תוכן שיווקי

דגן הלוי: "בכל אחת משלוש השנים האחרונות צמחה חטיבת התוכנה של אלעד מערכות בלפחות 30%"

09/03/2011 15:17

דגן הלוי, מנהל חטיבת התוכנה באלעד מערכות, מספר על הצמיחה בפעילות החטיבה בתקופה האחרונה.

ב-2010 רכשתם את פעילות ה-CRM של חברת אירון (Eyron), כיצד זה השפיע על הפעילות של החטיבה?
"אחד התחומים המרכזיים אליהם נכנסנו בשנה האחרונה הוא תחום ה-Dynamics CRM. בחרנו בפעילות של אירון מתוך הבנה שיש כאן פעילות בעלת ערך סינרגטי רב לפעילות השוטפת של אלעד ואכן הפעילות שלנו בעולם ה-CRM  גדלה בלמעלה מ-50% מאז הרכישה. המיזוג הפך אותנו לשותפי זהב של מיקרוסופט גם בעולם של Dynamics CRM. היות ואירון תרגמה והביאה את המוצר לארץ והייתה שותף הזהב הראשון של מיקרוסופט ישראל, וכן בזכות העובדה שצוות הפיתוח של אירון מלווה את הלוקליזציה של כל גרסאות המוצר לישראל, כולל האחרונה שתושק במרץ השנה, מדובר בצוות פיתוח מנוסה, בעל היכרות מעמיקה עם המוצר וגרסאותיו וגישה בלתי אמצעית לצוות פיתוח המוצר של מיקרוסופט העולמית. זהו רווח נקי ללקוחותינו שנהנים משירות טוב יותר על-בסיס הידע וההיכרות שלנו עם גרסאות המוצר העתידיות ובכך אנו נמנעים מלהמציא את הגלגל מחדש וחוסכים ללקוחותינו זמן ועלויות פיתוח מיותרים".

תן לנו דוגמא לפרויקט דגל בתחום ה-Dynamics CRM?
"אחד הפרויקטים הגדולים והמורכבים ביותר שבוצעו בתחום זה הוא פרויקט ההטמעה והיישום של Dynamics CRM במכבי שירותי בריאות, שאף זכה בפרס הצטיינות של מיקרוסופט העולמית. פרויקט זה נחשב לחלוצי בגודלו ובהיקפו- פיתוח מערכת CRM שנותנת מענה ל- 2.5 מיליון מבוטחים של הקופה, ולמעלה מ- 1000 משתמשים. דבר נוסף המייחד את הפרויקט הזה הוא האספקט הרב- ערוצי, שהוא כמובן אספקט מרכזי בכל פרויקט CRM. פותחה תשתית שלמה לתמיכה ברב-ערוציות  וזאת בכדי לשים את החבר במרכז – בכל ערוץ בו יבחר להתקשר עם מכבי".

כבר שנים שמדברים על מעבר למחשוב ענן. עד כמה המעבר לענן ניכר בפעילותה של אלעד?
"אנו מציעים ללקוחותינו גרסה חדשה של  Dynamics CRM הנתמכת בטכנולוגיית הענן, ויש לנו מספר לקוחות קיימים ולקוחות חדשים המעוניינים להשתמש בגרסה זו. אני מאמין שישנם לקוחות אשר ימשיכו לעבוד במתכונת On Premise בעוד שסוגי לקוחות מסוימים יעברו בהדרגה לשירותי הענן – אנו נותנים מענה לפתרונות תוכנה איכותיים בשני המודלים. באלעד מערכות ככלל, השקנו לאחרונה גרסה של המערכת לניהול מסמכים ShareDocs בענן ופתרונות SaaS נוספים המתמקדים בחלק האפליקטיבי.

אילו פתרונות נוספים מציעה חטיבת התוכנה באלעד?
"אנו מפתחים מערכות מידע ב-NET., פרויקטים ב- JAVA ומקימים פורטלים ואתרים מבוססי SharePoint. לדוגמא, פיתחנו מערכת בחינות ממוחשבת למבחני התיאוריה במשרד התחבורה. מדובר במערכת מורכבת מבוססת JAVA שמצריכה יציבות יוצאת דופן, אבטחת מידע ואמינות מוקפדת תוך עמידה בעומסים מרובים. הקמת פורטל ארגוני עבור מכון אבני ראשה למנהיגות בית ספרית של משרד החינוך הוא דוגמא לפורטל חיצוני ייעודי לקהילה סגורה ע"י אירוח (Hosting) תוך דגש על אבטחת מידע.

דוגמא נוספת לפרויקט אתגרי היא מערכת Back-office קרנות נאמנות בקבוצת הבינלאומי. פעילות שנחשבת היום לפעילות תפעול קרנות נאמנות הגדולה בארץ. מדובר במערכות גדולות ויציבות שמטרתן לבקר את המסחר בניירות-ערך שעושים מנהלי הקרנות, להפיק דיווחים לרשות לניירות ערך ולשדר את שער הקרן לבורסה בסוף כל יום מסחר. כאשר הבנק הבינלאומי רכשו את U-Bank נטלנו חלק בהסבת המערכות אל הבנק, פרויקט מורכב ביותר שהסתיים בהצלחה ובמועד.

אירועים קרובים