מנכ"ל Abiquo: "על המנמ"רים לספק שירותים מהר, כפי שהם מצפים לקבל בחיים הפרטיים"
"קיים פער במהירות של אספקת השירותים הנדרשים על ידי צרכן ה-IT בארגון לבין יכולת הארגון לעמוד בדרישות אלה. הגישור על הפער נעשה על ידי אוטומציה של התהליכים המעורבים באספקתם ומתן שירות עצמי, תוך שמירת ה-IT בשליטה", כך אמר יאן פינליי, מנכ"ל Abiquo, שביקר השבוע בישראל.
לדבריו, "הלקוחות בארגונים התרגלו לאספקת שירותים כמו אמזון ו-eBay במהירות ובנוחות מרבית. ברוב הארגונים, המשתמשים אינם מקבלים שירותים במהירות דומה, מה שיוצר תסכול רב. עובדי מחלקת ה-IT מחויבים לתמוך בתזמון ובאוטומציה של אספקת השירותים".
הנהלת Abiquo ביקרה באחרונה בישראל, כאשר במסגרת הביקור קיימה החברה סדנה לעובדי בזק בינלאומי והדגימה את יכולות הפתרון שלה לניהול כל תשתיות המחשוב בענן היברידי. אנשי Abiquo סייעו לסיעור מוחות בבזק בינלאומי, על מנת לשפר את שירותי הענן ללקוחותיהם.
בראיון לאנשים ומחשבים אמר פינליי כי "המדדים של המנמ"ר בכל המגזרים העסקיים דומים. מצד אחד, הם נמצאים בלחץ תמידי לספק פתרונות במהירות ובעקביות, עם תקציבים קטנים יותר, ואילו המשתמשים מתוסכלים מאספקה איטית של השירותים, ומשתמשים בשירותים וביישומים של ספקי ענן חיצוניים, כגון אמזון, גוגל ו-Microsoft Azure. הדבר מערער את השליטה של אנשי ה-IT בעולם שבו הגנה על הנתונים והתאימות יותר ויותר חשובים (מחשוב צללים)".
"אנחנו מסייעים למנהלי ה-IT בארגון לטפל בסביבות הטרוגניות", ציין. "פיתחנו פתרון עבור ספקי שירותים ומנמ"רים לבניית והקצאת שירותי ענן היברידיים מאובטחים ורבי פלטפורמות. הדבר ניתן על ידי הקצאת תשתיות משאבים לדטה סנטרים וירטואליים וחשיפתם למשתמשים באמצעות פורטל אחיד, כך שהם יוכלו להשתמש בשירותים בקלות וביעילות, תוך הבטחת מילוי אחר מדיניות הארגון, בקרה, שמירת על איכות ועמידה בדרישות התקנים".
"אנחנו תומכים בטכנולוגיות ענן, כגון Docker ,VMware vCenter ,Hyper-V ,OpenStack ,vCloud ,Director ואחרות, ועובדים עם רוב ספקי הענן הציבוריים, בהם גוגל, AWS ו-Azure של מיקרוסופט. כדי להרחיב את השירות העצמי אנחנו גם משתלבים עם טכנולוגיות כגון Veeam ,Avamar ,Neutron ו-VMWare NSX".
"הטכנולוגיה היא לא הבעיה"
"הגישה שלנו", אמר פינליי, "היא שהטכנולוגיה אינה הבעיה וגם איננה הפתרון כשלעצמה, אלא מנגישה את השירותים באופן העונה על ציפיות המשתמשים".
הוא הוסיף כי "עם הפתרון שלנו, הלקוח, המשתמש בשירות עצמי, יכול להגדיר רשתות משלו, חומות אש, מכונות וירטואליות, גיבויים וכו'… בתוך דקות. אנחנו מאפשרים לארגוני IT ליצור פתרונות לשירות עצמי עבור עובדיהם, בעוד שה-IT נשאר בשליטה".
"צמצום התסכולים גם בקרב צוותי IT"
לדברי פינליי, "צוותי IT אחראים לעתים קרובות על תכנון התשתית הווירטואלית, בדיקת היכולת, קביעת מיקום פריסת ה-VM, התקנת ה-VM ומערכת ההפעלה שלה, וביצוע כל פונקציות הניהול האחרות הנדרשות".
"כיום, ברוב המקרים, משימות אלה נעשות באופן ידני על ידי אנשי IT שלא רק שלוקח להם זמן רב לבצען וחל עיכוב במסירתן, אלא שמומחי IT מבלים את רוב זמנם על פרוצדורות חוזרות ונשנות – מה שגורר לבעיות מוטיבציה", אמר. "השימוש בפלטפורמת הענן של Abiquo מבטיח שמומחי IT יבלו את זמנם בעיצוב תבניות, מדיניות, ניהול תשתיות ואוטומציה של התקנת אפליקציות, מה שמשביח בהשקעת הארגון בעובדיו".
"כמו כן, אנחנו מספקים מגוון של דו"חות על צריכת שירותים, חיוב, הערכת מצב של יכולות IT, הלימות שירות, תאימות תומכת ומתן מידע הדרוש למנמ"ר ללא צורך להעסיק עובדים נוספים", ציין פינליי.
לדבריו, "אוטומציה של תפעול הענן היא התשובה לדרישת זמינות מיידית של שירותי אירוח וניהול של כל תשתיות ה-IT, ולא משנה היכן הם ממוקמים פיזית. אנחנו מאפשרים למחלקת ה- ITלבחור את ניהול הענן הגמיש ביותר, לשנות ולהפעיל את העננים בתצורה המתאימה ללקוח".
בנוגע לשאלת אנשים ומחשבים לגבי המתחרים של Abiquo, כגון BMC או VMware, הוא ציין כי בחלק מהפתרונות היא מתחרה עם ספקי IT, אך במקרים רבים מספקת פתרון ייחודי.
"יתרון מובהק שלנו הוא שאנחנו עובדים עם כל העננים, עם ממשק משתמש אחיד", אמר. "אנחנו מפעילים שירות עצמי לניטור, ומוסיפים אוטומציה כגון Autoscaling (יכולת גידול ויקטון אוטומטית). בנוסף, אנחנו תומכים בכלים לניהול תצורה של יישומים כגון chef ו- Ansibleבאופן מושכל, מעבר להפעלה של תבנית VM פשוטה בלבד. אנחנו יכולים גם לעבור בקלות בין עננים פרטיים לציבוריים, לדוגמה מ-Hyper-V ל-AWS".
פינליי הוסיף ש-"אנחנו מתמקדים באספקת הפתרון שלנו לספקי שירותים, משום שהם זקוקים לשירותים עצמיים, אוטומציה, אבטחה וחיוב לקוחותיהם למשך שנים רבות. ארגונים גדולים מעוניינים בימינו להיות בעלי יכולות אלה עם צוותי ה-IT שלהם, ולספק שירות עצמי אוטומטי במהירות ובגמישות מרבית".
הסניף הישראלי של Abiquo, המנוהל על ידי מקסים בורוכוב ומנהל השיווק שלו, יצחק לוי, פעיל מזה מספר שנים ואחד מלקוחות העוגן שלו בישראל הוא בזק בינלאומי.
"ישראל היא שוק מעניין ומרתק", סיים פינליי. "יש כאן הרבה חברות טכנולוגיות שמתפתחות במהירות, והן זקוקות למוצר כמו שלנו כדי להשיג יתרון תחרותי ולחסוך בעלויות".