SAP Business One חוגג 25 שנים, וממשיך לחדש ב-ERP לארגוני SMB
ליעד גוטנטג וארי שפירא מחברת סאפ מספרים על הציפיות של עסקים קטנים ובינוניים כיום מפתרון ה-ERP שלהם, כיצד משיגים יישום והטמעה מהירים וכיצד שומרים על רלוונטיות וחדשנות (רמז: שיח מתמיד עם הלקוחות)
"הצרכים והמשאבים של עסקים קטנים ובינוניים מציבים כמה אתגרים. עבורם מדובר ביישום בבחירת מערכת ERP: פעמים רבות מדובר בגופים שאין להם בהכרח מחלקת IT פנימית עם מומחים רלוונטיים. לכן הם אינם יכולים להרשות לעצמם משך יישום והטמעה ארוכים ועלויות הקמה ותפעול גבוהות, והם זקוקים לגמישות וליכולת לצמצם או להרחיב את השימוש במערכת, ממשק פשוט ונוח – קל ללימוד, התאמה לתקנות המס במדינה או המדינות שבהן העסק פועל וכלים שיספקו להם תמונת מצב מלאה על העסק", אומר ליעד גוטנטג, סמנכ״ל תחום Midmarket בסאפ ישראל, לרגל ציון 25 שנים לפתרון SAP Business One – פתרון ה-ERP לעסקים קטנים ובינוניים.
"עם פרוץ הקורונה, עסקים רבים נזקקו אף יותר לכלי שיאפשר להם לבצע טרנספורמציה דיגיטלית, לא רק כדי להתקדם אלא ממש לשרוד, להיות מסוגלים להציע את המוצרים והפתרונות שלהם ולנהל את עסקי האונליין בפשטות מרבית. לכן פתרון ERP שלא יספק מענה לכל הדרישות הללו פשוט לא יוכל להתמודד בשוק הזה".
מהו סוד הקסם?
" SAP Business One הפך לפופולרי בעולם ובישראל בזכות העובדה שהוא מהיר ליישום, פשוט לתפעול, מסייע לעסקים קטנים ובינוניים להפוך תהליכים מורכבים לפשוטים ולהציג תמונת מצב ברורה יותר של העסק – יכולות שמאפשרות לפעול מהר, לקבל החלטות המבוססות על מידע בזמן אמת ולעזור לארגון להגדיל את שורת הרווח", מציין גוטנטג. "שמחנו לראות שבתקופת הקורונה, כאשר עסקים קטנים נדרשו בבת אחת להפוך את השירותים שלהם למקוונים, SAP Business One סייע להם לבצע את זה במהירות ובפשטות".
28 שפות, 50 לוקאליזציות ו-6,000 לקוחות
קצת היסטוריה: לפני כ-25 שנים רכשה חברת סאפ העולמית את חברת מנהל הישראלית. הייתה זו עסקה אשר סימנה את יריית הפתיחה למיקוד של חברת סאפ בשוק העסקים הקטנים והבינוניים, לאחר שבשעתו כבר הובילה בבטחה את ה-ERP בארגונים גדולים.
25 שנים מאוחר יותר: SAP Business One אומץ על ידי יותר מ-70,000 לקוחות – מה שהופך אותו לפתרון ה-ERP מבית סאפ עם מספר הלקוחות הגדול בעולם, עם יותר מ-1.2 מיליון משתמשים ביותר מ-170 מדינות ורשת של מאות שותפים עסקיים, המובילה את הפריסה והיישום ברחבי העולם. בישראל כיום כבר אימצו את הפתרון כבר יותר מ-6,000 ארגונים קטנים ובינוניים, בהם ארגונים כגון שגריר, סאפיינס, יעקבי ובניו, איתוראן, UTI ועוד – ועובדים איתו יום יום לניהול כלל התהליכים בעסק: מהנה"ח, דרך כספים, רכש, מלאי, מכירות, קשרי לקוחות, תפעול ועד משאבי אנוש.
כיצד שומרים על חדשנות ומספקים מענה לצורכי הלקוחות בתחום שבו הצרכים העסקיים משתנים בתכיפות?
"ברור לנו שאם לא נחדש לא נוכל לתת את המענה המדויק והנכון ביותר ללקוחותינו. לכן, צוותי המוצר לא נחים לרגע וממשיכים לחדש עם ממשק Web ידידותי, מבוסס Fiori, המעניק חוויית משתמש ברמה אחרת, כולל תכונות רבות נוספות שמשדרגות את העבודה ברמת היום יום״, אומר ארי שפירא, Chief Product Owner, של פתרון SAP Business One.
״על מנת להתחדש אנו שמים דגש על דיאלוג מתמיד עם הלקוחות והשותפים במגוון ערוצים, ובמיוחד באמצעות פלטפורמת שיתוף רעיונות לשיפור המוצר, שבה הקהילה הטכנית ומנהלי מערכות המידע יכולים להצביע ולהיות מעורבים בעתיד המוצר ולהשפיע על עיצובו. סאפ מתייחסת להצעות אלה בכובד ראש ומקדישה לכך משאבים רבים. בכל רבעון נוספים שיפורים ופונקציות חדשות, המספקים לארגונים שיפורים מיידיים ללא המתנה ארוכה לגירסה הבאה. בנוסף, עבור לקוחות הענן, סאפ משדרגת ומשפרת כל העת את תשתיות המוצר. הלקוחות שבוחרים בפתרון נהנים ממגוון יתרונות ייחודיים, בהם אפשרות שימוש במובייל, יכולות חדישות לניתוחים אנליטיים, יכולות חיפוש מתקדמות ועוד.
תוספים לצורכי ענפים שונים, שפותחו על ידי השותפים העסקיים
גוטנטג מוסיף ומספר, כי "היישום של SAP Business One בקרב לקוחות חדשים הוא מהיר מאוד – בתוך שבועות בודדים המערכת כבר יכולה לרוץ, בעיקר בזכות קהילת השותפים העסקיים הענפה של סאפ, עם ניסיון והתמחות במגוון וריטקלים. השותפים העסקיים שלנו אף פיתחו תוספים (Add-Ons) המותאמים לצרכים של ענפים שונים. בנוסף, סאפ משקיעה רבות בהתאמת המערכת לארגונים הפועלים גלובלית: היא מציעה ממשק משתמש ב-28 שפות והתאמות למאפייני השוק והכללים החשבונאיים של 50 מדינות, כולל ישראל. הפתרון מאפשר יישום גמיש בין כותלי הארגון, או במודל ענן – והוא אינטגרטיבי למערכות אחרות דוגמת Microsoft 365. כל היתרונות הנ״ל הופכים את SAP Business One לפתרון המלא והמתאים ביותר לעסקים מסדר גודל קטן ובינוני בארץ ובעולם, עכשיו ולעוד שנים רבות קדימה".