תוכן שיווקי

ה-Service on Demand של נס

07/05/2012 12:28

נס טכנולוגיות הרחיבה את ההיצע הייחודי שלה בתחום הענן, ומספקת כיום תהליכים עסקיים כשירות BPaaS (ר"ת Business Process as a Service).

"מדובר למעשה באספקת תהליך עסקי וניהולו בשיטת מיקור חוץ, מתפעול יחידות מחשב, מערכי תפעול, מרכזי שירות לקוחות ועוד", אמר יובל קידר, מנהל חטיבה ו-CTO של קו עסקים מיקור חוץ בנס ישראל. "מאחורי הקלעים של תהליך עסקי המסופק כשירות קיימים שישה מרכיבים, אשר חיבורם יחדיו מאפשר לספק ולנהל את התהליך". הם כוללים:

• מתקן פיזי, הכולל מרכז נתונים

• המשאב האנושי

• מערכות תשתית, דוגמת טלפוניה

• מערכות אופרטיביות, כגון יישומי ניהול השירות

• מערכות בקרה ושליטה, כגון פורטל יהלום

• ניהול הידע והתוכן

לדבריו, "אחד הנושאים שאנו נכנסים אליו במסגרת ה-BPaaS הוא הקמה ותפעול של מרכז תמיכה כשירות סביב מוצרים. כך, הקמנו והפעלנו עבור חברת היי-טק גדולה את אחד ממרכזי תמיכת המוצרים הראשיים שלה עבור לקוחותיה".

במסגרת שיפור השירות ללקוחות מיקור החוץ, מספקת נס טכנולוגיות ללקוחותיה את מערכת ניהול השירות ה-SDM (ר"ת Service Desk Manager) מתוצרת CA, לניהול תהליכי התפעול והשירות ביחידות המחשב, ובמרכזי התמיכה, השירות והתפעול.

המערכת מאפשרת לנהל את מחזור החיים של תהליכים שונים, לרבות בקשות שירות, ניהול תקריות ובעיות, בקשות וניהול השינוי, ניהול ידע, ניהול מצאי ועוד. היא בעלת יכולת אינטגרציה מלאה למערכות ERP, דוגמת סאפ (SAP), למערכות מצאי, שו"ב, Active Directory ועוד. נס תומכת בכל תהליכי ITIL v.3, והסמיכה את מרכז התמיכה הראשי שלה בתקן ISO20000.

"המערכת הייחודית היא 'מרובת דיירים' (multi-tenants), כאשר קיים בה מנוע אחד שבאמצעותו אנו מספקים עשרות יישומים, אשר כל אחד בנפרד ייחודי ללקוח אחר של נס", אמר קידר. "המערכת נמצאת כולה בענן, והדיירים משתמשים בה במתכונת של תוכנה כשירות – SaaS".

תחום נוסף אותו מפתחת נס הוא מיחשוב ענן המבוסס טכנולוגיות מיקרוסופט (Microsoft). בתחום זה מתמחה נס בשני מוצרים של מיקרוסופט לעולם הענן: מערכת System Center – המנהלת את מחזור החיים של תשתיות מיחשוב במרכז הנתונים, ו-Hyper-V – מוצר לווירטואליזציה של שרתים פיזיים מבית מיקרוסופט.

במסגרת פיתוח תחום טכנולוגיות הענן גייסה נס מומחים מובילים לעולם ה-System Center והווירטואליזציה. מומחים אלו עוטפים את הלקוח מרגע התנעת הפרויקט, ובהמשך בתהליך התמיכה השוטפת. בנוסף, נס משתפת פעולה עם יצרנים נוספים, כגון Citrix, ליצירת פתרונות ByoD. שירותים אלו ניתן לקבל במסגרת פתרונות Experts on Demand, דוגמת NOCaaS – מערך שו"ב המופעל מהענן של נס.

לדברי קידר, "אנו מבצעים פרויקטים בתחום זה עבור לקוחותינו הקיימים, וכמובן עבור לקוחות חדשים המבוססים על תשתיות מיקרוסופט. הפרויקטים, אשר הוטמעו בהצלחה, משפרים את ניהול מחזור החיים של התשתית, החל מהניטור, דרך ההפצה וכלה בניהול הסביבות הוירטואליות. בכוונתנו להיות השותף המוביל של מיקרוסופט בתחום זה".

"בתחום ה-System Center יש לנו הרבה סיפורי הצלחה בכל המגזרים, כגון מפעלי התפלת המים, הכוח הרב לאומי, המכללה האקדמית ת"א-יפו, משרד הפנים ועוד. החבילה גם מאפשרת יצירת תהליכים ארגוניים של הפצות תוכנה, ניהול אינוונטר והקטנת עלויות תפעול ורישוי".

קידר ציין וסיכם, כי "Service on Demand הינה תפישה מלאה וכוללת של הענן, המהווה מודל תפעולי ומודל עסקי גם יחד. המודל התפעולי פועל בהצלחה ומשמש את מגוון לקוחותינו. המודל העסקי מאפשר ללקוחותינו להקטין עלויות, ובמיוחד את עלות הבעלות על הנדל"ן והמשאבים, וכן ההשקעות הגדולות בהשבחת התשומות והידע. הענן הוא העתיד – ונס כבר שם".

אירועים קרובים