תוכן שיווקי

בשורה בעולמות השיווק: חיבור הדאטה בין החנות הפיזית לדיגיטלית

פלטפורמת השיווק אקטיב טרייל מציעה פתרון מעניין לאיסוף דאטה מהקופה בחנות הפיזית וחיבורה לדאטה מהחנות הדיגיטלית ליצירת מסעות לקוח חכמים, מהלך שיאפשר לאנשי השיווק הטכנולוגיים להציע ערך מותאם אישית ללקוח

15/08/2024 09:52
נאור מן, מנכ"ל אקטיב טרייל.

כבר שנים מדברים על דאטה בהקשרים של שיווק, חווית לקוח, שיפור שירות וחידוד יכולות עסקיות, יש לכך סיבה. איסוף דאטה ושימוש בתובנות הם קריטיים להצלחה, שכן כל השימושים שאנחנו ועושים בשגרה הטכנולוגית שלנו נשענים על איסוף דאטה. חברות הענק אוספות דאטה ומשתמשות באלגוריתמים שמציעים לנו ערך על בסיס ההתנהגות שלנו: ספוטיפיי, נטפליקס, רשתות חברתיות. יודעים עלינו המון, מצד אחד זה יכול להיות מעט מטריד, מצד שני משפר את הדרך שבה אנו צורכים תוכן, שהופך להיות אישי יותר ומדויק יותר. מתוך הבנה שזה העולם החדש, אקטיב טרייל מאפשרת לחברות שעובדות בשוק האיקומרס והריטייל, אך לא רק, לתת את החוויה האישית הזו בעזרת מודל המאחד נתונים בכמות גדולה ממספר זירות ומאפשר להפיק בעזרת המערכת את התובנות שמנהלי השיווק צריכים.

בכנס האיקומרס הגדול שנערך הקיץ, הציגה אקטיב טרייל את יכולות המערכת לקלוט דאטה מהקופה הפיזית בחנות, לסנכרן את המידע עם פיסות מידע נוספות על הלקוח מתוך פעילות אונליין ולהשתמש בדאטה ליצירת מסעות לקוח חכמים. "הדבר הכי מסובך למנהל שיווק הוא להביא את הדאטה שלו למקום אחד מרכזי. כאשר הוא תלוי באנשי הטכנולוגיה בארגונים הוא כבול, אבל כשהדאטה עומדת זמינה ומנהל השיווק יכול לעבוד איתה, הדברים הופכים לקלים", אומר נאור מן, מנכ"ל אקטיב טרייל.

כדי להבין איך זה נראה מצד המערכת, מן מסביר על הפיתוח עצמו: "בנינו מודל Data lake, המאפשר לנו לקבל את הנתונים מהחנות אונליין והחנות אופליין, אך לא רק – גם ממערכות ה-CRM וגם מכל נקודת ממשק עם הלקוח. כל זה זורם ועובר לתהליך של Modeling – ניקוי הדאטה וטרנספורמציה, משם עוברים לתהליכים הקשורים יותר לתובנות בעזרת אלגוריתמים של AI והתחנה הסופית היא פעולות שניתן לבצע בכל הערוצים: אימייל, סמס, וואטסאפ, הודעות פוש ועוד", מסביר מן.

ברגע שיש את יכולות הפילוח והשימוש בדאטה הבסיסית, הדרך ללב הלקוח היא קצרה. חוויית הרכישה משתכללת, שדות מחושבים יאפשרו לתת ללקוח הנחה לפי כמות הכסף שהוא כבר שילם בעבר, לייצר סגמנטים של לקוחות שהתעניינו במוצרים מסוימים, לבצע פעולות מבוססות אירועים כמו מוצרים משלימים לקראת טיסה או אירוע. כמו כן, פעולות של "חזר לסטוק", על ידי הגדרת מסע לקוח היוצא באופן אוטומטי ברגע שהמוצר חוזר למלאי ומציע ללקוח את המוצר שבו התעניין. כל אלה מטרתם להתאים את המסרים ללקוח שיהפכו לרלוונטיים ובעלי ערך. דוגמה נוספת לכך היא הקטלוג הדינמי שמציעה אקטיב טרייל. בלחיצת כפתור ניתן להגדיר, שהלקוח יקבל מייל דינמי עם הצעת ערך למותגים שהוא אוהב ורכש לאחרונה בחנות הפיזית, או לקולקציה העונתית שבפתח. כך הלקוח מקבל הצעה הרלוונטית אליו ונשאר קשוב ופעיל מול המותג.

ואיך אפשר שלא לדבר על נושא הפרטיות כשנוגעים בעולמות הדאטה? "בשנת 2024 אנחנו רואים הכבדה הרבה יותר גדולה של עולם הרגולציה, ועם הכניסה של מדיניות הפרטיות המתחדשת העולם השתנה. היכולת שלנו להבין מה הלקוח עשה באתר אחר ולעבוד עם זה באתר שלי נעלמת. חשוב מאוד להשקיע בנתונים ובדאטה שנמצאים בתוך הארגון שלנו. חברות שעובדות נכון עם אוטומציה של שיווק רואות עליה ממוצעת של 34% במכירות", מסכם מן, ומסביר מדוע המותגים הגדולים, ובכללי חברות מכל הסקטורים, חייבות לעשות שיווק חכם יותר וטכנולוגי יותר בעידן המודרני.

אין ספק שההתייחסות לעולמות האופליין והאונליין כנפרדים תיעלם, ובמקומם יופיעו מערכות כמו אקטיב טרייל, שיודעות לייצר סינרגיה מושלמת בין השתיים, לספק מסעות לקוח היברידיים ולא נפרדים, מתוך הבנה שהשילוב בין הרכישה אונליין לרכישה בחנות הפיזית היא מנת חלקו של הלקוח החדש.

לפרטים נוספים לחצו כאן.

צוות אקטיב טרייל.

צוות אקטיב טרייל. צילום: חיאת מנדל

אירועים קרובים