תוכן שיווקי

נס העבירה את מערכת SAP של מולטילוק מבסיס נתונים אורקל ל-MS SQL

שירה באום, מנמ"רית מולטילוק: "הפרויקט ארך פחות מהמתוכנן והביא לשיפור ביצועים משמעותי של המערכות של מולטילוק, כמו גם לצמצום מספר השרתים ולצמצום בעלויות התחזוקה"

04/06/2013 17:26

מאת הילל יוסף

צוות תשתיות SAP, מחטיבת ה-SAP של נס ישראל, העביר את מערכת SAP של חברת מולטילוק מבסיס נתונים של אורקל ל-SQL MS. הפרויקט ארך פחות מהמתוכנן והביא לשיפור ביצועים משמעותי של המערכות של מולטילוק, כמו גם לצמצום מספר השרתים.

חברת מולטילוק נוסדה בישראל בשנת 1973 והיא חלק מקבוצת ASSA ABLOY, הקבוצה הגדולה בעולם בייצור ואספקת פתרונות נעילה. מולטילוק נחשבת לאחת מהחברות המובילות בעולם בתחומי הפיתוח, הייצור והשיווק של מוצרי נעילה ופתרונות נעילה עם אבטחה ברמה גבוהה, המיועדים לשימוש מוסדי, מסחרי, תעשייתי ולצרכי מגורים. במהלך שנות פעילותה, פיתחה מולטילוק מספר רב של מוצרים חדשניים ומקוריים בעולם המנעולים, המוגנים בפטנטים בינלאומיים.

מערכת ה-ERP של SAP, שהוטמעה בשנת 1998 במולטילוק, כללה בסיס נתונים של אורקל.

אופיר פרנקל, יועץ תשתיות SAP של נס, חקר ומצא כי אם תבוצע הגירה של בסיס הנתונים ל-SQL יושגו מספר יתרונות: חיסכון בעלויות הרישוי, מניעת הצורך בשדרוג מערכת אורקל ומניעת טיפול במספר תקלות שנוצרו בבסיס הנתונים הוותיק. כמו כן, במהלך בודד יהיה ניתן לבצע גם שדרוג של מערכת ההפעלה וגרסת קרנל למערכות.

הכנות לפרויקט ההגירה החלו באוקטובר 2012. הפרוייקט הסתיים תוך חודשיים בדצמבר 2012. התהליך כלל הגירה של ארבע סביבות: סביבת הפיתוח, סביבת הבדיקות, העתק של מערכת הייצור וסביבת הייצור. מטרת ההערכות היתה לוודא שההגירה תיעשה בסוף שבוע אחד, כשהמערכת, המשרתת משתמשים רבים, במנוחה.

לדברי באום, "תכנון ההנהלה והצוות היה מדויק. עשינו הכנות וחזרות במשך מספר שבועות. במהלך סופשבוע אחד בדצמבר ערכנו את ההגירה שארכה יומיים בלבד".

"הביצועים כיום טובים יותר", אמר אבישי פישמן, סמנכ"ל הכספים האחראי גם על ה-IT של קבוצת מולטילוק. "צמצמנו את כמות השרתים מ-3 שרתים לשרת אחד. הביצועים השתפרו בעשרות אחוזים ובסיס הנתונים ירד מ-1.2 טרה בייט ל-220 ג'יגה בייט".

אירועים קרובים