תוכן שיווקי

לקראת אירוע | עודד שיחור, HP ישראל: ההכרזה על השרתים שלנו מביאה את חזון תשתיות ה-IT האחודות צעד אחד קדימה"

שיחור, ארכיטקט פתרונות בכיר ב-HP ישראל, מסביר על פרויקט Voyager, שמטרתו להגדיר מיכון מלא של מחזור החיים לניהול השרתים בדטה סנטר, ועל היתרונות הטמונים בדור החדש של השרתים שהחברה השיקה, לקראת אירוע G-8 של HP ישראל בטראסק, נמל תל אביב, ב-14 במאי

07/05/2012 10:01

מאת הילל יוסף

"בהכרזה על הדור החדש של השרתים שלנו, Gen8, אנחנו מביאים את חזון התשתיות ה-IT האחודות שלנו צעד אחד נוסף קדימה", כך אמר עודד שיחור, ארכיטקט פתרונות בכיר ב-HP ישראל

שיחור דיבר לקראת כנס שתערוך HP ישראל בשבוע הבא בטראסק בנמל תל אביב שבמסגרתו יושקו השרתים בארץ. החזון, אמר שיחור, הוכרז ב-2009 והגדיר כיצד ייראה הדטה סנטר העתידי בארגונים, "ומאז אנחנו מתכננים את כל מוצרי התוכנה והתשתית על בסיס חזון זה".

לדבריו, "במהלך שלוש השנים האחרונות השקנו את טכנולוגיית Flex Fabric, שמאפשרת הרצה של סביבות אינטרנט ואחסון על גבי אותה תשתית. כמו כן, השקנו את טכנולוגיית Peer Motion, שבאמצעותה ניתן לשנע נתונים בין מערכי האחסון השונים של HP ולאפשר 'החלפת גלגל תוך כדי נסיעה', משמע – לשנע מידע בלי להשבית את המערכות".

השלב הבא, אמר שיחור, היה בהשקה של HP את התשתית המאוחדת לענן, HP Converged Cloud. לדבריו, "התשתית החדשה מספקת גמישות וזריזות, ומעניקה לארגונים ביטחון, המשכיות ואפשרות בחירה בעת יישום סביבות ענן בן כלאיים. האסטרטגיה והיצע הפתרונות החדשים מאפשרים בראשונה הקמה, ניהול ואבטחה של סביבות מעורבות – ענן ציבורי ופרטי – על גבי ארכיטקטורה מאוחדת אחת. כך יכולים ארגונים להאיץ תהליכים חדשניים לשפר את הגמישות והזריזות ולהקטין עלויות שוטפות, תוך ניצול עוצמת הענן בקשת רחבה של תשתיות ויישומים. פתרונות HP converged Cloud פותחו על בסיס התשתית המאוחדת של HP, בשילוב מערכת הניהול והאבטחה שלה, מערך ניהול המידע וגרסה מוקשחת של טכנולוגיית הקוד הפתוח OpenStack. הפתרון של HP לענן מאפשר יכולות של פלטפורמה כשירות (PaaS), תשתית כשירות (IaaS) ותוכנה כשירות (SaaS) – והכול על גבי פלטפורמה אחת".

כעת החל פרויקט Voyager, הוסיף. לדבריו, "מטרתו של הפרויקט הזה היא להגדיר מיכון מלא של מחזור החיים לניהול השרתים בדטה סנטר. הארכיטקטורה החדשה מטפלת במשימות היומיומיות של ניהול שרתים בדטה סנטר מהרגע שהשרת נכנס לארון, דרך ההתקנה שלו, עבור בתחזוקה היומיומית שלו, הטלאות ועוד, ועד לרמה של ניהול החשמל וצריכת האנרגיה. בדרך זו, HP מסייעת למנהלי הדטה סנטר לפתור בעיות של תפעול ולשפר את ההתייעלות העסקית, בעיות הנוגעות לעסקים בכל הגדלים, מאנטרפרייז ועד SMB. מדובר בארכיטקטורה פרו-אקטיבית שמספקת תובנות ומטפלת בכל התחזוקה השוטפת היומיומית, עם כלי תוכנה המאפשרים מיכון של התחזוקה. כך, למשל, יש ל-HP רכיב תוכנה בשם Smart Update Manager, המאפשר עדכון אוטומטי של כל גרסות הקושחות. רכיב זה מפנה 90% מהזמן הנדרש לתחזוקה, כי הכול ממוכן, וכך הוא מביא לחסכון בכוח האדם שמתחזק את התשתיות והדטה סנטר".

חסכון נוסף, אמר שיחור, מגיע מכיוון השירותHP location discovery , שמספק מפה של השרתים בדטה סנטר וכך מחסל את תהליכי ניהול הנכסים הידניים עם טבלאות אקסל (Excel). "בלחיצת כפתור אפשר לדעת כל שרת היכן נמצא ולהריץ דו"חות", ציין.

שיחור אף התייחס להיבט הביצועים ואמר ש-"HP מספקת עד יותר מ-70% ביצועים באותה צריכת אנרגיה ומקום. הדבר נעשה באמצעות החדשנות של HP במו"פ, ולא על ידי רכישות. כך, למשל, אחד מצווארי הבקבוק הוא באחסון: שם שיפרנו פי שישה את הביצועים של האחסון בשרת וכיום ניתן להגיע למספר פנומנלי של 500 אלף IOPS (יחידת מידה לפעולות אחסון). בנוסף, יש לנו הרבה רכיבים העוסקים ב-'ריפוי עצמי', שמצמצמים את זמן ההשבתה על ידי גישה פרו-אקטיבית לטיפול בתקלות. HP היא הראשונה המספקת תמיכה בענן. לקוח הרוכש את שרתי החברה מקבל פורטל שירות עצמי בענן, המותאם לו אישית. בפורטל הוא יכול לבצע פעולות שונות, לדוגמה לקבל מידע כולל היסטוריה על השרתים. הוא יכול לנהל את החלפת הרכיבים בשרת, ויכול לקבל התרעות על תקלות".

"במסגרת החידושים שנציג בדור השרתים החדש HP, נראה שוב את המובילות שלנו בתחום תשתיות המיחשוב ואת היכולת שלנו לאפשר ללקוחות התייעלות, שרידות וחיסכון באנרגיה", סיכם שיחור.

אירועים קרובים