תוכן שיווקי

אורה אריאל, ארכיטקטית מערכות ב-!We: "ה-Data Center in a Box יכול לחסוך לארגון מיליוני שקלים"

29/01/2013 13:38

מהו Data Center in a Box?
"מדובר בפתרון שהוא למעשה חבילה במארז פיזי אחד, הכולל את כל הרכיבים הנדרשים לתשתיות DataCenter: שרתים, תקשורת, אחסון מרכזי ווירטואליזציה".

מהו היתרון של Data Center in a Box על פני ה-Data Center המסורתי?
"אם בנייה והטמעה של Data Center מסורתי לוקחת שנים, לעתים אפילו עשור, ועולה מיליונים רבים של שקלים, הרי שניתן להטמיע את ה-Data Center in a Box באופן כמעט מיידי, והוא עולה משמעותית פחות. כמובן, מכיוון שכל החומרה והתוכנה מרוכזת פיזית במארז אחד, הארגון יכול ליהנות גם מחיסכון של שטח פיזי ושל הוצאות החשמל".

אילו Data Centers in a Box קיימים כיום בשוק?
"לא מעט יצרנים מציעים פתרונות כאלו. ביניהם Cisco, עם קונספט הקרוי FlexPod או ExpressPod, המתאים לארגונים או פתרונות קטנים יותר. חברת IBM מציעה גם היא קונספט כולל הקרוי RAVE, ומבוסס בין היתר על מערכת ה-Pure Flex".

מה מאפיין את מערכת ה-FlexPod או ה-RAVE?
"תצורות כגון RAVE או FlexPod אינן משאירות אותך לבד בסביבה, ומספקות תמיכה אחודה לכלל הרכיבים במערכת – מהתשתית הוירטואלית ועד לחיבורי התקשורת. התמיכה האחודה מאפשרת פתיחה וניהול קריאה במוקד אחד, המקשר צוותי תמיכה בין היצרנים השונים אשר מלווים את הלקוח ומאיצים את זיהוי מקור התקלה ופתרונה בהיבט כל הרכיבים בפתרון.

כיום, בכל סביבה ישנו ניהול נפרד למערכת האחסון, לתקשורת ולשרתים, אשר מסרבלים את העבודה השוטפת ומקשים על ניהול וניטור הסביבה. RAVE ו-FlexPod מאפשרים ניהול מרכזי לכלל רכיבי הסביבה. יכולת זו מאפשרת לחסוך זמן רב בתפעול השוטף ובפתרון תקלות וזיהוי צווארי בקבוק.

בנוסף לכך, תצורות Data Center In a Box מספקות תשתיות תקשורת מהירות המאחדות את רשתות ה-LAN וה-SAN, ומספקות גמישות מרבית, ניהול רוחב פס אופטימאלי וניהול חכם בממשק אחד. אלו יתרונות הכרחיים הודות לקצב שינוי המידע המתגבר, שמצריך תשתיות תקשורת ברוחב פס גדול, כגון 10Gb Ethernet או 16Gb FC".

האם Data Center in a Box נותן לארגון די גמישות?
"סביבות אלו דינמיות ביותר מבחינת תצורת חומרה בהתאם לצרכים הנדרשים, תצורות חיבור לשרתים (SAN/NAS), יכולות הרחבה וממשקי ניהול אחודים. ישנה התאמה לכל גודל של סביבה, וניתן אף להתחיל עם מספר קטן של שרתים, אפילו בתצורת (Rack Mount (Pizza Servers, ולגדול בהתאם הצורך".

אירועים קרובים