תוכן שיווקי

כיצד סייעה ממביט לטיפול מרחוק בבית החולים מעייני הישועה?

03/05/2020 11:54
רותי מרגלית, מנכ"לית ממביט, עם אות הוקרה שהחברה קיבלה בטקס IT Awards. צילום: יח"צ

בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק ישנו בית חולים פסיכיאטרי. משבר הקורונה הביא לכך שהמטופלים בו חוו מצוקות קשות: חלקם הגיעו פחות לשיחות קבוצתיות, או פרטניות, החלק האחר נדרש להיות בבידוד וכך גם חלק מאנשי הצוות שבודדו – מצב שהוביל למצוקה קשה. פתרון שפיתחה ממביט (Membit) סייע לטיפול בהם ולהקלה במידת מה במצוקתם.

בראיון לאנשים ומחשבים אמרה מרגלית כי "באמצעות הבוט פרי פיתוחנו, שאליו צירפנו את מערכת וובקס של סיסקו, סייענו להוריד את רמת המצוקה של המטופלים הפסיכיאטריים, עם טיפול מרחוק. כך, ניתן לפנות לבוט באמצעות ווטסאפ, כשבמקביל, מטפלי בית החולים עונים למטופלים. הבוט 'מחליט' מי יקבל מענה מיידי ומי יופנה למטפל בן אנוש. המטפלים האנושיים עונים באמצעות חיבור מובנה של ממביט למערכת האומני צ'אנל של סבן טוונטי (Seven Twenty), כשהם אף יכולים לפתוח טיפול וידיאו מרוחק. כך ניתן לערוך טיפולים פסיכולוגיים להורדת רמות החרדה והמצוקה גם בימי קורונה".

ממביט קמה ב-2016 והיא חלק מ-i-rox. החברה האם קמה ב-2006, ומספקת שירותי פיתוח לארגוני היי-טק ולמחלקות הפיתוח וה-IT בארגוני לואו-טק. על לקוחותיה נמנות, בין היתר, אלביט מערכות, איתוראן, חברות הגנת סייבר, ביניהן סייברביט מקבוצת אלביט, והתעשייה האווירית. i-rox מונה כ-160 עובדות, כולן חרדיות. "אנחנו חברת בוטיק", הסבירה מרגלית. "אנחנו מגייסות את הטובות ביותר, ועובדות בטכנולוגיות המתקדמות ביותר. המפתחות שלנו עוסקות בפרויקטים המורכבים ביותר הקיימים בשוק: מערכות סייבר, מערכות מוטסות ומערכות חישוביות מורכבות".

"עובדות ממביט הן הנבחרת שלנו, והן פיתחו מערכת צ'ט מבוססות בינה מלאכותית עבור שירות לקוחות, שיודעת להתממשק לכל סוגי הקונטקט סנטר", הסבירה מרגלית. לדבריה, "אנחנו מספקות פתרונות שלמים בערוצי המסרים המיידים ובערוצים הקוליים, כשמנוע חכם מנהל את כל האינטראקציה מול הלקוח, תוך שהוא 'יודע' מתי עליו להפנות את המשתמש לנציג שירות אנושי".

פתרון עם יכולת NLP ייחודית בעברית

היא ציינה כי "פיתוח המוצר ארך כשלוש שנים והוא התבסס על ידע טכנולוגי מעמיק שנצבר ב-i-rox. במהלך הפיתוח קיבלנו מענק משמעותי מרשות החדשנות. ייחודו הוא ביכולת עיבוד שפה טבעית (NLP) בעברית. המנועים שפיתחנו יודעים להבין את השפה העברית ברמה גבוהה מאוד".

"התשתיות שבנינו נותנות מענה לכלל צרכי הלקוח הארגוני, בזמן הקמה קצר במיוחד, כולל יכולת לאינטגרציה מלאה עם מערכות הארגון בצורה קלה ומאובטחת. הפתרון הוא הוליסטי וככזה, הוא מטפל בכל הערוצים – האנושי וגם הרובוטי", אמרה מרגלית. "ייחודיות נוספת בפתרון היא ביכולת שלנו לתמיכה בערוץ הקול (טלפוניה) , בערוץ ה-ווב ובערוץ המסרים המידיים – בפלטפורמה אחודה".

"ממביט", הוסיפה, "היא חלק מהאקסלרטור של יבמ. כך, מתוך ארבעת מנועי ה-NLP שבפלטפורמה שלנו, שלושה הם פיתוח עצמי והרביעי מבוסס על ווטסון של הענק הכחול. המערכת רצה תחת פלטפורמת OpenShift של רד-האט בשילוב יבמ ובנויה על בסיס קונטיינרים, מה שמאפשר גמישות יתרה ויכולת עמידה בעומסים גבוהים במיוחד".

את/ה שואל/ת – והבוט משיב מי חולה בסביבתך

מרגלית ציינה ש-"כשהחלה מגפת הקורונה, גילינו שאין לציבור החרדי יכולת לקבל מידע בנושא, כיוון שבטלפון הכשר יש אפשרות לשיחות קוליות בלבד, ללא קבלת מסרים מידיים. החלטנו לפעול לטובת הציבור ופיתחנו בזריזות פתרון מבוסס בוט שמספק מידע, בטלפון, על המקומות שבהם ביקרו חולים ונשאי הנגיף. המשתמש שואל 'אני גר בבני ברק, היכן ביקרו חולים בסביבתי?', והבוט מקריא את המידע בטכנולוגיית Text to Speech, שממירה תוכן כתוב לדיבור. בתוך ימים הבוט הופץ בקרב אלפי משתמשים וסייע לספק מידע קריטי בנושא. אגב, הבוט הוחצן גם בווטסאפ, ומסתבר שגם שם היו לו אלפי שימושים, מכיוון שהצורה שבה הוא הנגיש את המידע הייתה נוחה יותר מכל דרך אחרת".

היא ציינה שהמערכת פועלת גם בירושלים, עקב הטלת סגר על כמה משכונות העיר. "נעשתה חלוקה לרבעים ולאזורים, והדבר יצר בלבול ואי ודאות בקרב התושבים", אמרה מרגלית. "מיד 'התלבשנו' על המערכת של מוקד 106 של העירייה, שהיא לקוח שלנו, והטענו את הנתונים הרלוונטיים לתוך הבוט שלנו. בתוך שעות בודדות, הגולשים באתר העירייה יכולים היו לשאול: 'אני תושב מאה שערים, האם השכונה בסגר?', וקיבלו מענה מידי, בתוספת מידע על התקנות המעודכנות של משרד הבריאות".

"הבוט", הוסיפה מרגלית, "מנוהל בקלות על ידי אנשי העירייה. הוא עלה לפני מעט יותר משבוע וכבר סייע לכ-10,000 פונים. בצורה דומה, הוא יכול לסייע לכל ארגון, מכל סקטור, בין אם מדובר ברשויות מקומיות ובמשרדים ממשלתיים, בארגוני בריאות או בחברות עסקיות. הבוט מאפשר להנגיש את המידע למשתמשים בצורה נוחה ויעילה, לבצע פעולות שונות בצורה אוטומטית, ולסייע לארגונים לעבור את שלב הטרנספורמציה הדיגיטלית בקלות וביעילות".

לפרטים נוספים ניתן לפנות לחברה באמצעות המייל.

אירועים קרובים