תוכן שיווקי

נופי הבשור שדרגה את תשתיות התקשורת למערך SDN של אקסטרים נטוורקס

תכנון הרשת והאינטגרציה בוצע על ידי אייפינט סולושנס, בניהול חיים אלישקוב

30/12/2020 10:54

באזור רווי מתיחות, נמצא אי של שלווה עבור ילדי עוטף עזה – קריית החינוך בנופי הבשור, המהווה בית חם עבור קרוב ל-2,500 תלמידים ואנשי צוות.

במהלך שנת 2019-2020 נוספו שני קמפוסים חדשים בקריית החינוך, שיחד עם המבנים הקיימים נזקקו להקמה ושדרוג של רשתות התקשורת, וכאן נכנסה לתמונה אייפינט סולושנס (IPNET Solution).

אחרי זכייתה במכרז השדרוג אייפינט אפיינה, תכננה והקימה את כל תשתיות התקשורת בארבעה בתי ספר בקריה, לרווחת התלמידים ואנשי הצוות.

עם גמר עבודות התשתית הפיזיות בקמפוסים, נפרסו עובדי אייפינט סולושנס וביצעו את התקנת הציוד, הגדרתו והטמעתו בצורה חלקה ובזמן קצר מאוד. כבר בפתיחת שנת הלימודים נהנו באי הקמפוס מרשת תקשורת אמינה, אפס תקלות ושביעות רצון גבוהה של הלקוח: "כבר מהחוויה הראשונה חוויית המשתמש הייתה מצוינת, הרשת זרמה ללא ניתוקים ותקלות והתגובות החיוביות זרמו מהמשתמשים".

את הפרויקט רחב הממדים הוביל תחת ניהולו הישיר מנכ"ל אייפינט – חיים אלישקוב, שלדבריו: "הפרויקט דרש את התגייסות מיטב המוחות הטכנולוגיים וההנדסיים של החברה, על מנת לתכנן ולתאם את הפרויקט המורכב שכלל הקמה ושדרוג מערכות התקשורת של ארבעה קמפוסים (שלושה בתי ספר יסודיים ותיכון) הכוללים 2,500 משתמשים על פני 7,000 מ"ר".

הפרויקט התבסס על טכנולוגיות Fabric Connect מבית חברת אקסטרים נטוורקס (Extreme Networks).

בהצגת הפרויקט בכנס הבינלאומי השנתי של חברת אקסטרים נטוורקס באתונה תיאר אלישקוב את מהלך הפרויקט: "דרישות הפרויקט כללו הקמת רשת תקשורת זריזה ופשוטה לניהול מחד, ומאידך היה על הרשת להיות בעלת יציבות מקסימלית ומאובטחת ברמה הגבוהה ביותר. לשם כך פרסנו  בין ארבעת הקמפוסים רשת תקשורת חדשנית בטכנולוגיית Extreme Fabric Connect, המאפשרת תכנון, בנייה ותפעול רשתות ומאפשרת את הפשטות והזריזות ובו-זמנית משפרת את ה-Security והיציבות – ללא שימוש בפרוטוקול Spanning Tree".

הרשת כללה 4 מתגי VSP7200 & 4450 וכ-70 מתגי ERS3650. בנוסף עבור כל ארבעת הקמפוסים נפרסה רשת WiFi עם כ-200 יחידות AP’s, המנוהלות באמצעות קונטרולר מרכזי. הקונטרולר מכיל דשבורד מרכזי המציג את מצב הרשת מבחינת משתמשים ויחידות ה-AP’s, ומאפשר גילוי אוטומטי של יחידות הגישה האלחוטיות, הפקת דו"חות מפורטים, הגדרות של כל יחידות הגישה בצורה מרכזית ושדרוגים אוטומטיים.  המערכת מאפשרת גמישות ופריסה קלה של SSID בכל הרשת, ניטור ופתרון בעיות בצורה קלה באמצעות WireShark עם RPCAP.

הרשת מכילה שרתי Hyper-V המחוברים ב-2 ממשקי 10G ל-2 מתגים שונים, מערכת אחסון של לנובו עם חיבור כפול, מערכת IP Telephony, כ-1,000 תחנות עבודה, וכ-1,500 יחידות WiFi (טלפונים, BYOD, לפטופים ועוד).

כל הפרויקט מנוהל באמצעות מערכת שליטה ובקרה מרכזית NMS, אשר מראה דשבורד של סטטוס כל הרשת, גילוי אוטומטי של המרכיבים ברשת, גיבויים אוטומטיים של מרכיבי הרשת, התרעות, שדרוגים אוטומטיים ועוד.

אלי קנדל, מנהל הפעילות של אקסטרים בישראל. צילום: יח"צ

אלי קנדל, מנהל הפעילות של אקסטרים בישראל. צילום: יח"צ צילום: יח"צ

אלי קנדל, המנהל האזורי של אקסטרים נטוורקס: "טכנולוגית Extreme Fabric Connect היא פתרון קלאסי ללקוח נופי הבשור, המפוזר על מספר קמפוסים שצורכים את אותם שירותי רשת, סביבת דטה סנטר ואתר גיבוי, שיושבים בקמפוסים נפרדים אך משתפים את אותם שירותי רשת לכלל הקמפוסים"

"אלו מקבלים ערך מוסף באמצעות הטכנולוגיה", ציין קנדל. "פשטות הטכנולוגיה ויכולת הקמת שירותים צפים בצורה מהירה ממערך תקשורת מרכזי נותנים, הם ערך מרכזי ללקוח, מיוחד בימים אלו, שכוח האדם קטן ותפעול המערכת מתבצע מרחוק. בנוסף, מערכת האלחוטיים של חברת אקסטרים נטוורקס נותנת פתרון אמין, רציף ובטוח בסביבת מאתגרת של מבנים מוגנים. חברת אייפינט סולושנס היא שותף חשוב של חברת אקסטרים נטוורקס, המספק כוח אדם איכותי שיודע את הטכנולוגיות השונות לעומק, ומספק שירות וחוויה נעימה ללקוחות החברה".

איי. פי. טי. מובייל

איי. פי. טי. מובייל

הכתבה מומנה באדיבות חברת איי. פי. טי. מובייל בע"מ, מפיצה מורשה של מוצרי חברת אקסטרים נטוורקס בישראל

לאתר IPT לחצו כאן

אירועים קרובים