תוכן שיווקי

נס טכנולוגיות הקימה מעבדה בענן לטיפול בביג דטה

22/04/2012 16:29

נס טכנולוגיות הפעילה באמצעות ענן, מעבדה לנושא ביג דטה לצורך הדגמות, השוואות  וביצוע הוכחת יכולת (POC). המעבדה שוכנת בענן של Triple C, ומותקנות בה טכנולוגיות ביג דטה של חברות מובילות בעולם, לצד טכנולוגיות קוד פתוח (Open Source) בתחום זה. במעבדה ניתן להדגים תרחישים שונים, המראים את התועלת העסקית שארגונים יכולים להפיק מתחום הביג דטה, על מנת ליצור יתרון תחרותי, תוך שילוב רב-עוצמה של נתונים פנימיים וחיצוניים, מובנים ולא מובנים. כך, למשל, יצירת פרופיל לקוח המשלב נתונים "קשים" ומידע "רך", כגון סנטימנט לקוח, סגמנטציה חברתית, דירוג מובילות דעה וכדומה – דבר המאפשר הגדלת ערך ללקוח ושיפור שביעות הרצון שלו.

במעבדה יודגמו יתרונות נוספים בתחום הביג דטה, כגון יכולת לבצע שאילתות וחיפושים המשלבים מידע מובנה ולא מובנה באנגלית ובעברית, הדגמת יכולות של סקאלביליות-ליניארית, NO SQL, הרצת תכניות Map Reduce, שילוב של Hadoop ובסיסי נתונים אנליטים כגון Sybase IQ, והדגמת Text Mining.

גיא גרינברג, סמנכ"ל בכיר האחראי לנושא הביג דטה בנס טכנולוגיות, מפרט את השיקולים שבהקמת המעבדה החדשה, והתועלת שהיא מביאה ללקוחות.

מדוע החליטה נס להקים מעבדה לנושא הביג דטה?
"מדובר בתחום חדש שארגונים חוששים להיכנס אליו. נס, כשחקן מוביל בתחום הביג דטה, רוצה לאפשר ללקוחותיה להתנסות במגוון רחב של  כלים ללא העלויות הכרוכות בכניסה לטכנולוגיה חדשה. בנוסף לכך, רצינו להדגים באופן מוחשי את מה שתמיד רואים בשקפים, אך לא תמיד מבינים".

מדוע שלקוחות לא יעדיפו שימוש ישיר במעבדות ה-Vendors?
"אנחנו מאפשרים בדיקה והשוואה של מספר פלטפורמות, כולל קוד פתוח. לקוחות ירגישו יותר בנוח לבצע בדיקה אובייקטיבית שאינה מוטה ליצרן כזה או אחר. בנוסף, לנס ישנה יכולת ייחודית של ניתוח טקסט בעברית. יכולת זו חשובה למרבית החברות במשק".

מדוע הוקמה המעבדה בענן?
"חלק גדול מהנתונים ייאספו ממקורות חיצוניים, כגון רשתות חברתיות ואתרי אינטרנט. כמו כן, אנו סבורים שחלק מהלקוחות יעדיפו שירות מנוהל בענן ולחסוך מעצמם התעסקות במורכבות הטכנולוגית. אנו ערוכים לתת תשובה לארגונים גדולים בהיבטים של אבטחת מידע, ענן פרטי, יכולת גידול וחיסכון משמעותי בעלויות".

מה צריך לעשות לקוח שמעוניין להיכנס לתחום?
"עצתי, בשלב ראשון, היא להתנסות בנתונים הקיימים שיש לנו במעבדה. בשלב השני הייתי מגדיר הוכחת יכולת על תרחיש עסקי שמעניין את הלקוח, כולל נתונים חיצוניים ופנימיים".

מה בנוגע לאבטחת מידע וצנעת הפרט?
"נס מתייחסת בכובד ראש לנושא, תוך ליווי ויעוץ משפטי צמוד בנוגע למה מותר ומה אסור. קיימות דרכים חוקיות לקבלת נתונים חיצוניים תוך שימוש בפתרונות Social Media. כמו כן, אנו משתמשים בתקני אבטחת מידע המחמירים ביותר הקיימים בשוק. אנו גם מודעים לעובדה שלקוחות מסוימים יעדיפו התקנה באתר שלהם, ואנו ערוכים לספק פתרון בנושא".

לסיכום: מה מייחד את נס בתחום הביג דטה?
"הפתרון של נס יוצר, הלכה למעשה, Offering שלם מקצה לקצה – חיבור יכולות נס-גילון של עולמות ה-BI ובסיסי נתונים אנליטיים יחד עם יכולות הניתוח הסמנטיות שפותחו בחטיבה הביטחונית של נס (TSG) והותאמו למגזר העסקי, תוך שילוב של נציגות חברות מובילות בתחום הביג דטה בעולם על ידי קבוצת NessPRO. מענה כולל זה מייצר ערך ללקוחות, ומאפשר להם לקבל פתרון שלם במקום אחד עבור נושא חדש ומורכב.

אירועים קרובים