IFA 2024: טלפון דק, שעון עם שם דינוזאורי וטבעת חדשה

החלק השני של סקירת הגאדג'טים המובילים והמעניינים בתערוכה, שננעלת היום (ג') אבל יוצרת אדוות שיימשכו עוד ימים אחדים

Honor Magic V3.

באופן רשמי, תערוכת IFA 2024 נועלת היום (ג') את שעריה, אבל כנראה שחובבי הטכנולוגיה, ובמיוחד חביבי החפיצים – המילה העברית היפה לגאדג'טים, ירגישו את האדוות שלה בימים הקרובים. האתרים בעולם טרם מיצו את כל מה שיש להם לכתוב על מה שהוצג במסגרת התערוכה – וזה עוד לפני שמוצרים יתחילו להגיע אליהם לסקירות, אחרי שהושקו.

אז אחרי שאתמול (ב') קיבלתם הצצה לכמה מהגאדג'טים הבולטים ב-IFA 2024, קבלו הצצה לעוד כמה חפיצים שאמורים להגיע לשוק.

Honor Magic V3

אני לא יודע אם אתם זוכרים את הימים שבהם הייתה תחרות סוערת למדי בין יצרניות הטלפונים מי משיקה מכשיר יותר דק. למשך תקופה ארוכה למדי, הודעות לעיתונות שקידמו טלפונים, לפחות ברמת הפרמיום, כללו את צמד המילים "הכי דק". עם הזמן זה דעך, או לפחות הכרזות בסגנון "תראו תראו", אבל זה לא נעלם לחלוטין.

ב-IFA הנוכחית, מי שהכריזה על טלפון חדש תוך התייחסות בולטת לעובי שלו, וגם למשקל, היא הונור. זה קורה בשבוע שבו האם הרוחנית וואווי מכריזה על טלפון ראשון כפול קיפולים, או עם שלושה מסכים, או איך שתרצו. הונור הציגה את Magic V3 – סמארטפון מתקפל, שהעובי שלו בעת הקיפול עומד על 9.4 מ"מ בלבד ומשקלו הוא רק 226 גרם.

עד כמה זה דק? העובי של Galaxy Z Fold 6, לשם השוואה, עומד על 12.1 מ"מ – וזה הפרש עצום. העובי של Galaxy S 24 Ultra, טלפון שמציע עוצמה רבה אבל הוא לא מתקפל, עומד על 8.6 מ"מ. כן, זה די מדהים.

למרות דקיקותו, בהונור טוענים שה-Magic V3 הוא מכשיר מאוד שריד, וגם עמיד בפני מים בתקן IPx8. הוא יימכר באירופה מתחילת אוקטובר ב-1,999 יורו – כן, כמעט 8,500 שקלים, וזה עוד לפני מע"מ. מי רץ לקנות?

Amazfit T-Rex 3

אין ספק שאמזפיט הייתה רוצה להתחרות שם למעלה עם היצרניות הדינוזאוריות, מבחינת היקף המכירות של שעונים חכמים, גם אם רק בהיבט של שעוני שטח קשיחים. אולם, בינתיים היא מסתפקת במכירות נאות משלה ובמשפחה קשיחה מוכרת למדי של שעוני שטח בשם דינוזאורי מאוד – טי-רקס.

הדור השלישי של שעון השטח הקשיח והחכם שלה מציע, לפי החברה, זמן עבודה של עד 27 יום בשימוש רגיל, וגם אם מפעילים את ה-GPS הפנימי שלו כל הזמן מגיעים לזמן יפה של 180 שעות. זה מבטיח שאפשר להסתובב לא מעט בשטח מבלי לחשוש שהשעון ייכבה בהפתעה.

Amazfit T-Rex 3.

Amazfit T-Rex 3. צילום: יח"צ

יש ל-Amazfit T-Rex 3 מסך AMOLED בגודל 1.5 אינץ', שגדול מזה של הדור הקודם בערך ב-15%, והוא מציע בהירות גבוהה מאוד, שמתאימה לשטח – שמגיעה עד ל-2,000 ניט. כדי לא לפחד מנפילות ומכות, שודרג גוף השעון והוא מיוצר כמעט כולו מפלדת אל חלד.

המכשיר מגיע עם גישה חינמית למפות שאפשר להוריד אליו. הוא מציע מעל 170 מצבי פעילות מדידים ומערכת ההפעלה שלו, Zepp OS 4, מציעה גם אפליקציה שמחוברת ל-GPT-4o של OpenAI. הטי-רקס החדש יימכר בארצות הברית במחיר של 280 דולר.

RingConn Gen 2

אני לא יודע עד כמה שוק הטבעות החכמות יהפוך למשהו רציני, ולא רק מאחר שהסיכוי שמישהו ימכור משהו שבאמת אוכל לענוד כטבעת בנוחות על האצבע הרצויה לי שואף לאפס. אבל בינתיים יש התעוררות קלה בשוק, ואחת החברות שהציגו טבעת חדשה בתערוכה היא רינגקון, שגייסה עבור הדור החדש של הטבעת החכמה שלה כמעט ארבעה מיליון דולר באמצעות קיקסטארטר.

RingConn Gen 2 מבטיחה להיות אמת המידה החדשה עבור טבעות חכמות עם חיי סוללה של 10-12 ימים, עובי של 2 מ"מ בלבד, קוטר של 6.8 מ"מ ומשקל של שני גרם ותו לא. הטבעת החדשה תומכת בתקן העמידות הסביבתית IP68, ולא רק שהיא לא פוחדת ממים – לפי החברה אפשר לצלול איתה לעומק של עד 100 מטרים, לא פחות.

RingConn Gen 2.

RingConn Gen 2. צילום: יח"צ

חיכיתם לצמד המילים בינה מלאכותית? אז הנה: האפליקציה של RingConn Gen 2 משתמשת בבינה מלאכותית כדי לבצע מעקב בריאותי אחרי המשתמש, והיא צריכה לקבל אישור מה-FDA ליכולת שלה למדוד רמות סטורציה תוך כדי שינה, בדיוק של 90% אחרי שלוש שעות שינה בלבד. מעבר לזה יש מעקב אחרי השינה ופעילויות ספורטיביות ואחרות, מדידת לחץ נפשי וקצב פעימות לב… אפשר להגיד שזה כרגיל?

ראשוני התורמים אמורים לקבל את הטבעות שלהם כבר במהלך החודש הבא, ומי שירצה לבחון את הנושא מקרוב יותר יצטרך לשלם, עם ההשקה הגלובלית, 299 דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים