העולם על-פי SAP: עסקים במהירות הברק – בענן, בליבה ובמובייל
בעידן של אי-ודאות וחוסר יציבות, כשארגונים נדרשים להגיב במהירות לשינויים, SAP מסייעת ללקוחותיה לייעל את עסקיהם בעזרת שילוב חסר תקדים של פתרונות עסקיים בכל הפלטפורמות הקיימות ובמהירות הברק. פגשנו את סתוית נבון, COO ומשנה למנכ"ל SAP ישראל, לשיחה על אתגרי התעשייה ועל אסטרטגיית SAP לשנת 2015
כיצד השפיעה השנה האחרונה על העולם העסקי?
"השנה האחרונה המחישה שאנו חיים בעולם של High Speed. מחזור החיים של מוצרים התקצר, אימוץ טכנולוגיות חדשות מתבצע במהירות והקשר בין אנשים הפך למיידי. לפיכך, ארגונים חייבים להגיב מיידית לכל אירוע. כמו-כן, אנחנו חיים כיום בעולם שיש בו אי-וודאות, כתוצאה משינויים פוליטיים וכלכליים. אנו ב-SAP מחוייבים לספק ללקוחותינו חדשנות הניתנת ליישום באופן מהיר ופשוט, שכן זהו המפתח לשגשוג עבור ארגונים בעידן של אי-ודאות ושל High Speed."
מהי האסטרטגיה של SAP?
הנהלת SAP בחרה באסטרטגיית חדשנות כשהלקוח במרכז – Customer Centric. ההשקעה של SAP בחדשנות ממוקדת בארבע קטגוריות:
1. Core: פתרונות הליבה שלנו נשענים על 40 שנות ניסיון ב- 25 תעשיות, ומתאימים לארגונים בכל גודל. אנו מבינים מה נדרש מלקוחותינו כדי לנהל תהליכים עסקיים גדולים ומורכבים, ומספקים ללקוחותינו את הנתונים להם הם זקוקים בזמן אמת. בשנה החולפת חשפנו חדשנות בכל פתרונות הליבה, כשיותר מ- 58,000 ארגונים בחרו לאמץ חדשנות זו.
2. Cloud: עבור SAP ענן הנו פשטות. שאלת המפתח שמנחה אותנו בתחום הענן היא פשוטה: כיצד יכולה SAP לאפשר ללקוחותיה לאמץ חדשנות במהירות ומבלי להשקיע בהתקנת תשתיות או להיכנס ליישום מורכב מדי? כדי להשיג זאת בחרנו בשתי גישות –
גישת המחלקה: (Departmental approach) המאפשרת ללקוח לנהל פעילויות ספציפיות באמצעות הענן, בהתאם לצרכיו. למשל פתרון Sales On Demand, המיועד למחלקת המכירות וזמין לשימוש במכשירי מובייל, הפתרונות Career On Demand, Travel and expenses on demand ועוד. SAP הקימה אתר שנקרא SAP Store המאפשר לרכוש אפליקציות ענן ששותפינו העסקיים פיתחו מעל הסוויטה או המובייל.
3. Mobile: בעקבות רכישת Sybase, המובילה את שוק המובייל העולמי, SAP נהנית מגישה ל- 4.5 מיליארד מכשירים חכמים וניידים. Sybase Unwired Platform (SUP) זמינה כיום באינטגרציה מלאה ל- SAP Business Suite ולפתרונות בתחום ה- Business Analytics, מה שמאפשר ללקוחות SAP לצרוך נתונים במכשירי מובייל הישר מהמערכות הארגוניות בצורה מאובטחת לחלוטין. פתרון Afaria מאפשר לארגונים לנהל מאות ואלפי התקני קצה ואת כל האפליקציות הארגוניות, מבלי שייווצר כאוס בארגון ומבלי לסכן את המידע. SAP שיחררה השנה את 30 האפליקציות הראשונות שלה למובייל ואנו מכשירים את שותפינו העסקיים לפתח מעל ה- SUP כדי לאפשר ללקוחות עוד ועוד אפשרויות בעתיד.
4. In Memory: מאז שחשפנו את SAP HANA, הפתרון שלנו ל- In Memory Computing, אנו נתקלים בתגובות יוצאות דופן אפילו מצד מומחי מחשוב ותיקים. לא מדובר בהייפ טכנולוגי – מדובר בפריצת דרך. ברמת המשתמש, חישובים מורכבים שלוקחים בדרך כלל 3 שעות עיבוד, לוקחים עם HANA פחות מ- 3 שניות. כל ארגון שמעוניין להיות יותר דינאמי בקבלת ההחלטות יכול ליישם HANA לתוך סביבת העבודה במאמץ קטן יחסית, ולהאיץ חישובים מורכבים שיאפשרו לו לדעת במהירות הברק איפה וכמה בדיוק הוא מרוויח בכל מני קטגוריות, מוצרים, לקוחות וכד'.