תוכן שיווקי

מערכת ERP SAP – SAPir בביטוח ישיר

16/05/2012 16:59

הלקוח
איי.די.איי חברה לביטוח בע"מ ("ביטוח ישיר"), הינה הגדולה והמובילה בתחומה. החברה מציעה ללקוחותיה מגוון רחב של שירותים ביטוחיים אשר כוללים ביטוח רכב, רכוש, בריאות וחיים. החברה מציגה צמיחה עקבית כתוצאה של גידול מתמיד בלקוחות חדשים ושל אחוז שימור לקוחות מהגבוהים בשוק.

האתגר העסקי
הגידול המהיר של ביטוח ישיר והצמיחה המתוכננת, חייבו את שדרוג מערכות הניהול הארגוניות תוך שדרוג התהליכים הפיננסיים, תהליכי הרכש ותהליכים בתחום משאבי האנוש השונים. זאת – על מנת לסייע  לביטוח ישיר בתהליכים הפנים-ארגוניים התומכים בליבת העסקים ובכך לספק לחברה קרקע יציבה ולהתמקד במתן ללקוחותיה שירות ברמה הגבוהה ביותר.

האתגר הטכנולוגי
בהיבט הטכנולוגי היה על מערכת ERP SAP לענות על מספר דרישות של ביטוח ישיר:

•    יצירת שפה עסקית אחידה בין המחלקות השונות והגדרת מדיניות המידע.
•    ניהול בסיס נתונים אחיד ומרכזי.
•    ניהול וביצוע של דוחות פיננסים המשלבים מידע רב-מערכתי של מערכות הליבה התפעוליות-ביטוחיות.
•    התאמת הדוחות הכספיים לרגולציה.
•    שינוי תהליכי העבודה בארגון והתאמתם למטרות האסטרטגיות-עסקיות.
•    החלפת מערכות תפעוליות ישנות למערכת בעלת תשתית ארכיטקטונית מתקדמת וגמישה לשינויים והרחבות.
•     התממשקות עם מערכות רבות בארגון עם דגש על קבלת נתונים פיננסיים ממערכות תפעוליות –ביטוחיות רבות לשם מעקב ובקרת רווחיות.

הפתרון
ביטוח ישירהפתרון שנבחר הוא מערכת ה-ERP של SAP. פתרון ה-ERP בביטוח ישיר כולל את תחומי הפיננסים והבקרה, לוגיסטיקה ומשאבי אנוש. הפתרון כולל גם ניהול תיק עובד, הנהלת חשבונות, רכש, ניהול נכסים קבועים, תקציב ובקרה, ניתוח רווחיות ופעילויות נוספות. כמו כן, כלל הפרויקט את יישום  SAP PI, פתרון שילוב היישומים הארגוני של SAP. בנוסף לכך, יישמה נס בפרויקט את מחסן הנתונים הארגוני – SAP NetWeaver Business Warehouse. כמו כן, כלל הפרויקט את עולם הבדיקות, ההדרכות וההטמעות.

נס טכנולוגיות היתה שותפה מלאה בפרויקט כאשר המחלקה הפיננסית לצד אגף מערכות המידע בביטוח ישיר הובילו את הפרויקט בארגון ואפשרו לנס להתקדם בהתאם ללוח הזמנים המוגדר ובהתאם לאפיון.

יישום הפתרון התבצע בצורה מקצועית ובזמן קצר, ללא תקלות ועל פי התכנון. המערכת עלתה לאוויר בהצלחה בתום 9 חודשי פרויקט, תוך ניצול מתודולוגיות Best Practice    של נס וידע שנצבר מתוך יישום מוקדם של חמישה פרויקטייSAP ERP   במגזר הפיננסי .

תוצאות
מערכת SAPir, המשמשת היום ככלי המרכזי לניהול התהליכים הארגוניים והניהוליים בחברה, מספקת כיום את התשתית הטכנולוגית והעסקית לניהול המערכות הארגוניות בביטוח ישיר בצורה אחידה. המערכת שיפרה את אופן הניהול בביטוח ישיר, אשר הפך למבוסס על נתונים מבוקרים עדכניים ואמינים.

"עלייתו של פתרון ה-ERP הארגוני של SAP לאוויר מציינת עידן חדש במערכות המידע של ביטוח ישיר", אמר רז הייפרמן, סמנכ"ל מערכות מידע, ביטוח ישיר. "הפתרון  מאפשר לנו שיפור מתמיד של תהליכי הניהול והבקרה, ייעול מרבי, הגברת הרווחיות והתחרותיות והמשך שיפור השירות ללקוחות החברה".

מימין: אפי קוטק - נשיא נס ישראל, ורביב צולר - מנכ"ל ביטוח ישיר

דוד מיכאל, סמנכ"ל הכספים של ביטוח ישיר, מוסיף כי "מערכת ה-ERP  הצליחה לגרום למערכת התפעולית בחברה "לדבר" עם המערכת הפיננסית ומכאן היכולת שלנו לבקרה, שליטה ושיפור ברווחיות התייעלה בצורה משמעותית. הליך הטמעת המערכת עבר בהצלחה וכיום ביטוח ישיר ממשיכה להתמקד בגידול ושיפור של המערכת התפעולית  על מנת לתת מענה מיטבי ללקוחות החברה".

"נס הביאה עמה לפרויקט זה את השילוב הייחודי בין הבנה עסקית מעמיקה על סמך הניסיון הרב שצברנו בקרב לקוחות המגזר הפיננסי,  לבין יכולות טכנולוגיות מתקדמות, תוך יישום Best Practices של מתודולוגיית ניהול פרויקט ERP " אומר נתיב שמואלי, סמנכ"ל בכיר ומנהל קו עסקי System Integration בנס ישראל. "העמידה בלוחות הזמנים ובאיכות הגבוהה התאפשרו בזכות שיתוף הפעולה המצוין בין הגופים".

אירועים קרובים