תוכן שיווקי

סיפורי הצלחה | לאומיקארד הטמיעה פתרון המאפשר מדידת איכות הקוד וחוסך שעות מתכנתים רבות

לאומיקארד הטמיעה לאחרונה את AUDITOR מבית Case Consult - פתרון המאפשר בקרת איכות הקוד הנכתב בשפת ה-COBOL ● המוצר חוסך שעות מתכנתים רבות הנדרשות לשם בצוע סקירות קוד ומאפשר הצמדות לסטנדרטים ארגוניים לכתיבת קוד

20/12/2011 15:46

לאומיקארד הודיעה על סיום מוצלח של הטמעת AUDITOR, פתרון מבית Case Consult, המאפשר את בדיקת איכות קוד התוכנה המפותחת בארגון, וניהולה, תוך מתן ציון אובייקטיבי לכל רכיב.

"בלאומיקארד אנו מקפידים מאוד על תהליך איכותי של פיתוח תוכנה החל משלב העיצוב ועד לשלב בדיקות קבלה של מערכות", אומר שלום נימני, מנהל מחלקת פיתוח תוכנה לאומיקארד. "באמצעות AUDITOR, המבצע בדיקה של קוד מקור, הוספנו יכולות של גילוי של כתיבה לא סטנדרטית ואיתור כשלים פוטנציאלים שעלולים לנבוע ממנה, בשלבים מוקדמים של פיתוח התוכנה. אנו יכולים עתה לקבל רשימה מלאה של בעיות איכות עם קישור מהיר לתוכנית והסברים מתאימים למפתח ,תוך שימוש בממשק אינטראקטיבי ברור ונוח".

יוסי שגב, מנכ"ל משותף בחברת לוג-און, המתמחה בפיתוח והטמעת מערכות ארגוניות, ומייצגת באופן בלעדי את פתרונות חברת Case Consult, מציין כי נושא בקרת איכות הוא חשוב ומדורג גבוה בסדר העדיפות במוסדות הפיננסים הגדולים. לדבריו, פתרון AUDITOR הוטמע בהצלחה בשבעה ארגונים ומוסדות פיננסיים בישראל. "AUDITOR – פרי פיתוח של חברת Case Consult הגרמנית, בעלת שם עולמי בתחום הבדיקה ושמירת איכות הקוד – מביא לשוק הישראלי פתרון מוכח ליישום מדיניות QA לפיתוח ותחזוקה", אומר שגב.

"חידושו של ה-AUDITOR, בכך שהוא סורק את קודי התוכנה מול רשימה (הניתנת להתאמה) של מאות כללים של הנדסת תוכנה, ולפי חשיבות ההפרות של כל כלל וכמותן נקבע ציון האיכות לתוכנה", מסביר ורנר צולי, מנהל תחום המוצרים בלוג-און. לדבריו, הפתרון טומן בחובו יתרונות רבים עבור ארגונים פיננסיים. כך למשל, על ידי בדיקות איכות אוטומטיות ואובייקטיביות, AUDITOR מאפשר קבלת מוצרים איכותיים יותר ומעניק למפתחים ולמנהלים בלאומיקארד רמת שליטה גבוהה יותר. יתרונות נוספים אותם מונה צולי: קיצור סבבי הפיתוח, תוך הקפדה על סטנדרטים, קיצוץ משמעותי בעלויות; גילוי איכות ירודה שמביא להעלאת רמת הידע בארגון; הבטחת רמת איכות של חבילות צד שלישי, והתאמתם לסטנדרטים של הארגון – מה שמאפשר לארגון שליטה ובקרה רבה יותר על הספקים. בנוסף, למרות שהמוצר מכוון לרמת המתכנת, הוא נותן גם להנהלה הבכירה בארגון את הכלים לדרג את איכות המערכות השונות הקיימות בארגון, וכך להבטיח כי ההשקעה בשדרוג המערכות תיקח בחשבון גם מדדים אובייקטיביים.

אנני לוי, מנהלת תחום יישומים בלאומיקארד, מציינת כי הפרויקט הנוכחי בלאומיקארד כלל את הגרסה המעודכנת ביותר של AUDITOR, הכוללת יכולת חדשה (דלתא), המאפשרת חשיפה של שגיאות וטעויות בקוד לפי הגדרת הלקוח. כך למשל, ניתן להגדיר שה-AUDITOR יזהה בשלב ראשון טעויות הקשורות אך ורק לגרסה החדשה של התוכנה, ללא התייחסות לטעויות קודמות אם הן כבר קימות במערכת. לוי מציינת לבסוף, את העבודה היעילה והמהירה של צוות הפרויקט בלאומיקארד, שניהלו ביניהם תהליך קבלת החלטות מסודר לגבי הגדרת החוקים הנדרשים מה-AUDITOR תוך לימוד מהניסיון שנצבר בחברת לוג- און , והפעילו חוקים אלו במערך הייצור בתוך זמן קצר ביותר. הצוות אף החל השלב מוקדם מאוד של היישום לפתח עבור הAUDITOR- באופן עצמאי מספר חוקים הנדרשים ספציפית ללאומיקארד.

"הצורך לשלב פתרון למדידת איכות התוכנה בארגון פיננסי הוא אחד מאבני היסוד של כל פעילות פיתוח מסיבית. שיפור איכות התוכנה מסייע בתהליכי התחזוקה של הארגון ומהווה כלי חשוב, המסייע לתחרותיות של הארגון בענף", אומר יוסי שגב. לדבריו, הפתרון הוא רק אחד ממערך פתרונות מקיף של לוג-און בנושא שיפור איכות התוכנה.

אירועים קרובים