תוכן שיווקי

קומקס קיימה אירוע על הטרנדים, הצרכים והטכנולוגיות לעסקי האופנה

"Comax For Fashion מציגה פתרון מערכתי כולל לעסקי האופנה כאשר הכל מנוהל במערכת אחודה אחת", אמר אילן גת, מנכ"ל החברה

25/06/2024 12:51
Comax for Fashion

קומקס (Comax) קיימה אירוע ייעודי לתחום האופנה, שבו הוצגו כלל הטרנדים, הצרכים והפתרונות הטכנולוגיים לניהול עסקי האופנה. האירוע היה הראשון מסוגו, והוא נערך ביום ד' האחרון במתחם ה-VIP של סינמה סיטי בגלילות. במקום התכנסו נציגי מיטב חברות האופנה הישראליות, שביקשו להתעדכן בטרנדים העסקיים, ולקבל מגוון כלים ניהוליים ויעילים בתחום.

את האירוע פתח אילן גת, מנכ"ל קומקס, שהציג את הצרכים הניהוליים של המגזר הקמעונאי ואת המגמות הטכנולוגיות שמכתיב הצרכן החדש לחברות.

"Comax For Fashion היא פלטפורמה שמציגה פתרון מערכתי כולל לעסקי האופנה, כאשר הכול מנוהל במערכת אחודה אחת – הקופות, המסופונים, הכספים, הרכש, המלאי, המכירות, הקטלוג, הסוכנים והשירות, בתוספת מגוון אפליקציות לבעלי תפקידים רלוונטיים. לכל הפתרונות הנהדרים הללו הוספנו באחרונה גם את Comax Insight", ציין גת.

לדבריו, "Comax Insight משקף בצורה גרפית, און ליין, את הנתונים העסקיים של הלקוח ומציג, בין השאר, נתוני רווחיות ויעילות של כלל הסניפים/המוצרים, תוך אפשרות תחקור ידידותית של הגורמים לירידה או להפסד והסקת מסקנות בהתאם. המודול מבוסס על BI בתוספת יכולות AI ומובנה בתוך המערכת של קומקס".

"באופן כללי", הוסיף, "הפתרון המערכתי של קומקס נבנה בהתאם לדרישות השוק, בהתבסס על מומחיות של עשרות שנים. התוצאה: מערכת ש-'תפורה' לצרכי שוק הקמעונאות בכלל ושוק האופנה בפרט".

גת ציין כי "בשונה ממערכות אחרות ובזכות הפעילות בענן, קומקס פועלת במודל פיתוח שיתופי ייחודי, שבאמצעותו כל פיתוח שנעשה ללקוח קמעונאי/סיטונאי אחד – נקלט אצל כלל הלקוחות, באופן אוטומטי ומבלי לעשות דבר. התוצאה: לקוחות קומקס תמיד מתחדשים ומתעדכנים במיטב הפיתוחים והחדשנות, מבלי 'לקרוע' את הכיס'".

קולאז' של תמונות מהאירוע.

קולאז' של תמונות מהאירוע. צילום: יח"צ

פרויקטים בטופ טן והודיס

בדבריו הציג גת בפני המשתתפים את הפרויקטים החדשניים והזוכים של Comax For Fashion בתחרות מצטייני המחשוב לשנת 2023 של אנשים ומחשבים – פרויקטים שבוצעו בחברות טופ טן והודיס. הם חסכו לארגונים אלה עשרות אחוזים בעלויות המלאי והלוגיסטיקה.

במסגרת הפרוייקט בטופ טן הוטמע פיתוח שמקשר בין מכונה ממיינת במרכז הלוגיסטי שלה לבין מערכת קומקס. במסגרת הפיתוח, מרוכזות ההזמנות המגיעות מהסניפים השונים לגלי ליקוט מרוכזים, כאשר המערכת מפצלת אותם למשימות ליקוט המתחשבות במיקום הפריטים, במספר המשימות ובמלקט פנוי. המערכת מייצרת פקודות ליקוט ומחלקת אותן בין המלקטים שבמשמרת. הפקודות מוזנות לתוך מסופון המלקט, שמלקט את ההזמנה למכונה הממיינת. בתום הליקוט, מערכת קומקס מפרקת את גל הליקוט להזמנות המקוריות, והמכונה הממיינת מפזרת אותן להזמנות נפרדות לסניפים, בתוספת ברקוד ייעודי לכל הזמנת סניף. בעת איסוף ההזמנה וסריקת הברקוד נוצרות חשבונית ותעודת העברה באופן אוטומטי. הפיתוח חסך לטופ טן כ-30% מעלויות התפעול הלוגיסטי וקיצר משמעותית את זמן האספקה.

הפרויקט שבוצע עבור הודיס איפשר את הגדלת המכירות בחנויות הפיזיות של סחורה שלא נמצאת במלאי החנות, באמצעות התשתית הלוגיסטית של אספקת הזמנות האונליין ושליחת הרכישה לבית הלקוח. הפיתוח כלל חיבור אינטגרטורים שונים לתוך מערכת הקומקס והפעלת תשתית האון ליין כמחסן לוגיסטי, כאשר הבחירה בצורת האספקה משתקפת למוכר בקופה. בזכות הפיתוח, הודיס הגדילה את המכירות בחנויות והקטינה את עלויות אחזקת המלאי בעשרות אחוזים.

הצרכן החדש

בהמשך האירוע, דביר גנור, סמנכ"ל מכירות ופיתוח עסקי בקומקס, הציג לעומק את הפתרון החדש, Comax Insight, והדגים את יכולת קבלת ההחלטות המהירה שהוא מאפשר למשתמשיו.

ההרצאה האחרונה הייתה של לירז כהן מרדכי, חוקרת אופנה ויועצת לסטארט-אפים וחברות אופנה מהזווית העסקית-ניהולית של תחום זה. כהן מרדכי הציגה מגוון מגמות שמשנות את פני עולם האופנה ודורשות מהארגונים בתחום להתאים את עצמם על מנת להישאר רלוונטיים.
היא דיברה על הצרכן החדש, שמעוניין לחלוק את רכישותיו ומחפש פתרונות של קיימות. בנוסף, היא הציגה את תחום המטאוורס המתפתח, ואיך חברות מייצרות כסף בעולם הווירטואלי באמצעות מכירת בגדים וירטואליים לגמרי.

בחברת נייטיב דאטה מערכות, בעלת המותג Comax, הביעו שביעות רצון רבה מהאירוע, וציינו שנוצרו במהלכו שיתופי פעולה רבים בתחום האופנה והזדמנויות עסקיות חדשות למשתתפים.

גת סיכם באומרו כי "אני בטוח שמדובר רק בהתחלה, ונמשיך להציג אירועים רבים למגזרי תעשייה מגוונים, עם פתרונות וכלים חדשניים, המהווים בשורה של ממש לעולמות הקמעונאות והסיטונאות".

להרחבה על פתרון קומקס לעולם האופנה לחצו כאן.

אירועים קרובים