טריפל סי משיקה שירות DRaaS חדשני ומתקדם
כתב: שלומי נחום, מנהל חטיבת התמיכה והסיסטם בטריפל סי.
טריפל סי, מפעילת הענן של ישראל, משיקה שירות התאוששות מאסון (DR) חדש, מבוסס VMware, בשם vCloud Availability. השירות מאפשר רפליקציה של מכונות וירטואליות באופן שוטף בשתי צורות: ממערכות באתר לקוח למתקן בפתח תקווה או בחיפה, ומסביבות הענן במתקן בפתח תקווה למתקן בחיפה, לצורך שמירת נתונים במתקן מרוחק והקמת שרתים במקרה אסון. השירות, הפועל על סביבת vCloud, זמין החל מחודש זה, ומאפשר הקמת שירות DR ברמה גבוהה עם יכולת ניהול גבוהה, זמינות גבוהה ועלויות נמוכות.
בשנים האחרונות אפשר לראות שהצורך בשירותי DRaaS (התאוששות מאסון כשירות) גובר. זאת, עקב שלוש סיבות עיקריות: הסיבה הראשונה היא שארגון חייב המשכיות עסקית ברמה גבוהה במקרה של כשל מערכות במערכות הייצור. המשכיות עסקית זו דרושה לכל ארגון והעלויות הנמוכות מאפשרות אבטחה של ההמשכיות במקרה של אסון במערכות הייצור או במתקן הלקוח. הסיבה השנייה היא מענה לאיומי הסייבר שהולכים ומתעצמים מדי יום ומהווים איום על כל פעילות של כל ארגון. מענה זה מאפשר להתגבר על אירוע סייבר משמעותי ומבטיח המשכיות עסקית של הארגון, גם במקרה של פריצת אבטחת מידע והשבתת השירותים במערכות הייצור. תופעות אלה כבר קרו, ויקרו בעתיד בעוצמה הולכת ומתגברת. הסיבה השלישית והאחרונה היא בעקבות חקיקה ורגולציה לחברות המחזיקות מאגרי מידע ונתונים רגישים, שדורשות שירותי המשכיות עסקית הכוללים DR ו-BCP (המשכיות עסקית).
שירותי ה-DR של טריפל סי מספקים מענה עם יתרונות מובהקים לזמינות, טכנולוגיה ועלות, שלא באים על חשבון איכות. השירות מאפשר פתרון התאוששות מאסון ללא צורך בתכנון מורכב, הקמה יקרה וארוכה, שמירת משאבים וניהול של סביבה זו. ה-DRaaS מאפשר להקים שירות בצורה מהירה, ללא תקורות של תכנון וניהול, וללא צורך בהקצאת משאבים מראש, אלא רק בחירום או בתרגיל, לפי ראות הארגון. כמו בכל שירות ענן, כלל טיפולי התשתיות, העדכונים והתחזוקה כלולים במסגרתו, עם ממשק ניהול עצמאי ומאובטח. כמו כן, הגדרת השרתים לסנכרון, ביצוע תרגיל DR ועבודה בזמן חירום קלים מתמיד.
שירות ה-DRaaS של טריפל סי כולל ארבעה מרכיבים:
- שירות DR מבוסס פתרון vCloud Availability במתקן חיפה או פתח תקווה.
- רישוי רפליקציה לכל שרת מקור שעובד בייצור.
- דיסק בנפח מתאים לרפליקציה של הנתונים הנדרשים.
- קישוריות בין מערכות הלקוח למערכות ה-DR (פרומו לקישוריות בין שני המתקנים ללא תשלום).
השירות פועל בשתי תצורות עיקריות:
שירות DRaaS – Cloud To Cloud (ללקוחות הענן)
לקוחות שירותי הענן המותקנים במתקן בפתח תקווה מקבלים את שירותי DRaaS מהמתקן בחיפה. לטובת הפעלת השירות, יש צורך ברישוי מתאים ושטח דיסק לשימוש לסנכרון. קישוריות בין שני המתקנים מוצעת ללקוחות הענן בפרומו ללא תשלום (לרפליקציה של הנתונים).
בזמן חירום ניתן להשתמש במשאבים במתקן בחיפה במקום במתקן בפתח תקווה ללא תוספת תשלום (החלפה בין מתקנים). בזמן ביצוע תרגיל ניתן לרכוש משאבים דומים או חלקיים למשאבים הקיימים ללקוח בענן (שירותי vCloud או VM) לימים בודדים לפי דרישה, ולבצע תרגילים במינימום עלות.
שירות DRaaS – On Prem To Cloud
לקוחות המעוניינים בשירותי DRaaS למערכות השרתים שמותקנים באתר הלקוח (או באירוח) יכולים לבחור מאיזה מתקן יקבלו את השירות – בפתח תקווה או בחיפה. לטובת הפעלת השירות יש צורך ברישוי מתאים ושטח דיסק לשימוש לסנכרון. קישוריות לשירות ניתנת על גבי האינטרנט, לצורך העברת הנתונים או הקמת קו תמסורת. אין צורך לרכוש שרתים לזמן חירום.
בזמן חירום ניתן להפעיל את השירות בעזרת משאבי ענן vCloud לפי דרישה לימים בודדים או יותר ולקיים את המערכת בזמן החירום. בנוסף, ניתן לבצע תרגילים במתכונת דומה, במינימום עלות.