תוכן שיווקי

חברת צים מעצימה אנליסטים לעבודה עם AI באמצעות פלטפורמת דאטאייקו

18/09/2024 11:59
דרור גולני, מנהל Global BI בצים, בכנס"גיבורי נתונים" של החברות נאיה ודאטאייקו ביוני 2024.

״עד שנת 2027 יוכשרו 50% מהאנליסטים כמדעני נתונים, ומדעני הנתונים של היום יוכשרו כמהנדסי AI" – כך נפתח הדו״ח של חברת המחקר גרטנר בנושא פלטפורמות למדע נתונים ולמידת מכונה שפורסם בחודש יוני 2024. גרטנר מגדילה לעשות ומציינת הנחת מוצא נוספת, מרעישה לא פחות – "עד שנת 2025 יתחילו 90% מצרכני המידע ליצור תובנות ותכנים בעצמם באמצעות AI".

שתי ההצהרות הללו מובילות את עולם הבינה המלאכותית, כולל כמובן תחום הבינה המלאכותית היוצרת, אל האנליסטים והמשתמשים העסקיים במחלקות הארגוניות, שרותמים בקצב הולך וגובר את הטכנולוגיות החדשות עבור צורכיהם העסקיים ומטשטשים את הגבולות הפנים ארגוניים בין מדעני נתונים מומחים לשאר עובדי הארגון.

כך, בדו״ח נוסף שפורסם על ידי גרטנר, שסוקר יכולות קריטיות שמספקות הפלטפורמות הטכנולוגיות בתחום, ישנה אף התייחסות ספציפית לתמיכתן בעובדי מחלקות עסקיות (Line of Business) ולצוותי עבודה מעורבים (Fusion teams), זאת נוסף על התמיכה בצוותי מומחים (Data Science Experts).

מהדו"חות עולה, שהחברות שיקדימו לאמץ את הגישה ההיברידית הזו, הן מבחינה טכנולוגיות והן מבחינת תפיסת העבודה, ייצרו לעצמן יתרון תחרותי משמעותי בשוק, יפחיתו תלות במומחיות ספציפית וייצרו סביבת עבודת מתקדמת יותר לעובדיהן.

אחת מהחברות שכבר עושה זאת בשנה האחרונה בישראל היא חברת הענק צים, שבאמצעות פלטפורמת דאטאייקו (Dataiku) מאפשרת לאנליסטים ולמשתמשי המחלקות העסקיות שלה לנתח מידע ולהריץ מודלים חכמים מבוססי AI עבור השימוש היומיומי שלהם ועבור המטרות העסקיות של המחלקות שלהם (כספים, מכירות, שיווק, אופרציה, משאבי אנוש ועוד).

בשילוב כוחות עם חברת נאיה טכנולוגיות (Naya Technologies – חלק מ-EPAM Systems), שותף מוסמך של דאטאייקו בישראל, הצליחה צים בזמן קצר להכשיר אנליסטים ממחלקות שונות להשתמש בפלטפורמה וליצור תהליכים אנליטיים ותובנות עסקיות שלא היו נגישים להם בעבר.

דרור גולני, מנהל Global BI בצים, מספר: "בחרנו בדאטאייקו על מנת לתת את הכוח לאנליסטים בארגון. האנליסט מכיר היטב את הביזנס שלו, והמטרה היא, שהוא או היא יוכלו לקבל נתונים גולמיים ולתחקר אותם בכלים מתקדמים, לייצר תובנות וגם חיזוי עבור המנהלים בגזרה העסקית שלהם".

גולני התייחס גם לדרך שבה מעצימים את האנליסטים בחברה, והוסיף: "אנחנו עובדים איתם כתף לכתף, צוות ה-BI וצוות מדעני הנתונים, כדי לבנות את האקוסיסטם שייתן להם את ה"חופש ליצור". בנינו בצים מסלול הכשרה לאנליסטים על מנת שיוכלו לנצל את הכלי באופן המיטבי".

חברת דאטאייקו היא החברה המובילה בעולם בתחום פלטפורמות Multi Persona לאנליזה, בינה מלאכותית, ובינה מלאכותית יוצרת (GenAI). החברה פועלת מתוך מטרה לאפשר לכל משתמשי הארגון, ממהנדסי נתונים דרך אנליסטים, מדעני נתונים ומשתמשים עסקיים, להוביל ולהיות חלק מהתהליך האנליטי בהתאם לרמת המומחיות שלהם (no-code/low-code/full-code), תוך ניתוק התלות בין שכבת הניהול וממשק העבודה לבין שכבת העיבוד (on-prem, cloud, hybrid).

החברה ממוקמת במקום הראשון בכל קטגוריות הניתוח של גרטנר בדו״ח Critical Capabilities Core Data Science (יוני 2024) ונחשבת כמובילת החזון של התחום על פי דו"ח Gartner Magic Quadrant (יוני 2024). בישראל נחשבת דאטאייקו לחברה עם מידת הנוכחות והתמיכה הגבוהה ביותר בשוק עלי פי סקר STKI (יוני 2024).

מלבד צים, פעילה החברה בישראל בבנקים ובחברות פיננסיות גדולות, בארגונים בתחום הבריאות ובמשרדים ממשלתיים שונים.

לפרטים נוספים ויצירת קשר: עדי פשרל, מנהל פעילות דאטאיקו ישראל.

אירועים קרובים