אסטרטגיית קידום ברשת – תריסר השלבים | שלב חמישי: השפה הגוגלית

גוגל מאפשר לנו לתקשר עימו ולדווח לו מה נושא הדף. נצלו זאת למאמצי ה-SEO שלכם ● על ה-Title Tag, ה-Meta Description ועוד

לגוגל (Google) שפה ייחודית משלו: "הגוגלית". הוא מאפשר לנו לתקשר עימו הן באמצעות כלי הניהול שלו למנהלי אתרים, Google Webmasters Tools והן באמצעות תגיות מיוחדות. שימוש מושכל בשפת גוגל יאפשר לכם לרמוז לו מהו הנושא המרכזי בו עוסק דף האינטרנט שלכם. כך תוכלו להשפיע על דירוגכם בתוצאות החיפוש.

אבן היסוד הראשונה בשפת גוגל הינה תגית ה-Title Tag (הכותרת), אשר מציגה בפני מנועי החיפוש מהי כותרת דף האינטרנט. תגית זו נחשבת לאחד הפרמטרים המשפיעים ביותר על דירוג האתר. לכן, מומלץ מאד לשבץ בתגית הכותרת את אחת ממילות המפתח אותן ברצונכם לקדם. תגית נוספת בשפה הגוגלית (אך בעלת השפעה פחותה על הדירוג) הינה תגית התיאור, ה-Meta Description.

כאשר הגולש מעיין בדף אינטרנט, הוא אינו רואה את תגית ה-Title. מתי אפוא יש לה שימוש? תגית ה-Title נחשפת בפני הגולש בעת שמוצגות תוצאות החיפוש (Serp). ואמנם כאשר אנשים עורכים חיפוש בגוגל, הם בוחרים לעיין בחלק מן התוצאות על פי ה-Title Tag, ה-Meta Description וכתובות ה-URL. התגית מופיעה בחלק העליון של הדפדפן כאשר נכנסים לדף. בעת הצגת תוצאות חיפוש של מוצר או שירות כלשהו (לכן חשוב ביותר לשבץ את פרטי המוצר בכותרת). כאשר גולש ישמור את הדף במועדפים שלו, הדף ישמר עם תגית הכותרת. אם כתבתם מאמר והפצתם אותו ברשת, נושא המאמר יהפוך לכתובתו וזו האחרונה תהפוך לתגית הכותרת שלו. לכן חשוב לשבץ בנושא המאמר את מילות המפתח.

התנאי של גוגל: כותרות ייחודיות
בעת שגוגל מאפשר לנו לדווח באמצעות תגית הכותרת מה נושא הדף, הוא מנחה אותנו כיצד לבצע זאת. בהמלצותיו של גוגל לבעלי אתרים מובהר כי יש להימנע ממתן כותרות זהות לדפים שונים באתר. במקרה של כפילויות, כלי ניהול האתר של גוגל ידווח לכם על כך בהודעת שגיאה.

אסטרטגיית SEO – הטמעת מילות מפתח בכותרת
שימוש במילות מפתח בכותרות דפי האתר יתגלה כיעיל מאוד לדירוגו. בניגוד לתגית הכותרת, ה-Title Tag – אשר נסתרת מעיני הגולש ומיועדת בעיקר לגוגל, ניתן להציג בדפי האתר שלכם כותרות H1 בדיוק כמו במסמכי וורד. כותרות מסוג זה הינן הגורם השני בחשיבותו כאשר מתייחסים לדירוג הדף. בדיקת הכותרות וביצוע אופטימיזציה שלהן יניבו שיפור בדירוג האתר. לכותרות ה- H1 יתרון נוסף: מחקרים מצביעים על כך ש-78% מקרב מבקרי האתר יסתפקו בקריאת הכותרות לשם קבלת החלטות קניה. רק חלק קטן ימשיך גם לתוכן. כותרות מתוחכמות יגרמו להתעניינות בתוכן. בו בעת קל יותר יהיה למנועי החיפוש לפענח מהו הנושא המרכזי של האתר.

לסיכום: עשו ואל תעשו
אל תשאירו באתר שלכם דפים ללא Title Tag וללא כותרת מסוג H1. לכל עמוד באתר צריכה להיות תגית Title ייחודית משלו. כותרת מסוג H1, לעומת זאת, כן יכולה לחזור על עצמה. מכיוון ששני סוגי הכותרות הללו מהווים מרכיבים חשובים בקידום האתר, מומלץ לשבץ בהן מילת מפתח. הימנעו משימוש במילת מפתח אשר אינה מככבת בדף, שכן גוגל יבדוק האם הדף אמנם דן באותה מילת מפתח. אם תרצו לברר האם גוגל גילה תקלות בתגית הכותרת (ובשאר התגיות), תוכלו להיעזר בכלי הניהול החינמי של גוגל למנהלי אתרים, Google Webmasters Tools.

הכותבת היא מרצה בנושאי ניו מדיה וקידום ברשת ומייסדת התוכנית הווירטאולית "רגע הקסם – קדם אתר במו ידיך"

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים