טאבולה – שחררו את הדאטה שלכם!
טאבולה (Taboola) מספקת המלצות באינטרנט ועוזרת לאנשים לגלות דברים שהם עשויים לאהוב. הפלטפורמה מופעלת על ידי בינה מלאכותית ומשמשת נכסים דיגיטליים כדי להניע ולהביא למעורבות משתמשים.
לטאבולה יש שותפויות ארוכות טווח עם כמה מהנכסים הדיגיטליים המובילים בעולם כולל CNBC, BBC, NBC News, הביזנס אינסיידר (Business Inside) ו-El Mundo. יותר מ-15,000 מפרסמים משתמשים ב-טאבולה כדי להגיע ליותר מ-500 מיליון משתמשים פעילים מדי יום, בסביבה בטוחה למותג. מבין הלקוחות המובילים של החברה ניתן למצוא מותגים מובילים כולל וולמארט (Walmart), מייסיס (Macy's), ווייפייר (Wayfair), סקצ'רס (Skechers) ו-eBay. למידע נוסף היכנסו לאתר – www.taboola.com.
שוחחנו עם מקס פוקין, IS Development Team Lead בטאבולה.
לפני יישום Tableau, מה היה מצב הדאטה בטאבולה?
"כחלק אינהרנטי מפעילותה, החברה מתבססת על נתונים למען קבלת ההחלטות על ידי המנהלים בארגון. לפני הטמעת Tableau, מנהלי המוצרים היו תלויים במחלקת פיתוח ה-BI לשם יצירת הדשבורדים ולשינויים ופיתוחים הנדרשים בשוטף. בארגון הנמצא בצמיחה מואצת, משאבי הפיתוח היו מוגבלים, כאשר הביקוש לניתוחים אנליטיים שונים על ידי גורמים עסקיים גבר על המשאבים של אותה מחלקה לספק את המענה הנדרש".
אילו מטרות עמדו על הפרק?
"המטרה הייתה לייצר גמישות בארגון. להביא כלי שיאפשר לאנליסטים לתחקר ולנתח נתונים ולבנות מודלים עסקיים על גבי שכבת הדאטה. ובכך, לאפשר לאנליסטים לפעול בצורה עצמאית וגמישה ללא תלות בגורמי פיתוח".
מה היו האתגרים שעמדו בפניכם?
"מספר אתגרים בולטים הופכים את המעבר למורכב:
- התרבות הארגונית של טאבולה הינה מונעת דאטה (Data-driven) וקבלת ההחלטות בכלל תתי הארגונים מתבצעת לפיה. לכן, היה חשוב לייצר ערוץ Self-service לאנליסטים הפזורים בארגון, ליצירת דו"חות והצגת נתוני החברה במקביל לצוות פיתוח ה-BI שמנהל בארגון את הנתונים המאוד רגישים החשופים לרמת ההנהלה הבכירה.
- כמויות הנתונים גדלות באופן אקספוננציאלי. הנתונים מגיעים מהרבה מקורות ובמגוון פורמטים (טקסט, קול, תמונה, מספרים וכיוצא בזאת). קשה יותר ויותר לאסוף אותם ולהפוך אותם למובנים, מדידים ושימושיים.
- Data Governance – ישנה נחיצות במשילות נתונים למען שימוש וטיפול אחראי ואתי בדאטה, ובטח לאור הגידול בכמויות ומקורות הדאטה והתפתחות הרגולציה בשנים האחרונות (GDPR, חוקי הפרטיות ועוד)".
כיצד התמודדתם עם האתגרים וכיצד Tableau נתן מענה?
"בחירת הטכנולוגיות הנכונות ויישום מהיר של פרויקטים קטנים הינם שלב משמעותי בתהליך, לצד יישום של תהליך תרבותי-אנושי, שהינו חלק בלתי נפרד מהצלחת הטמעת הפתרון בארגון.
לאחר בחינה מעמיקה של הפתרונות בשוק, בחרנו בהטמעת פתרון Tableau, מבית סיילספורס (Salesforce). הכלי מאוד ידידותי למשתמשים בתחקור נתונים מעמיק ומורכב, יודע לייצר דו"חות מדהימים ולמעשה מסייע בקבלת החלטות עסקיות קריטיות לכל ארגון. כמו כן, הכלי מספק פתרון בעבודה בסביבת דאטה ממערכות מרובות, מאפשר שיתופיות של דאטה, Alerts ועוד.
חברת G-Stat נתנה לנו ייעוץ וליווי לאורך תהליך ההטמעה והייתה שותפה משמעותית בעיצוב הפתרון. החברה ממשיכה ללוות אותנו לאורך כל הדרך בייעוץ, הדרכת משתמשים ותמיכה שוטפת בתקלות על ידי צוות מקצועי של מומחים בתחומם".
מה קרה מאז הוטמע Tableau?
"כיום, משתמשים במערכת ברחבי הארגון בכל יחידה עסקית ובכל היררכיה ניהולית.
האנליסטים מהווים חלק בלתי נפרד מכל יחידה עסקית, והם נעזרים במערכת למגוון צרכים אנליטיים, החל מניתוח מעמיק של נתוני הפעילות ושיקוף למנהלים של תמונת המצב, בדיקות A/B testing בזמן העלאת פיצ'רים חדשים למוצר, ועד מתן המלצות מדויקות שינחו כיצד לפעול על מנת לממש את היעדים העסקיים.
כמו למשל במחלקת ה-HR, צוות האנליסטים עוסק בניתוח מאפייני העובדים, שיוך לתפקידים, שימור עובדים, Life Work Balance, הכשרות, מדדים להערכת ביצועים ועוד.
Tableau הפך לכלי האנליזה העיקרי לאנליסטים, באמצעותו הם יכולים לחבר בין מגוון עצום של מקורות דאטה שונים, ולהביא ערך באמצעות הסינרגיה מעולמות התוכן השונים והצגה ויזואלית של התובנות העסקיות למקבלי ההחלטות.
בנוסף, Tableau משמש אנליסטים להציף אנומליות בדאטה, באמצעות שימוש במנגנון Alerts המובנה בפתרון, למשל ליצירת התרעות על כיסוי לא מספק בהצעות התוכן של החברה ללקוחותיה".
האם תוכל לתת דוגמה ספציפית שבה Tableau הביא ערך עסקי ישיר?
"בטח. לקראת ה-FIFA World Cup 2022 ביצענו ניתוח העדפות קוראים עבור קמפיין שיווקי. אחד מהמוצרים החדשים שלנו היה הצעות תוכן ייעודיות, המופיעות במכשירים ניידים של יצרניות טלפון המשתפות פעולה עם טאבולה. פיתחנו את הדשבורד ב-Tableau, להצגת הביצועים של המוצר, יעילות, רווחיות ועוד. הדשבורד יועד בעיקר לרמת ההנהלה, וסיפק נתוני Live שזה חלק מהותי למקבלי ההחלטה ומבחינה ויזואלית הדשבורד היה מרשים ביותר".