ארצות הברית: בית הנבחרים דורש לאסור על התקשרות עם חואווי ו-ZTE הסיניות

ועדת המודיעין של בית הנבחרים, שעקבה אחרי שתי החברות במשך קרוב לשנה, חוששת להשפעות של ממשלת סין שעלולות לפגוע בביטחון הלאומי של ארצות הברית ● על פי הוועדה, השימוש בשירותים ובמוצרים של שתי חברות אלה מציב סיכוני אבטחה ארוכי טווח ● עם זאת, לא הוצגו כל ראיות של ממש לטענות אלה והדו"ח פורסם לאחר שעבר צנזורה כבדה

בדו"ח שפרסמה אמש (ב') קוראת ועדת המודיעין של בית הנבחרים האמריקני לאסור על חברות טלקום בארצות הברית לרכוש ציוד מהיצרניות הסיניות המובילות חואווי ו-ZTE, מחשש להשפעות של ממשלת סין שעלולות לפגוע בביטחון הלאומי.

הדו"ח פורסם בתום חקירה שביצעה הוועדה במשך 11 חודשים לגבי שתי החברות, שמצידן השקיעו מאמצים רבים בניסיון לשכנע את הוועדה שאין לחששות אלה יסוד. חואווי ו-ZTE שואפות להרחיב את פעילותן בארצות הברית, לאחר שהפכו לענקיות טלקום עולמיות בזכות פעילותן באזורים אחרים של העולם.

החששות הועלו בוועדה על ידי נציגים משתי המפלגות – הדמוקרטית והרפובליקנית. חששות אלה גברו על הרצון לשפר את קשרי הסחר בין ארצות הברית לסין, שהן שתי הכלכלות הגדולות בעולם.  אולם, בוועדה טוענים, כי לא זכו לשיתוף פעולה מלא בחקירה מצד שתי החברות הסיניות.

במסיבת העיתונאים שכונסה לרגל פרסום הדו"ח טען יושב ראש הוועדה, מייק רוג'רס, רפובליקני ממישיגן, שהיה בעברו סוכן של ה-FBI, כי חברות שהשתמשו בציוד של חואווי דיווחו על "מקרים רבים" של התנהגות בלתי צפויה של הציוד. בכלל זה מדובר בנתבים ששיגרו לסין כמויות גדולות של נתונים בשעות הקטנות של הלילה.

בוועדת המודיעין המליצו לוועדה להשקעות חוץ של ארצות הברית, שמופקדת על הערכת הסיכונים לביטחון הלאומי שכרוכים בהשקעות חוץ, לאסור על עסקות עם חואווי ו-ZTE. הם טענו, כי השימוש בשירותים ובמוצרים של שתי חברות אלה מציב סיכוני אבטחה ארוכי טווח. אולם, חברי הוועדה לא פרסמו אף ראיה של ממש לטענות אלה וגם הדו"ח עצמו פורסם רק לאחר שעבר צנזורה כבדה.

סי. איי. רופרסברגר ממישיגן, חבר בכיר בוועדה מטעם המפלגה הדמוקרטית, אמר במסיבת העיתונאים, כי אם המלצות הוועדה שלא לעשות עסקים עם חואווי יניעו את ממשלת סין לחדול מעיסוק בריגול מקוון, "יהיה זה דבר נפלא".

רוג'רס הדגיש שהמלצות הוועדה חלות רק על ציוד רשת שמתבצע בו עיבוד של נתונים בקנה מידה נרחב ולא על טלפונים סלולריים או על מכשירי כף יד אחרים מתוצרת חואווי ו-ZTE – שאותם הוועדה לא קוראת להחרים.

חואווי, חברה שנמצאת בבעלות עובדיה, היא היצרנית השנייה בגודלה בעולם של נתבים, מתגים וציוד טלקום, אחרי אריקסון (Ericson) השבדית. ZTE מדורגת במקום החמישי בין יצרניות ציוד הרשת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים