תוכן שיווקי

ארגון פיננסי מוביל צמצם 10% מצריכת ה-CPU באמצעות QuickSelect של לוג-און

ארגון ה-MainFrame הצליח להשיג את החיסכון המשמעותי בצריכת ה-CPU, ללא כל שינויים באפליקציות, באמצעות הכלי הייחודי להאצת הביצועים של חברת לוג-און תוכנה

09/01/2013 14:31

ארגון IBM mainframe גדול חשף לאחרונה שיפור מרשים בביצועי מערך ה-IT שלו – השיג חיסכון של מעל 10% בצריכת ה-CPU, מבלי לשנות דבר ביישומים או בטבלאות ה-DB2. שיפור ביצועים משמעותי זה, אשר התאפשר על ידי הטמעת הכלי הייחודי של לוג-און QuickSelect בסביבת היצור של הלקוח – הוצג לאחרונה בכנס IDUG בברלין בפני אנשי מקצוע רבים מרחבי אירופה, על ידי מנהל יחידת הנדסת תוכנה של הלקוח.

בהרצאתו בכנס תיאר נציג הלקוח את התהליך שהוביל לבחירת המוצר שהוטמע בהצלחה רבה במערך המחשוב של הארגון. "אנחנו מאוד מרוצים וגאים בפרויקט הזה, שהוביל לחיסכון גדול במשאבים", אמר הנציג בכנס. לדבריו, הארגון חיפש דרכים להפחית משמעותית את הוצאות המחשוב שלו. בשלב ראשון שיפר במידת האפשר את כוונון המחשב ומסד הנתונים, דבר שהביא לשיפור ניכר. אך נדרש שיפור משמעותי נוסף. ללקוח היה חשוב במיוחד שהשיפור לא יהיה כרוך בפרויקט גדול שישלב כ"א רב – כלומר, הוא חיפש פתרון שלא יצריך שינוי בתוכניות.

הפתרון שנמצא – Quick Select for DB2 – משפר ביצועים באופן ניכר, והוא גם פתרון Plug&Play. מוצר האצת הביצועים של לוג-און תוכנה, Quick Select for DB2, אינו מצריך ביצוע שינויים כלשהם באף אחת מהתוכניות הקיימות. הוא מבטיח שהנתונים הנשמרים בזיכרון המטמון יהיו מסונכרנים באופן אוטומטי עם DB2. זיכרון המטמון מנוהל ביעילות על ידי QuickSelect והוא מעביר אך ורק את נתונים שנקראו לתוך זיכרון המטמון שלו – ובכך דואג שהזיכרון יישמר קטן ככל האפשר. החיסכון המשמעותי ביותר הוא כמובן בסביבת יצור. בשימוש שכלל רק 65 טבלאות DB2 ו-85 תכניות, צריכת ה-CPU הכללית שנמדדה תוך שימוש ב- LPAR’s הצביעה על ירידה של 10%.

אנליסטים בתעשייה נוטים להעריך הוצאות 1 MIPS בכ-5,000 דולר בכל שנה. חישוב מהיר על בסיס הערכה זו מראה, כי Mainframe העושה שימוש ב-4000 MIPS יכול לחסוך לארגון כבר בשנה הראשונה 2 מיליון דולר, סכום גבוה במיוחד, אשר ייחסך שוב ושוב מדי שנה – מעת הטמעת Quick Select for DB2 במערך הייצור של הארגון ואילך.

כנס IDUG (ארגון משתמשי DB2) באירופה נערך השנה בברלין ומשך אליו מעל 600 מומחי DB2 מכל רחבי אירופה. בצד הכנס, שכלל הרצאות מקצועיות רבות במגוון נושאים – ביניהן הרצאתו של צחי יאסין, מומחה ה-DB2 הישראלי, בנושא עבודה שעם DB2 בסביבת ג'אווה – התקיימה תערוכה. חברת לוג-און הישראלית הייתה בין המציגים בתערוכה והביתן שלה שהציג את QuickSelect for DB2 משך מתעניינים רבים מבין באי הכנס.

אירועים קרובים