעשו חשובים יותר בעידן סביבות העבודה הווירטואליות ומיחשוב הענן, בהן העברת עומסי עבודה וירטואליים הינה גמישה.

לפי תחזית שפרסמה חברת המחקר Dell'Oro לפני ימים אחדים, שוק ה-ADC יצמח ליותר משני מיליארד דולרים בשנת 2016, עם מכירות של מכונות וירטואליות רבות. עוד צופה החברה, כי ההכנסות מתחום המכונות הווירטואליות צפויות להגיע באותה השנה ליותר מחצי מיליארד דולרים. יצוין שב-2011 הן עמדו על פחות מ-50 מיליון דולרים.

סופיג'ר כתב, כי "אנחנו מעריכים ש-F5, כמובילת שוק ה-ADC, תהיה זו שתשיג את רוב הנתח בו. שחקנית גדולה נוספת תהיה סיטריקס, שהינה השנייה בגודלה בתחום ומחזיקה בנתח שוק של 16.8%. גם A10 Networks, שמחזיקה ב-6.2% מהשוק, צפויה להגדיל את נתח השוק שלה, על חשבון זה של סיסקו".

בכירים ב-F5 מסרו, כי הם מתכוננים לצמיחה בביקוש לתוכנית מעבר של לקוחות סיסקו בתחום ה-ADC למוצרים שלה.

סיסקו עברה בשנה החולפת תוכנית ארגון מחדש לאחר כמה רבעונים מאכזבים. קברניטי החברה נקטו בכמה צעדים על מנת לייצב אותה, כמו סגירת תחומים מפסידים ומרבית המוצרים לשוק הצרכני-פרטי, בהם מצלמת הווידיאו הפופולרית Flip ו-Cius – טאבלט המבוסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android).

סיטריקס מיוצגת בישראל על ידי קבוצת אמן. F5 ידועה בשוק הישראלי בזכות מוצרי אבטחת המידע ואיזון העומסים שלה. לאחר שרכשה את טראפיקס הישראלית היא הגדילה את נתח השוק שלה לא רק בתחום ה-ADC, אלא גם בתחומים של ניהול תעבורת הנתונים והיישומים הארגוניים ברמת הדטה סנטר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים