מנפרד רייטנר, נט-אפ: "תוך 5-3 שנים נעקוף את EMC באירופה"

"EMC כבר אינה 'טהורה', כי היא עוסקת גם בתחומים אחרים. נט-אפ עוסקת באופן טהור רק בניהול ובאחסון נתונים. זאת היא ההתמחות שלנו, ואנו מספקים פתרונות המציעים את יחס עלות-הביצוע הטוב ביותר בתעשייה", אמר מנכ"ל נט-אפ לאזור EMEA ● לדבריו, "מנהל התשתיות בארגון מוצא את עצמו עסוק בהישרדות, והוא לא מוצא זמן לתכנן את אסטרטגיית ה-IT שלו קדימה"

היטאצ'י (Hitachi) כמעט ואיננו חשים. הבעיה של יבמ (IBM), דל (Dell) ו-HP טמונה בכך שהן חברות שאינן ממוקדות בעולם האחסון, אלא שהאחסון הוא חלק מהיצע ה-IT שלהן. אנו מצויים כיום בנקודת מוצא טובה כדי לעקוף את EMC במדינות אירופה, והדבר יקרה, אני מעריך, בתוך פרק זמן של 5-3 שנים, תלוי במשבר הכלכלי", כך אמר מנפרד רייטנר, מנכ"ל נט-אפ (NetApp) לאזור EMEA (אירופה, המזה"ת ואפריקה) וסגן נשיא בחברה.

בראיון לאנשים ומחשבים אמר רייטנר, שיהיה דובר המפתח בכנס שעורך הסניף הישראלי של ענקית האחסון, כי "אנו בנט-אפ מתמקדים מזה שני עשורים רק בפתרונות של אחסון וניהול נתונים. EMC, כמו שאר ספקיות האחסון, כבר אינה 'טהורה', כי היא עוסקת גם בתחומים אחרים. נט-אפ עוסקת באופן טהור רק בניהול ובאחסון נתונים. זאת היא ההתמחות שלנו, ואנו מספקים פתרונות המציעים את יחס עלות-הביצוע הטוב ביותר בתעשייה".

מהם האתגרים מולם ניצבים המנמ"רים כיום?
"המצוקה הגדולה ביותר של המנמ"רים כיום היא תקציבית. המורכבות של הדטה סנטר הולכת וגדלה, ואילו תקציבי ה-IT העומדים לרשותם נותרים שטוחים או מצטמצמים. לכן עליהם לבניות תשתית מיחשוב ואחסון אחודה, המספקת יכולת גמישות וגידול מודולרי, בלתי מוגבלות. בנוסף, עליהם לצמצם את עלויות התחזוקה שלהם, על מנת שיוכלו להפנות יותר משאבי IT לטובת החדשנות והפיתוח העסקי של הארגון. מימוש תשתית אחסון אחודה שכזו יביא גם לצמצום משך הנפילות".

לצד הצורך ביעילות מערכות האחסון, הוסיף רייטנר, "עולם האחסון חווה חוסר ניצול של המערכות, גידול אקספוננציאלי במידע וכן ריבוי של ארכיטקטורות המיועדות ליישומים שונים. כך, מנהל התשתיות בארגון מוצא את עצמו עסוק בהישרדות רוב הזמן והוא לא מוצא זמן לתכנן את אסטרטגיית ה-IT שלו קדימה. אנחנו מסייעים לארגונים לחסוך בחשמל על ידי אספקת פתרונות למניעת שכפול (דה-דופליקציה) לצד טכנולוגיה הצורכת פחות שטח אחסון, פחות מיזוג אוויר בדטה סנטר ופחות חשמל". לדברי רייטנר, "ארכיטקטורת תשתיות משותפת ואחודה אותה אנו מספקים ללקוחות הארגוניים, היא המענה למצב הבלתי אפשרי שבו נמצאים המנמ"רים ומנהלי התשתיות".

מה לגבי המידע בהיקפים גדולים?
"ארגונים נכנסים כיום לעידן חדש, שכולל עבודה בקנה מידה חסר תקדים של נתונים – עידן שבו כמות הנתונים שהחברה מעבדת ומאחסנת נמצא מעבר ליכולת של כל מבנה ארכיטקטוני בתעשיית האחסון. המענה לדרישות הללו מצוי בפתרונות הנותנים מענה לקנה המידה העצום של ה-Big Data, באמצעות ABC – ניתוח (Analytics), רוחב פס (Bandwidth) ותוכן (Content). כך, הארגונים יכולים לקבל תובנות בנושא מתוך ערכות נתונים עצומות, להעביר נתונים במהירות ולאחסן תוכן חשוב למשך תקופות ארוכות יותר, ללא הגברת מורכבות התפעול.

כיום יש התרבות מהירה של נתונים שיוצרים מחשבים ומשתמשים. טכנולוגיות דיגיטליות עוברות למדיה דחוסה יותר – כל התמונות הדיגיטליות וסרטוני הווידיאו מושתתים על רזולוציה גבוהה יותר ויכולות ניתוח מתקדמות, הדורשות נפח אחסון נוסף. יתרה מזאת, נתונים אוטומטיים שמגיעים מרשתות חיישנים, המעקב אחר דפוסי קנייה וגורמים נוספים יוצרים ערכות נתונים גדולות בהרבה, שצריכות להיות מובנות ומסחריות. כמות הנתונים גוברת ואובייקטי הנתונים עצמם הופכים גדולים יותר. כל אותם כוחות יוצרים לחץ אדיר על ארגונים להרחיב את התשתיות הקיימות, ובמיוחד את פלטפורמות האחסון. נט-אפ מספקת פתרונות שנותנים מענה לקנה המידה העצום של נפחי הנתונים, על בסיס התפיסה של ה-ABC".

מה לגבי השוק הישראלי?
"המצב פה דומה למצב באירופה וטוב יותר מאשר בעולם. הפערים לעומת EMC אינם גדולים. זהו שוק מעניין, ואני מעריך כי לא מיצינו את מלוא הפוטנציאל הטמון שבו. אנחנו מתחייבים למצוא דרכים לנהל את האחסון באופן יעיל יותר, עבור טיוב ההיבטים העסקיים של ארגונים".

מתעניינים בפתרונות אחסון? הירשמו לכנס השנתי של נט-אפ ישראל בהפקת אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים