תוכן שיווקי

"נעים לירוק" – ניסוי בשינוי הרגלי נסיעה | מכרז למערכת ניטור נסיעות מתקדמת

10/12/2013 11:01

הממשלה החליטה לבחון שינוי במבנה התשלומים המוטלים על ציבור הנוהגים ברכב. מטרת השינוי היא להקטין את נטל התשלומים שאינם תלויים באופן השימוש ברכב כמו מס קניה, אגרת רכב ואגרת נהיגה ולגבות במקומם תשלומים התלויים במקום, בשעה ובמרחק של הנסיעה וברמת הזיהום של הרכב. מדיניות זו אמורה להיות "ניטרלית" מבחינה תקציבית, כלומר לא להגדיל או להקטין את סך כל תשלומי הנהגים.

מטרת המדיניות הנבחנת היא לעודד שינוי התנהגות אצל ציבור הנוסעים שיביא להקלה בגודש, הקטנת זיהום האוויר וחלוקה צודקת יותר של נטל התשלומים.

לשם כך נעשו שני צעדים: מונתה ועדה שתגבש הצעות מדיניות ונערך ניסוי שמטרתו לבדוק את הנכונות של נהגים לשנות את הרגלי הנסיעה שלהם כתוצאה מתמריצים כספיים. הניסוי נקרא "נעים לירוק". בניסוי משתתפים כבר יותר מ-600 מתנדבים וניתן עדיין להצטרף אליו "נעים לירוק".

במהלך הניסוי "נעים לירוק" מותקנות בכלי הרכב של המתנדבים יחידות ניטור נסיעות שבאמצעותן יכולים עורכי הניסוי לברר אם התמריצים הכספיים גורמים למתנדבים לשנות את הרגלי הנסיעה שלהם ובאיזה אופן; כלומר, האם הם משנים את שעות הנסיעה, נוסעים במסלולים אחרים או משאירים לפעמים את הרכב ונוסעים בתחבורה ציבורית.

ציוד הניטור המותקן ברכבי המתנדבים הינו ציוד ניטור המשמש בדרך כלל לניהול ציי רכב. לציוד זה חסרות תכונות מסוימות הנחוצות ליישום שאותו עורכי הניסוי בודקים. על כן החליטה הועדה שמינו שרי האוצר והתחבורה לפרסם מכרז לפיתוח יחידות ניטור מתאימות ליישום זה.

המשימה הוטלה על חברת "כביש חוצה ישראל בע"מ" שהיא החברה הממשלתית שהייתה אחראית לתכנון, מימון, הקמה והפעלה של כביש חוצה ישראל באמצעות הסקטור הפרטי וכיום משמשת, בין היתר, רשות ממונה לפרויקט כביש 6, מנהרות הכרמל והנתיב המהיר.

המכרז שפרסמה החברה ושניתן לעיין בו באתר של "חוצה ישראל" מבקש להביא לפתוח ציוד ניטור שיהיו בו, בין היתר, התכונות הבאות:

– הגנה על פרטיות הנוהג ברכב – בציוד הקיים היום המידע אודות המקום והמועד המדויקים שבהם נמצא הרכב משוגרים למאגר מידע מרכזי. במרכז שפורסם מתבקשים המציעים לפתח ציוד שיבצע את כל החישובים בתוך הרכב וישלח למאגר המרכזי רק את סכומי הכסף שבהם צריך לחייב/לזכות את הרכב.

– חיווי בזמן אמיתי של סכומי החיוב/זיכוי, בדומה למונה של מונית.

– חסינות ודיוק ההולמים ציוד המיועד לשימוש המוני ושעלול להיות יעד לשיבוש במטרה לשנות את גובה סכומי החיוב/זיכוי.

המכרז מאפשר לכל מי שעומד בדרישות המכרז להציע קונספט למערכת ניטור. חמישה המשתתפים עם הקונספטים המיטביים יוזמנו להציע אב טיפוס שיענה על התכונות הנדרשות. משתתפים שיוזמנו להציע אב טיפוס ויעשו זאת בהצלחה יזכו בתגמול של 250 אלף שקלים כל אחד.

מתוך החמישה הנ"ל, השלושה שיזכו בציון הגבוה ביותר יקבלו עוד 200 אלף שקלים תמורת שלב הפיתוח, דהיינו, התקשרות עם החברה לאספקת 500 עד 1,000 מערכות ניטור, לפי דרישה, שיהיו חלק מניסויי שדה מקיף שמטרתו הוכחת היכולות של הציוד.

ניתן לעיין במסמכי המכרז המלאים בכל עת באתר האינטרנט של חוצה ישראל ולרכוש אותם תמורת 1,500 שקלים עד ה-31/12/13. את ההצעות המפרטות מהו ציוד הניטור שבכוונת המציע להגיש כאב טיפוס יש להגיש ב-4/2/14.

* פרסום זה מכיל תיאור כללי ותמצית של הוראות המכרז, ההוראות המלאות והמחייבות מפורסמות באתר האינטרנט של חוצה ישראל.

לפרטים נוספים – לחצו כאן.

אירועים קרובים