הקרב על האחסון: נט-אפ מציעה 1.9 מיליארד דולרים על דטה-דומיין – מאה מיליון יותר מהצעת EMC

ימים אחדים אחרי ש-EMC הגדילה את הצעת הרכישה המקורית של נט-אפ ב-300 מיליון דולרים, חזרה נט-אפ למשחק ● דן וורמנהובן, יו"ר ומנכ"ל נט-אפ: "הרציונל שבהצעת הרכישה שלנו נובע מפוטנציאל השילוב שבין שתי החברות, שיהווה הזדמנות גדולה עבורנו ויניב ערך גבוה יותר עבור מחזיקי המניות של דטה-דומיין"

יומיים לאחר ש-EMC הציעה על רכישת דטה-דומיין כ-1.8 מיליארד דולרים, נט-אפ, שהייתה הראשונה להיכנס למרוץ על רכישת החברה, העלתה את המחיר שאותו היא מציעה על דטה-דומיין ל-1.9 מיליארד דולרים. ההודעה על המחיר החדש שנט-אפ הציעה נמסרה היום (ד') אחר הצהריים. דטה-דומיין היא ספקית מערכות אחסון עם טכנולוגיית מניעת כפילויות. פתרונותיה של החברה משתלבים בתשתיות קיימות של לקוחות, ובמוצרי גיבוי ואירכוב ארגוניים.

נט-אפ הייתה הראשונה להודיע על התעניינותה בטכנולוגיה של דטה-דומיין. ב-20 במאי היא הכריזה, כי הגיעה להסכם מחייב לרכישת כל המניות של החברה, על פי שווי של 25 דולרים למניה. כך, היקף הרכישה אמור היה להסתכם בסכום של 1.5 מיליארד דולרים. העסקה כבר אושרה על ידי הדירקטוריונים של שתי החברות, וסגירתה הייתה מותנית רק באישורים הרגולטוריים הנדרשים.

ביום ב' השבוע הצטרפה EMC לקרב על רכישת דטה-דומיין, והגישה הצעה גבוהה ב-300 מיליון דולרים מזו של נט-אפ. EMC הציעה לשלם 30 דולרים במזומן תמורת כל מניה של דטה-דומיין, ובסך הכל – שווי עסקה של 1.8 מיליארד דולרים. המשמעות היא, כי ההצעה של EMC גבוהה ב-20% מזו של נט-אפ. מ-EMC נמסר, כי הסיבה לסכום הגבוה שאותו היא מוכנה לשלם, הינה שאיפתה לחזק את מעמדה בשוק הגיבוי בדיסקים וניהול הארכיון.

עם הצעת המחיר החדשה, הגבוהה ב-400 מיליוני דולרים מההצעה הראשונית שלה, אמר דן וורמנהובן, יו"ר ומנכ"ל נט-אפ, כי "הרציונל שבהצעת הרכישה שלנו נובע מכך שהשילוב בין שתי החברות, דטה-דומיין ונט-אפ, יהווה הזדמנות גדולה עבורנו ועבור לקוחות דטה-דומיין, ובנוסף יניב ערך גבוה יותר עבור מחזיקי המניות של דטה-דומיין".

הוא הוסיף, כי "קווי המוצרים של שתי החברות דומים מבחינה טכנולוגית ומתאימים האחד לרעהו. קו מוצרים משותף של השתיים יניב תוצאות טובות יותר עבור הלקוחות, ויביא לצמיחה משותפת לנו ולדטה-דומיין, בהשוואה למצב של חוסר הלימה טכנולוגי  במקרה שדטה-דומיין תירכש על ידי EMC". וורמנהובן הוסיף, כי "השילוב בין השתיים יוביל להמשך החדשנות. אנו מחויבים להמשך שיתוף הפעולה כעת, כמו שהיינו בחודש שעבר, עת הצענו את הצעת הרכישה הראשונה".

נט-אפ מסרה עוד, כי "ההיצע של דטה-דומיין יספק לנו יכולת להשלים את מערך המוצרים שלה ולהגדיל את נתח השוק שלה בעולם הגיבוי ההטרוגני מבוסס הדיסק. הוא מסייע ללקוחות הרוצים להקטין את השימוש בקלטות עבור גיבוי". בהתייחסה להצעת EMC, ציינה נט-אפ, כי זו "הצעה שאף אחד לא ביקש אותה", והוסיפה כי הצעתה שלה, "טובה יותר עבור מחזיקי המניות של דטה-דומיין, בשל ההצלחה העסקית העתידית במיזוג בין השתיים".

דטה-דומיין, נט-אפ ו-EMC מציעות מערכות גיבוי מבוססות דיסקים. מערכות אלה משלימות את האחסון בקלטות ומסייעות לעמוד בתקנות ממשלתיות ובדרישות שחלות על ענפי תעשייה שונים. דטה-דומיין מתמחה גם בטכנולוגיה למניעת כפילויות, שחוסכת אחסון של נתונים מיותרים.

הקרב על רכישת דטה-דומיין משקף את מגמת המיזוגים הגוברת בענף האחסון ואת השאיפה של היצרניות הגדולות של פתרונות אחסון לחבור לחברות שמציעות טכנולוגיות למניעת כפילויות. במקרה זה מבקשות נט-אפ ו-EMC לרכוש את דטה-דומיין, אך במקרים אחרים כוננו חברות האחסון שיתופי פעולה עם החברות שעוסקות במניעת כפילויות, דוגמת שיתוף הפעולה של HP (וגם של BlueArc ו-Isilon) עם Ocarina Networks ועם חברות נוספות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים