תוכן שיווקי

בני לקונישוק, מיקרוסופט: "Windows Server 2012 מאפשר פשטות עם גידול בביצועים"

01/01/2013 15:15

מאת הילל יוסף

"Windows Server 2012 מאפשר פשטות עם גידול בביצועים. זאת, לצד היכולת ליצור ענני מחשוב פרטיים, או לטפל בכמויות עצומות של מידע במהירות ובעלות מופחתת, תוך שיפור ביצועים", כך אומר בני לקונישוק, מומחה טכנולוגיות אזורי, מיקרוסופט. הוא ציין, כי הדבר הבולט במערכת שממחיש את היכולת שלה לגודל, הוא התמיכה ב-640 מעבדים וב-4TB של זיכרון.

לדברי לקונישוק, "במערכת יש כל מיני רכיבים חדשים, אשר מפשטים את תהליכי העבודה ומעניקים יכולת לבצע פעולות מורכבות יותר. כיום, ניתן לעבוד עם כוננים בנפח של 256 טרה בייט. זאת כיוון ששינינו את המודל שה-Check Disk עובד ואז השבתה של כונן גדול אורכת כמה שניות. זאת בזכות כי התיקון עצמו לא נעשה תוך סריקה של כלל הקבצים, אלא אם יש בעיה אז רק קובץ ספציפי נסרק ולאחריו נעשה תהליך של תיקון".

שינוי נוסף שנעשה במערכת, אמר לקונישוק, הוא באופן הניהול של הזיכרון ליישומים מודרניים. "במערכת החדשה, כל היישומים המודרניים נכנסים להשעיה. כשהמערכת צריכה ברגע שהם בהשעיה הזיכרון הפרטי שלהם נכתב בצורה סדרתית לקובץ על הדיסק והזיכרון של השרת מתפנה. כך מתאפשרת גישה מהירה לתוכן של הזיכרון באם היישום חוזר לפוקוס, גם כשהוא על הדיסק".

תכונה חדשה נוספת שיש בשרת, אמר, היא Storage Spaces, "למעשה זה כמו RAID בתוכנה. הרעיון הוא שניתן להכניס איזה דיסקים שרוצים, מסוגים שונים, בגדלים שונים במהירויות שונות. זהו משאב דינמי ענקי ויתיר שיכולים לעשות עימו הכל. ה'הגבלה' שלו היא 4 פטה בייט, ויש לו אינטגרציה מלאה עם כל מארזי האחסון המקומיים הקיימים".

תכונה חדשה נוספת היא מערכת הקבצים החדשה של מיקרוסופט העונה לשם ReFS והיא מיועדת להחליף את NTFS, אמר לקונישוק, היא נבנתה מחדש בעיקר לטובת התאוששות מהירה. "היא בנויה כך, שכל מיני כשלים כמו הפסקות חשמל או בעיות שהיו גורמות להשחתות הדיסק – לא יפגעו במידע. לכל פיסת מידע שנכתבת יש Checksum ואז אם יש תקלה כלשהי בקובץ ניתן לדעת בדיוק היכן התקלה. למערכת הקבצים יש אינטגרציה עם ה-Storage Spaces, כך שאם זוהתה שגיאה, אז היא 'הולכת' לאחד הדיסקים האחרים באותו מאגר דיסקים דינמי, לעותק תקני – ומתקנת אותו אוטומטית".

יכולת נוספת, ציין לקונישוק, "היא גישה מאד מהירה לקבצים, עם רכיב של תוכנות תחת SMB3, המאפשר לעבוד עם דיסקים מעבר לרשת, שלמרות זאת הם 'ירגישו' מקומית. יכולת זו מאפשרת לגשת לקבצים במהירויות של עשרות גיגה ביט בעלויות נמוכות ומהירויות גדולות בהרבה ממה שארגונים מכירים עד היום".

"שרתי Windows Server 2012 מהירים יותר, חוסכים בזיכרון, מאפשרים יכולת טיפול במידע רחב היקף, Big Data – בלא לשנות את SLA", סיכם, "יש לא מעט פרויקטים בהם ראינו במהלך החודשיים האחרונים במסגרתם הוטמעו שרתים אלה. הם מאפשרים לייצר ענני מחשוב פרטיים או לטפל כמויות עצומות של מידע במהירות, בזול ותוך שיפור הביצועים. עם Windows Server 2012 ניתן לפתור אתגרים, למקסם את ניצול החומרה,לשלב את יתרונות הענן במערכת המידע וליהנות מתשתית וירטואלית בחזית הטכנולוגיה. אפשר להקים ענן פרטי מאובטח יותר, עם סביבת IT גמישה, המתאימה עצמה באופן דינמי לצרכים העסקיים המשתנים ומאפשרת: פלטפורמת וירטואליזציה מלאה ורחבה, סקלביליות וביצועים משופרים, חיבוריות לשירותי ענן וחיבוריות מאובטחת ואמינה יותר בין הענן הפרטי לציבורי".

אירועים קרובים