הושק יישום לפרויקט הגלובלי "הפנים האנושיות של ה-Big Data"

הפרויקט מבוסס על ההנחה שהמידע הנאסף ממגוון מקורות, בהם לוויינים, חיישנים, מצלמות וטלפונים חכמים - ומאפשר לאנושות לחוש, להבין ולהשפיע על היבטים שונים בקיום שלנו ● באמצעות היישום החדש יוכלו אנשים לשתף את מסלולי התנועה שלהם במהלך היום, לצלם את האביזר שלדעתם מביא להם מזל ולגלות סודות כמוסים אודות משתמשים אחרים – במטרה לתעד שבוע בחיי המין האנושי ב-2012, כך שיהיו זמינים לחוקרים

הושק יישום לפרויקט גלובלי חדש בשם "הפנים האנושיות של ה-Big Data", שענקית תשתיות ניהול המידע EMC היא נותנת החסות הראשית שלו.

הפרויקט מבוסס על ההנחה שהמידע הנאסף ממגוון מקורות, בהם לוויינים, חיישנים, מצלמות וטלפונים חכמים, ומאפשר לאנושות לחוש, להבין ולהשפיע על היבטים שונים בקיום שלנו. דוגמאות לכך הן פילי ים המצוידים באנטנות על ראשם לסריקת האוקיינוסים, מערכת SMS המונעת מכירת תרופות מזויפות בגאנה, טלפונים חכמים שיכולים לנבא האם אתה עומד להיכנס לדיכאון וגלולות שמסוגלות לשדר מידע מגופך לרופא שלך.

על הפרויקט מנצחים הצלם ריק סמולן וחברת ההפקות Against All Odds. סמולן צילם בעבר למגזינים טיים (Time), לייף (Life) ונשיונל ג'יאוגרפיק (National Geographic). לפני שנים רבות הוא החליט לבצע פרויקט בשם "יום בחיים", במסגרתו הוא החליט להקפיא יום בחיי תושבי אוסטרליה, ולשם כך שלח עשרות צלמים לרחבי היבשת למשך 24 שעות. עם הצלחתו באוסטרליה של הפרויקט, שיצא כספר, סמולן ערך אותו גם בארצות נוספות, דוגמת ברית המועצות ויפן.

על מנת להמחיש וליצור עדות חזותית של ה-Big Data בפעולה, Against All Odds שלחה במרץ השנה יותר מ-100 צלמים, עורכים וכתבים לכל העולם כדי לחקור את התחום ולקבוע האם הוא באמת כלי שיעזור לנו להתמודד עם האתגרים הניצבים בפני האנושות.

באמצעות היישום, שהושק היום (ה'), ינסו סמולן וצוותו לייצר תמונה של האנושות במהלך שבעה ימים. היישום זמין כעת לטלפונים חכמים הפועלים באמצעות מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android), ובמהלך סוף השבוע יהיה זמין ל-iOS, ומזמין את המשתמשים לחלוק רעיונות, ולהשוות את תשובותיהם מול משתמשים אחרים מרחבי העולם. באמצעות היישום יוכלו אנשים לשתף את מסלולי התנועה שלהם במהלך היום, לצלם את האביזר שלדעתם מביא להם מזל, ולגלות סודות כמוסים אודות משתמשים אחרים. "כל אדם הנושא טלפון חכם הופך לחיישן אנושי, ומאפשר לנו לחוש ולמדוד את העולם בזמן אמיתי", אמר סמולן. "מריפוי מחלות ועד לשימור משאבים יקרים כמים ואנרגיה – ה-Big Data עשוי להיות הכלי שבו נשתמש על מנת לטפל בנושאים החשובים ביותר בזמננו".

היישום מורכב משלושה רבדי איסוף מידע: מידע פסיבי, שהטלפון החכם אוגר במהלך היום בשימוש רגיל, לדוגמה כמה רחוק נע המשתמש, באיזו מהירות ממוצעת ובאיזה חלק של היום הוא פעיל ביותר; שאלות ותשובות בזמן אמיתי – הנושאים כוללים "אני ועצמי", "משפחה", "אמון וביטחון", "שינה וחלומות" ו-"מין ודייטים". המשתמשים יכולים להשוות בין תשובותיהם לתשובות שנתקבלו מכלל הנשאלים, ולקבל תמונה מדויקת יותר באמצעות פילוח על פי גיל, מין ומיקום; ופעילויות – העלאות של תמונות, למשל מיפוי של מסעות המשתתפים במהלך היום ומציאת ה-"כפילים" שלהם. מ-EMC נמסר, כי היישום פותח תוך התייחסות לפרטיות משתמשיו.

בסופו של הפרויקט יהיה המידע כולו – השומר כמובן על אנונימיות של משתמשיו – זמין לחוקרים, מדעני מידע ומחנכים, שיחקרו את מה שיוצג כמעין תמונה של שבוע בחיי המין האנושי ב-2012. למרות החסויות המסחריות, הפרויקט עצמאי מבחינת תכניו.

ב-2 באוקטובר ייערכו מסיבות עיתונאים בניו-יורק, לונדון וסינגפור, במסגרת אירועי Mission Control Day. המידע שייאסף ינותח, יזכה להדמיה חזותית ויפורש. מומחים יציגו באירועים אלה דוגמאות מעבודתם במעבדת Big Data אינטראקטיבית.

מערכת אנשים ומחשבים תדווח מהאירוע שיתקיים בלונדון ב-2 באוקטובר

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים