סיבה לחגיגה: 55 שנים להקמת טכ"ם וגבורות ליחזקאל זעירא – ממקימי החברה

יחזקאל זעירא הוא ממקימי חברת התוכנה המיתולוגית טכ"ם, שהפכה לחלק מנס טכנולוגיות, ושימש כמנכ"לה במשך כ-20 שנה, שבהן פיתח את פעילותה העסקית בארץ ובחו"ל והגדיל באופן משמעותי את היקפי המכירות והרווחיות

יחזקאל זעירא, מראשי ענף המחשוב בישראל וממקימי טכ"ם המיתולוגית.

יחזקאל זעירא הוא ממקימי חברת התוכנה המיתולוגית טכ"ם (טכנולוגיה מתקדמת) ושימש כמנכ"ל החברה במשך כ-20 שנה, שבהן פיתח את פעילותה העסקית בארץ ובחו"ל והגדיל באופן משמעותי את היקפי המכירות והרווחיות.

הישגיו של זעירא רבים ומרשימים, בהם: מכירת תוכנה לפנטגון בתחילת שנות השמונים; התקנת מערכת מחשוב הגדולה מסוגה בעולם עבור צ'ייס מנהטן בנק; ייצוג עשרות חברות תוכנה גלובליות בשוק הישראלי, זכייה בפרסי ביטחון ישראל על תרומתו לפרויקטים ביטחוניים טכנולוגים בשנות השבעים והשמונים ("אבן יקרה" ועוד); הבאת חברת SAP לישראל בתחילת שנות התשעים והפיכתה לסטנדרט במשק הישראלי; הנפקת חברת טכ"ם בבורסה הישראלית בשנת 1994 והגדלת שווי השוק ליותר מ-80 מיליון דולר; חברת טכ"ם והמנכ"ל זעירא נבחרו על ידי העיתונות הכלכלית כחברה הציבורית שיצרה את הערך הגבוה ביותר למשקיעים בשנות התשעים; מתוך חברת טכ"ם נולדו חברות מוצלחות רבות, כמו מטריקס, אפליקום, קונתהל, נס טכנולוגיות.

"טכ"ם הייתה הסטארט-אפ הראשון שהוקם וגם אחת מחברות התוכנה הישראליות הראשונות. בנינו חברה מוצלחת בשל ה-DNA של אנשיה", אמר יזם ההיי-טק ד"ר יוסי ורדי בכנס לציון מלאת 40 לייסוד החברה המיתולוגית. לכנס הגיעו רבים מבוגרי טכ"ם, והוא נערך בהפקת אנשים ומחשבים. את הכנס הנחה פלי הנמר, נשיא אנשים ומחשבים.

לדברי ד"ר ורדי, "טכ"ם הייתה ללא ספק מבתי היוצר הראשונים והעיקריים של תעשיית התוכנה הישראלית. בוגריה הקימו חברות רבות וניתן למצוא אותם בתפקידים בכירים רבים בתעשייה כולה. ב-1969 היו כמה בתי תוכנה בודדים בישראל, ולכן הקמנו – יורם רוזנפלד ז"ל, מאיר בורשטיין ואני – את המיזם המוצלח הזה". ורדי סיים בציינו, כי בין העובדים הראשונים בחברה היה יחזקאל זעירא, תלמיד מצטיין בטכניון שנחשב גאון. לימים הוא הפך למנכ"ל מוצלח".

טכ"ם פעלה בארבעה תחומים עיקריים של טכנולוגיית המידע: פיתוח והטמעה של מערכות מידע לניהול; מערכות צבאיות ומערכות זמן אמת, ובהן מערכות פיקוד, בקרה ותקשורת, מערכות הגנה אווירית ומערכות לוחמה אלקטרוני; פיתוח ושיווק של חבילות תוכנה; שיווק של חבילות תוכנה מיובאות ותמיכה בהן.

חברה בת של החברה בשם ATI – Advanced Technology International פעלה בארצות הברית ועסקה בשיווק של מוצרי טכ"ם שם ובפיתוח פרויקטי תוכנה, בעיקר למגזר הפיננסי.

בשנת 1988 העסיקה החברה יותר מ-400 עובדים. בשנת 1998 העסיקה החברה יותר מ-710 עובדים, ומכירותיה הסתכמו ב-268 מיליון שקל. בשנת 1999 רכשה משפחת וולפסון מניו-יורק, מתדיראן את השליטה בחברה תמורת 65.5 מיליון דולר, והיא הפכה לחלק מחברת נס טכנולוגיות, ולמעשה לגרעין המנהל והמשפיע על החברה.

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים