מהפך: לנובו עברה להוביל את שוק מחשבי ה-PC – במקום HP

על פי נתונים שפרסמה גרטנר, לנובו הובילה את שוק המחשבים האישיים ברבעון השלישי של השנה עם 15.7% מהשוק לעומת 15.5% ל-HP ● השוק איבד במהלך הרבעון מכירות בשיעור של 8.3%, ואלה עמדו על 87.5 מיליון יחידות ● לעומת זאת, על פי נתונים שפרסמה IDC, מובילת השוק היא עדיין HP, אם כי באחוז זעיר מעל לנובו

לנובו (Lenovo), יצרנית המחשבים הסינית, עוברת את HP בראש טבלת מכירות מחשבי ה-PC, בפעם הראשונה מאז נטלה HP את ההובלה מדל (Dell) – כך עולה מנתונים שפרסמה גרטנר (Gartner) לגבי משלוחי המחשבים האישיים ברבעון השלישי של 2012. נתח השוק העולמי של לנובו בתחום זה עמד ברבעון המדווח על 15.7%, מעט יותר מ-HP, עם 15.5% מהשוק. למרות ההפרש הזעיר, ההשוואה לנתוני הרבעון השלישי של השנה שעברה מגלה את התמונה המלאה: בעוד לנובו צמחה למעמדה הנוכחי בשוק מ-13.1%, איבדה HP כ-1.5% מנתח השוק שלה.

דל ואייסר (Acer) רשמו אף הן ירידות ביחס לרבעון השלישי של השנה שעברה, ובסך הכול איבד השוק מכירות בשיעור של 8.3% ל-87.5 מיליון מחשבי PC לעומת 95.4 מיליון ברבעון השלישי של 2011. התמונה רעה עוד יותר בהתחשב בעובדה שמדובר ברבעון של החזרה הלימודים ברחבי העולם – תקופה שבדרך כלל מסמנת עלייה במכירות.

לפי גרטנר, הסיבה העיקרית לירידה במכירות היא ההשהיה בה נמצאות חברות רבות לקראת ההשקה של חלונות 8 (Windows 8), שתושק בעוד כשבועיים. יצרניות רבות משתהות בהצגת דגמי מחשבים חדשים ומחכות להכרזה כדי להציג אותם, ומצד שני – הן מנסות להיפטר מ-"מלאי ישן", מחשבים שמבוססים על חלונות 7 (Windows 7).

נתונים בנוגע למכירות המחשבים האישיים ברבעון השלישי הוצגו גם על ידי IDC, שהצביעה על ירידה רבעונית של 8.6% בהיקף המשלוחים שלהם. לעומת גרטנר, הנתונים של IDC מראים ש-HP עדיין מובילה את השוק, עם 15.9% לעומת 15.7% ללנובו, כך שניתן לומר ששתי החברות נמצאות באיזון כוחות. גם כאן הציגה לנובו צמיחה של יותר מ-10% במונחי שנה לשנה, בעוד ש-HP סבלה מירידה של יותר מ-16% במכירות. הנתונים של IDC מראים אף הם שדל המשיכה להידרדר במהלך הרבעון, עם נפילה של 14%.

כך או כך, נתוני שתי החברות מציגים שוק בהמתנה, אם לא גרוע מכך. ירידות כאלה במכירות מחשבים, של כמעט 10 מיליון במונחים של שנה, לא נרשמו מאז 2002/3.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים