תוכן שיווקי

סיפורי הצלחה | בנק יהב שדרג את מערכות הליבה שלו מסוג HP

פרויקט השדרוג כלל מעבר משרתי Alpha לפלטפורמה החדשה של HP - שרתי Itanium ● לדברי גדי דודיאן, מנהל אגף מחשוב וחבר הנהלת בנק יהב, השדרוג לתשתית ה-Itanium באתר הראשי ובאתר הגיבוי הביא לשיפור מיידי בביצועים ברמת המשתמשים וברמת העיבודים, וחיזק את הבסיס הטכנולוגי של הבנק לקראת השנים הבאות

09/05/2012 13:56

מאת בן לביא

בנק יהב נמצא בשנים האחרונות בתהליך פיתוח והתרחבות מואץ, פועל יוצא של התרחבות זו הייתה בחינה של מערכות המידע של הבנק ובהם המחשב המרכזי, כל זאת על מנת לתת מענה לדרישות ולנפחים הגדלים ולהביא להתייעלות ולצמצום עלויות ככל הניתן. בבחינה זו עלו ספקות ביחס לעתיד מערכת ההפעלה הותיקה OpenVMS, כמו כן נמצא כי נדרשת היערכות מחודשת לנוכח הפסקת הייצור של מעבדי ושרתי alpha וכן הביצועים של מערכת הליבה הבנקאית Bankware, חבילת תוכנה שפותחה עבור בנקים וארגונים פיננסיים, אשר משמשת לצורך ניהול האשראי, ולניהול החשבונות של קופות הגמל וקרנות ההשתלמות המתופעלות בבנק, והמערך המנהלי המשותף למערכות. כמו כן עלה הצורך להסב מערכות בנקאיות אחרות שפותחו באופן עצמאי על ידי הבנק.

לדברי גדי דודיאן, מנהל אגף מחשוב וחבר הנהלת בנק יהב, פרויקט השדרוג בוצע בשלושה חלקים עיקריים. בחלק הראשון שבוצע בשיתוף עם חברת HP, הותקנו המחשבים החדשים בבנק יהב, כולל התקנת מערכת הפעלה ותוכניות תשתיתיות. בחלק השני הוסבה מערכת Bankware על ידי חברת מטריקס, ובחלק האחרון הוסבו המערכות הבנקאיות שפותחו בבנק על ידי אגף המחשוב של הבנק. דודיאן מציין בנוסף כי חצי שנה לפני שדרוג המחשב המרכזי שודרג מחשב הפיתוח של הבנק ובמקביל להמשך הפיתוח, בוצעה הסבה ובדיקות לכל המערכות הבנקאיות לסביבה החדשה.

מתוך חמש החלופות השונות שבחן הבנק הוחלט לבסוף לשדרג את המחשב המרכזי מדגם AlphaServer DS25 לשרת Itanium מדגם BL860C. "בהתאם לתוכנית, בשלב הראשון הוחלפו שרתי האלפא הותיקים ומערכת ההפעלה VMS בשרתי Itanium עם מערכת ההפעלה המתקדמת OpenVMS", מספר אורן שובע, מנהל מכירות ב-HP ישראל.

המערכת החדשה הושמה במארז C7000 אשר אפשר לשלב במארז אחד את שרתי ה-Itanium וגם את השרתים הסטנדרטים, כאשר המערך כולו מאפשר הפעלה של וירטואליזציה לצד ריצה של יישומים סטנדרטים. לדברי שובע, המעבר מהשרתים ישנים לעולם החדשני של הבליידים פתח עבור הבנק אפשרויות רבות, בהן האפשרות לשדרג את מערך האחסון ואת מערכת ה-DR באתר הגיבוי.

מימין: אורן שובע, מנהל מכירות, HP; גדי דודיאן, בנק יהב; ומשה בראונר, HP

את התוצאות של שדרוג המחשב המרכזי ניתן לראות בשני מישורים, אומר דודיאן, שיפורים בביצועים אצל משתמשי הקצה במהלך שעות הפעילות הפרונטליות של הסניפים ושיפורים בתהליכי אצווה במהלך ההרצה בלילות. לדבריו, עם חלוף החודש הראשון לסיום השדרוג ועליית המערכת החדשה לשלב הייצור, התקבלו לא מעט דיווחים ממשתמשים על שיפור משמעותי ביותר בזמני התגובה של תהליכים רבים. "לפני השדרוג הימים הראשונים בכל חודש היו בעייתיים ביותר, בשל עומס יתר על המחשב המרכזי", מספר דודיאן, ומדגיש כי בתחילת החודש האחרון לא נרשם עומס על המחשב המרכזי, וכי עבור רוב העיבודים החודשיים התקצרו זמני הריצה במחצית.

דודיאן מסכם כי החלפת מערכת ליבה הוגדרה מלכתחילה כפרויקט מורכב ורגיש, אשר היווה אתגר גדול עבור בנק יהב. "לנגד עינינו היו הרצון והצורך לבנות סביבה יציבה ואמינה שתשרת את הבנק בשנים הבאות. תשתית האיטניום שהותקנה והוטמעה באתר הראשי ובאתר הגיבוי משמשת עבורנו בסיס טכנולוגי מצוין עבור השנים הבאות. בעקבות השדרוג ראינו שיפור מיידי בביצועים הן ברמת המשתמשים והן ברמת העיבודים".

אירועים קרובים