תוכן שיווקי

"QlikView איפשרה לנו לשפר משמעותית ביצועים בשרשרת אספקה"

כך אמר גיל כהן, מנמ"ר אופיר אופטרוניקה, בכנס ISCMC

11/04/2011 15:00

מאת ניר אברון

בכנס שנערך על ידי איגוד ISCMC לניהול שרשרת אספקה, השתתפו סמנכ"לים ומנהלי ביניים, מנהלי רכש, ולוגיסטיקה, מנהלי תכנון וכו', שהגיעו לשמוע הרצאות בנושא ה-IBP (ר"ת Integrated Business Planning) וללמוד כיצד ניתן לקשר בין תהליכי מכירות ותפעול לתהליכים פיננסיים.

"חברות רבות אינן מצליחות לממש את התועלות מיישום תהליכי ה-S&OP מכיוון שהן לא משלבות תהליכים אלה עם תהליכי התכנון הפיננסיים. גישת ה-IBP מתייחסת לתהליכים, לטכנולוגיות וליישומים היוצרים את אינטגרציית התכנון של כלל התהליכים העסקיים בארגון בכדי לשפר את ההערכות הארגונית ולמקסם את הביצועים הפיננסיים של הארגון", אמרה נאוית אדר, מנכ"לית המועצה לניהול שרשרת אספקה.

גיל כהן, מנמ"ר אופיר אופטרוניקה, הרצה למשתתפי הכנס, וסיפר על יישום המבוסס על תוכנת QlikView שנבנה בחברת אופיר אופטרוניקה, המייצר מערכת סגורה לבקרה על כל התהליכים, משלב הצעת מחיר דרך תהליכי שרשרת אספקה עד ליציאת המוצר את שערי המפעל. "אנחנו מסוגלים לדעת בכל רגע נתון, אם אנחנו שומרים על הרווחיות שנקבעה בתחילת התהליך", אמר כהן.

אופיר אופטרוניקה"באופיר אופטרוניקה מיישמים את מערכת הסאפ (SAP) כתשתית ה-ERP בארגון. במהלך השנים למדנו שהסאפ מהווה מנוע מצוין, אבל לוקה בחסר בהצגת הנתונים הרבים המאוכסנים בו, כמידע הניהולי למשתמשים העסקיים בארגון. חיפשנו פתרון תוכנה מתקדם, כשכל הזמן עמדו לנגד עיננו, צרכי המשתמשים העסקיים ויכולותיהם לתחקר ולנתח את הנתונים הקיימים בסאפ. בדקנו מספר חלופות ביניהן הייתה חלופת ה-BI של הסאפ, עם ה-BW כמחסן נתונים וה-BEx ככלי BI. חלופה זו נתגלתה כחלופה יקרה ובעלת זמן ארוך ליישום. בחנו את תוכנת ה-QlikView ומצאנו אותה כחלופה מצוינת העיקר במהירות והיישום של המודל הראשון שהעלינו לאוויר. זמן הקמת היישום הראשון ארך לא יותר מחודש, ובנוסף לזאת, חלופה זו הייתה זולה בצורה משמעותית", סיפר גיל בהרצאה.

עם הרחבת היישום באופיר אופטרוניקה, יותר מנהלים נחשפו למידע ניהולי שהיה קשה להשיגו עד אז. "QlikView שינה את תרבות הדיון הארגונית באופיר", אומר גיל כהן המנמ"ר, "לפני שהוטמעה QlikView, חלק גדול מהזמן של הישיבות בארגון בוזבז על וויכוחים על אמיתות הנתונים. היום זה לא קורה יותר. היום קיימת אמת ארגונית אחת לכולם".

אירועים קרובים