תוכן שיווקי

"נהפוך להיות תקן לשיתוף מידע ותוכן מאובטח בין משתמשים בישראל"

כך לפי פיטר מלרוד, סמנכ''ל רווחיות ב-FileCloud, שנכנסה באחרונה לשוק המקומי באמצעות MessageNet

04/09/2024 11:42
פיטר מלרוד, סמנכ''ל רווחיות ב-FileCloud.

מאת: הילל יוסף

"עולם שיתוף המידע והתוכן מציע מגוון פתרונות לקהל העסקי והפרטי, מ-גוגל דרייב ועד דרופבוקס ושירותי שיתוף מידע אחרים. אולם מה שחסר בעיקר לארגונים הן יכולות שיתוף מידע ותוכן ארגוני, שפעמים רבות הוא רגיש עסקית או מסווג במיוחד – שיתוף מידע עם מיקוד בהרשאות המשתמשים ודגש על אבטחת המידע והתוכן. בחרנו להתחיל לפעול בישראל, ולהערכתי, בתוך פרק זמן לא ארוך, הפתרון שלנו יהפוך להיות תו התקן, הלכה למעשה – לניהול מידע ותוכן ארגוני מאובטח", כך אמר בראיון לאנשים ומחשבים פיטר מלרוד, סמנכ"ל רווחיות (CRO), בחברת FileCloud (פיילקלאוד).

הראיון עם מלרוד נערך ברקע כניסת FileCloud לישראל: MessageNet (מסג'נט) – המשווקת ומספקת פתרונות תוכנה בתחומי הסייבר, אבטחת המידע וההגנה על מידע ותשתיות רגישות – החלה לייצג בימים אלה את ענקית שיתוף המידע והתוכן המאובטח בשוק המקומי.

"ארגונים מכל סוג וגודל", אמר מלרוד, "נדרשים לבנות ולממש אסטרטגיה לתחום GRC – ממשל נתונים ו-IT וניהול סיכונים והלימה לתקנים (תאימות). החברה פיתחה פתרון מאובטח לשיתוף מידע, לרבות נתונים לא מובנים – עם שיתוף וסינכרון קבצים, ויכולת גישה לתוכן המבוזר, הנמצא בכל מקום".

בהיבט אבטחת המידע, ציין מלרוד, "אנו היחידים בשוק, אשר מממשים את תפישת 'אפס אמון' בעולם שיתוף נתונים ותוכן, Zero Trust Sharing. אנו עושים זאת תוך הלימה לשלל הרגולציות שיש במגזרי התעשייה השונים, עם יכולות מועצמות להגנה מפני דליפות נתונים, תוך שמירה וניהול זכויות דיגיטליות".

"הפתרון שלנו משרת מיליוני משתמשים ברחבי העולם"

הוא הוסיף כי "הפלטפורמה שלנו מספקת אוטומציה של זרימת עבודה, עם יכולת לשליטה פרטנית לגבי שיתוף התוכן ברוב הפלטפורמות הארגוניות. כדי להגן על התוכן מפני איומי סייבר וסיכוני אבטחה, הפתרון שלנו עונה לרוב הרגולציות והתקנים הנפוצים בשוק, ביניהם GDPR לעולם הגנת הפרטיות, HIPAA לעולם הבריאות, NIST, ועוד".

"הפתרון שלנו משרת מיליוני משתמשים ברחבי העולם, כולל ארגוני ענק מובילים בעולם, מוסדות חינוך, ארגונים ממשלתיים וספקיות שירותים מנוהלים (CSP)", ציין מלרוד. "כמחצית מהלקוחות הארגוניים שלנו הם ממגזרי הממשלה-הציבורי וארגונים מהמגזר הביטחוני, ועוד חלק נכבד מגיע מעולמות הבריאות, הפארמה, והאקדמיות, שם נערכים מחקרים רבים במסגרתם מבוצעים שיתופי תוכן חסוי – בין חוקרים, מרצים וסטודנטים". לדבריו, "בין הלקוחות הארגוניים ניתן למנות את חיל ההנדסה בצבא היבשה של ארה"ב, סוכנות רויטרס (Reuters), דלויט (Deloitte), נאס"א וטויוטה (Toyota)".

"בשל מעבר של הארגונים בעולם לסביבות ענן", הסביר, "ניהול של שיתוף התוכן הפך להיות קל יותר. אלא שבסביבות ענן, הארגון מאבד חלק מיכולות הבקרה שלו – היכן נמצא תוכן מסוים, מי עושה בו שימוש, והאם כל מי ששותף לתוכן אכן רשאי לצפות בו. באופן חד משמעי, אנחנו לא מתחרים בהיצע של שיתוף התוכן אותו מעניקים העננים הציבוריים, משום שהפתרון שלנו מאובטח בצורה טובה הרבה יותר. התוכן הארגוני כיום הוא מבוזר – במקומי (On-Prem), בעננים הציבוריים, בעננים פרטיים ובסביבות מחשוב היברידיות – והפתרון שלנו הוא היחידי אשר מכסה את כלל הסביבות השונות. כך, אנו מתאימים את הפתרון שלנו לאופן שבו הלקוח הארגוני עושה עסקים, עם מענה לענן המקומי, הציבורי וההיברידי, לצד תמיכה בארגון בעל סניפים מרוחקים".

ירון חממי, סמנכ"ל פיתוח עסקי ב-MessageNet.

ירון חממי, סמנכ"ל פיתוח עסקי ב-MessageNet. צילום: יח"צ

לאזן בין ניהול סיכונים לבין הצורך לשתף תוכן – בתוך ומחוץ לארגון

לדבריו, "גמישות היא ערך עליון אצלנו. גמישות זו באה לידי ביטוי בכמה אופנים – נוחות התפעול, יכולות עבודה משולבת עם מגוון פתרונות ניהול תוכן שאינם שלנו. גמישות נוספת מתקבלת בשל פשטות המערכת שלנו, המתממשקת למערכות אחרות, לרבות מערכות אבטחה, וביניהן – מק'אפי, סימנטק, אוקטה, סיילספורס, AWS, וארקסייט (לשעבר CA)".

"באחרונה", אמר מלרוד, "הוספנו עוד יכולות מתקדמות ומוצרים חדשים, אשר יעזרו ללקוחות לעמוד בדרישות הגנת המידע שלהם. המטרה שלנו היא לספק פתרונות המאפשרים ללקוחות הארגוניים לאזן בין ניהול סיכונים לבין הצורך לשתף תוכן – בתוך ומחוץ לארגון".

"הנתונים", אמר, "הם היהלום שבכתר הארגון, הם הנכס היקר ביותר שהארגונים מייצרים. זו הסיבה שהגנה עליהם, והבטחה שהם יטופלו בצורה הולמת, הם בראש סדר העדיפויות של מנהלים והנהלות בכירות. כך, הוספנו עוד יכולות למנוע סיווג התוכן החכם שלנו, לרבות טיפול מדויק במטה-דאטה. עוד הוספנו יכולות בינה מלאכותית, כדי שארגונים המתנסים יותר ויותר במודלים גדולים של שפות (LLMs) מבוססי ענן, יוכלו לעשות שימוש ב-AI בתשתית שלהם. פונקציונליות חדשה זו תביא לכך שניתן להשתמש בשפה טבעית פשוטה ונגישה, כדי להגדיר כיצד יש לסווג ולתייג תוכן. נרחיב בעתיד את התמיכה ב-LLMs נוספים".

"בעקבות הכניסה לשוק בישראל", סיכם מלרוד, "נעמיק את שיתופי הפעולה עם MessageNet, על מנת להיות שחקן משמעותי בישראל בעולם ניהול ושיתוף תוכן מאובטח בין משתמשים".

ירון חממי, סמנכ"ל פיתוח עסקי ב-MessageNet, הוסיף: "משיחות שאנו מנהלים עם ארגונים רבים בארץ, עולה כי השוק צמא מתמיד לפתרון שיתוף מידע ותוכן איכותי, מקצועי ומאובטח. אנו בתקופה מאד מעניינת ומאתגרת וצופים האצה בפעילות שלנו בכלל השוק, ובעולם שיתוף המידע והתוכן המאובטח בפרט. 2025 תהיה שנת הפריצה בתחום זה בשוק המקומי".

אירועים קרובים