גוגל, מיקרוסופט ופייסבוק פנו בדרישה לוושינגטון: הגבירו את השקיפות בנוגע לבקשות מידע

שלוש הענקיות, לצד חברות נוספות, מתחו ביקורת על הממשל האמריקני ודרשו ממנו לפרסם את המספר וההיקף של הבקשות המתקבלות מכל סוכנויות הביטחון בארה"ב ● "הדיווחים בעיתונות על כך שאנו מעניקים לממשל גישה חופשית לנתוני המשתמשים שלנו פשוט אינם נכונים", כתב דייוויד דרמונד, היועץ המשפטי הראשי של גוגל

שלוש מבין חברות ההיי-טק הגדולות בארצות הברית – גוגל (Google), מיקרוסופט (Microsoft) ופייסבוק (Facebook) קראו לממשל להגביר את השקיפות בנוגע לבקשות לקבלת מידע מטעמים של ביטחון לאומי. הקריאה, שהושמעה אתמול (ג'), מגיעה בעקבות הדיווחים שהציגו את החברות כמי שששות לשתף פעולה עם הממשל ולספק לסוכנויות הביטחון נתוני משתמשים בהיקף נרחב.

גוגל הייתה הראשונה שפרסמה מכתב פתוח ובו דרשה ממשרד המשפטים של ארצות הברית היתר לפרסם את המספר וההיקף של הבקשות המתקבלות מכל סוכנויות הביטחון, ובכלל זה בקשות חסויות שנעשות על פי החוק למעקב מודיעיני אחר גורמים זרים (חוק FISA). מיקרוסופט ופייסבוק מיהרו לפרסם גם הן הצעות ברוח דומה כאות תמיכה בענקית האינטרנט.

על שלוש החברות, ולצידן חברות נוספות, נמתחה ביקורת בעקבות הגילויים שפורסמו בשבוע שעבר על התפקיד שמילאו במסגרת תוכנית PRISM לאיסוף מידע עבור הסוכנות לביטחון לאומי (NSA). במכתב שפרסמה גוגל – בו אפשר לראות הודאה פומבית רשמית ראשונה בכך שהחברה אכן קיבלה בקשות על פי חוק FISA – טוענת החברה כי אם יותר לה לפרסם את המספר הכולל של הבקשות לקבל מידע מטעמים של ביטחון לאומי, יובהר שהיא אינה מעניקה לממשל "גישה ללא תנאי" לנתוני המשתמשים שלה.

"הדיווחים בעיתונות על כך שאנו מעניקים לממשל גישה חופשית לנתוני המשתמשים שלנו פשוט אינם נכונים", כתב דייוויד דרמונד, היועץ המשפטי הראשי של גוגל, במכתב לתובע הכללי אריק הולדר ולמנהל ה-FBI רוברט מילר. נוסח המכתב פורסם אתמול בבלוג של גוגל העוסק במדיניות ציבורית. "הנתונים של גוגל מוכיחים בבירור כי שיעור ההיענות שלנו לבקשות אלה נמוך בהרבה מכפי שדווח בעיתונות", על פי המכתב של גוגל.

המכתב של גוגל פורסם שלושה ימים לאחר שג'יימס קלפר, מנהל הסוכנות לביטחון לאומי של ארצות הברית, הודה בקיומה של מערכת PRISM אשר מסייעת לממשל לאסוף נתונים מחברות אינטרנט בעקבות בקשות לפי חוק FISA.

מאז שנת 2010 מפרסמת גוגל דו"ח שקיפות חצי שנתי שבו נחשף מספר הבקשות המתקבלות מרשויות ממשלתיות. אולם, נתונים אלה אינם כוללים בקשות שמתקבלות לפי חוק FISA בשל סודיותן. בעקבות מגעים עם ה-FBI החלה גוגל לפרסם בחודש מרץ את מספרם של מכתבי הביטחון הלאומי אשר מתקבלים מרשויות לאכיפת החוק. על פי דרמונד, אם יפורסם גם מספר הבקשות לפי חוק FISA, הדבר "ישרת את האינטרס הציבורי מבלי לפגוע בביטחון הלאומי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים