תוכן שיווקי

QualiSystems השיקה גרסה חדשה של TestShell לניהול בדיקות פונקציונאליות אוטומטיות

עדן אבנטל, סמנכ"ל הפיתוח של קוואליסיסטמס, מספר על חדשנותה של TestShell 4.3 בתחום ניהול הבדיקות האוטומטיות ומונה את יתרונותיה: מתן מענה לכל צרכי הבדיקות ללא צורך בידע בכתיבת קוד, עבודה על בסיס נתונים מרכזי, ביצוע בדיקות בעמדות רבות במקביל, יכולות BI שהופכות כל טקסט דטה למידע ארגוני בעל ערך רב להנהלת הארגון

31/10/2010 15:08

מאת בן לביא

"TestShell בגרסה 4.3 לוקחת את התובנה העסקית צעד משמעותי קדימה בזכות ארכיטקטורת אחסון נתונים חדשה; זו מסייעת ללקוחות לבצע אנליזות מעמיקות על מידע טסט גולמי ונותנת בידם מערכת רבת ערך לתמיכה בהחלטות",  מספר עדן אבנטל, סמנכ"ל הפיתוח של קוואליסיסטמס (QualiSystems), על הגרסה החדשה של TestShell – מערכת לניהול אטומציית בדיקות מקצה לקצה. "TestShell מסייעת לארגון לשפר את איכות המוצרים שהוא מייצר, מקצרת את ה-time to market ומפחיתה את עלויות תפעול הבדיקות הנדרשות. הגרסה החדשה מרחיבה את יכולות השליטה של לקוחותינו על נתוני הבדיקות שלהם, הודות ליכולות שליפה וניתוח נתונים, מתודולוגיית בדיקה חכמה, תגיות דינמיות ואלגוריתמים מורכבים, המעניקים ללקוח יכולת לבחור בדיוק את הנתונים עליהם נדרש לבצע log, כמו גם לדווח ולהוציא לפועל בקלות שאילתות רבות עוצמה", אומר אבנטל.

TestShell בשונה מכלים רבים בשוק היא אינה פתרון בודד. המערכת כוללת סדרת אפליקציות המתממשקות יחד כדי לאפשר אוטומציה מקיפה של הרצת בדיקות ושיפור האיכות. האוטומציה, מסביר אבנטל, מייתרת עבור החברות את הצורך לפתח סביבת בדיקות משל עצמן. "התוצאה המתקבלת היא ניצול נכון יותר של משאבי החברה לטובת שיפור הבדיקות ושיפור איכות המוצרים. עם TestShell אנשי פיתוח הבדיקות יכולים להפחית את המאמצים המושקעים בעניינים אדמיניסטרטיביים כמו הכנת דוחות וקישוריות למרכזי נתונים; תחת זאת, הם מפנים זמן יקר ערך  להעשרת והרחבת טווח כיסוי הבדיקות". לדבריו, תהליך ייצור הבדיקות מתקצר משמעותית הודות לעובדה שעריכת הבדיקות והרצתן מבוססת על ממשק "בחירה ועריכה" המאפשר לאיש התוכן לייצר את הבדיקות בעצמו, ללא תמיכה נוספת או נדרשת של אנשי תוכנה.

ייחוד מערכת TestShell ברור ובולט, לדברי אבנטל, ביחס לפתרונות אחרים הקיימים בשוק. מדובר בפתרון מקצה לקצה לבדיקות פונקציונאליות, עם רבדים רבים של לוגיקה, שמאפשר לייצר מגוון אינסופי של טסט-קייסים. המערכת כוללת תוכנות ניתוח ועיבוד נתונים, ומאפשרת איתור וניתוח תקלות בשלבים מוקדמים הודות לקיצור המשמעותי בזמן הניתוח ובזמן איסוף הנתונים, שעד כה בוצע בצורה ידנית. הנתונים מוצגים בזמן אמת לגופים השונים ולהנהלת החברה ומסייעים בתהליכי קבלת ההחלטות. בנוסף, תהליך האיכות כולו מנוהל במערכת תחת בסיס נתונים אחד, מה שמאפשר שימור ושיתוף מידע מבוקר. "בעידן בו ידע-האיכות בארגון מהווה מנוע לקבלת החלטות שיכולות לייעל תהליכים ולחסוך לארגונים הרבה מאד כסף – היכולת הזו הופכת לקריטית", מדגיש אבנטל. לדבריו, בסיס הנתונים המרכזי מאפשר לעבוד באופן משותף על הפרויקט גם בשלב הדיזיין; נטל העבודה נחלק בין העובדים וניתן לבצע את המשימות כמעט מכל מקום בו שוהה המשתמש. מעבר לכך, כתיבת התוצאות לבסיס נתונים מרכזי מאפשר לקסטם את המערכת עבור כל לקוח. הגרסה האחרונה אף כוללת יישום תובנה עסקית וובי, שמאפשר לזהות מגמות וליצור KPI מעל הנתונים.

נושא ייחודי נוסף הוא יכולת ניהול המשאבים של TestShell. "המערכת כוללת שכבת ניהול משאבים שניתנת להגדרה והתאמה. שכבת ניהול זו מאפשרת להפסיק את 'המערב הפרוע', מצב שוודאי ידוע לכל מי שעובד במעבדות הבדיקות. באמצעות שכבת הניהול ניתן לנעול משימה מסוימת כדי שאיש לא יוכל לגשת ולשנות את העבודה שבוצעה בה, כך גם ניתן למנוע 'התנגשויות' ואי-הבנות בין משתמשים שמובילים להתארכות זמן הבדיקות ובזבוז משאבים ארגוני", חותם אבנטל.

אירועים קרובים