תוכן שיווקי

SQLInk מציגה מחקר חדש של לינקדאין: כיצד הופכים עובדים למאושרים יותר?

09/05/2021 09:30
תובנות לשימור עובדים. צילום: BigStock

מאת לימור רוזיליו

 

מחקר חדש של לינקדאין (Linkedin) בדק מה הופך עובדים למאושרים. מסתבר כי שכר גבוה או סיפוק עצום מהתפקיד הם לא אלה שעושים עובדים מאושרים.

אז מה כן? ולמה בכלל הארגון צריך עובדים מאושרים?

נבדק ונמצא, כי עובדים הבטוחים בעצמם מפגינים פחות לחץ ויותר פרודוקטיביות. ואם נשאל את העובדים מה יעשה אותם מאושרים בעבודה, מן הסתם היו נזרקות לחלל האוויר: חשוב לאהוב את התפקיד, את מקום העבודה, את האנשים ואולי גם – להיות מתוגמלים היטב ובשכר גבוה.

אלא שמחקר חדש של לינקדאין, שבמרכזו עמדה השאלה הזאת וסקר 2,400 עובדים, הגיע למסקנה מפתיעה וברורה: אם אתם רוצים עובדים מרוצים ומאושרים, פשוט תנו להם זמן ללמוד.

צדיק(ה), יש לך חמש שעות?

על פי המחקר, חמש שעות למידה בשבוע (לפחות) יהפכו את העובדים שלכם לבטוחים בעצמם, פחות לחוצים, בעלי מוטיבציה גבוהה ופרודוקטיביים יותר. אנחנו למעשה מדברים על חמש שעות שבהן המעסיק מאפשר לעובדים לקרוא או להשתתף בקורסים וסדנאות – פרונטליות או מקוונות.

המחקר השווה בין עובדים שלומדים חמש שעות שבועיות לבין עובדים שמשקיעים בלמידה עד שעה אחת בשבוע וגילה כמה נקודות מעניינות ששווה לתת עליהן את הדעת. אלה שהקדישו יותר זמן ללמידה ידעו טוב יותר לאן הם רוצים לנתב את הקריירה שלהם, מצאו סיפוק גדול יותר בעבודה, היו פחות לחוצים ויותר פרודוקטיביים, הרגישו ביטחון עצמי גבוה יותר והיו מאושרים יותר בעבודה.

על פי נתוני המחקר של לינקדאין. מקור: SQLink

על פי נתוני המחקר של לינקדאין. מקור: SQLink

עורך המחקר, ג’וש ברסין, אנליסט HR, קובע, כי על אף שהנתונים גבוהים וחיוביים יותר בצד של מי שמשקיעים יותר זמן בלמידה – גם מי שמקדישים לכך אפילו שעה בשבוע נהנים מתחושות טובות יותר ביחס למי שלא עושים את זה בכלל. כלומר גם ארגונים שלא יכולים לאפשר זמן רב כל כך של למידה לעובדים באופן קבוע יכולים להשקיע בכך פחות ועדיין לראות תוצאות טובות: בקרב מי שלמדו 1-5 שעות שבועיות נמדדה עלייה של 14% יותר בתחושת אושר, ירידה של 13% בתחושת הלחץ ועלייה של 16% בפרודוקטיביות.

אנחנו ממליצים למנהלים.ות בכירים.ות, אנשי משאבי אנוש ואנשי הדרכה להתייחס לתוצאות המחקר הזה כאסטרטגיה. ההשקעה היחסית בנושא הינה מזערית, אך יכולה ליצור אווירה של למידה ולהפוך את הארגון לכזה המתגמל על התפתחות וצמיחה, מתמרץ מנהלים ללמד את הזוטרים מהם, מעודד אימוץ פלטפורמות למידה והדרכה ומטמיע קורסים וסדנאות בשגרת העבודה.

כבר ידוע שהארגונים המצליחים ביותר הם אלה שהעובדים שלהם לומדים מהר וכל הזמן. עכשיו, כך נראה, אצלם העובדים גם מאושרים יותר. לפיכך, האפשרות להעניק לעובדים זמן למידה של תוכן מקצועי חדש צריכה לטפס לראש סדר העדיפויות. Win-Win, הן לעובדים והן לארגון שלכם.

 

הכותבת הינה מנהלת פיתוח עסקי, המכללה הטכנולוגית של SQLink.

אירועים קרובים