SEO שעובד שכל CMO ו-CIO חייבים לדעת – פרק א'

עולם קידום האתרים השתנה מאוד בתקופה האחרונה, בגלל המדיה החברתית, התנהגות הלקוחות, החיפוש הסמנטי ועוד ● סדרת מאמרים חדשה עוסקת בשאלה מה צריכים מנהל השיווק והמנמ"ר לדעת על עולם זה ● פרק א': התפתחויות בתחום

היבטים מסוימים של קידום אתרים לא השתנו הרבה, כמו: תוכן רלוונטי, כותרת (Title), תיאור קצר (Meta description), כותרת דף (h1), מחקר מילות מפתח ומהירות אתר. עם זאת, חלו שינויים מרחיקי לכת בהשפעה של המדיה החברתית, התנהגות הלקוחות, החיפוש הסמנטי ועוד. השינויים האלה זעזעו את דף תוצאות החיפוש בגוגל (Google) וגרמו לאתרים מסוימים לרדת ולאחרים לעלות. אין ואקום בדף תוצאות החיפוש של גוגל. כשאני מדבר על אתרים שנפגעו, הכוונה היא לא לירידה בדירוג של מיקום אחד או שניים, אלא מעבר מהעמוד הראשון של התוצאות לעמוד השני או גרוע מזה. אותם אתרים איבדו זרם של לקוחות וכתוצאה מזה ירד מספר הפניות אליהם ונפגעו המכירות.

"הקלות הבלתי נסבלת" של קידום אתרים הולכת ומצטמצמת ככל שהמנגנון של גוגל יעיל יותר, חכם יותר, מקיף יותר ומחשיב יותר פרמטרים התנהגותיים של הלקוחות – באתר ומחוצה לו.

בין אם אתה מנהל צוות פנימי העוסק בקידום האתר (אורגני, ממומן, מדיה חברתית, שותפים וכדומה) או שוכר את שירותיה של חברה חיצונית, לפעילות שלך יש השפעה על השורה התחתונה: רווח. הנראות שלך בגוגל חיונית ולא רק היא, אלא גם היכולת שלך להביא תנועה שממירה – פונה או קונה – ומגדילה את הכנסות החברה.

אולי הרצון להיות במיקום גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל הוא הסיבה שעסקים רבים כל כך עדיין משקיעים את החלק הגדול של תקציב השיווק באינטרנט בפרסום ממומן (Google AdWords), במקום בקידום אורגני (SEO). זאת הטעות! כדי להופיע בדף התוצאות הראשון של גוגל אפשר ללכת בדרך הארוכה, קרי: SEO, שלוקח חודשים ואולי שנים – תלוי בביטויי החיפוש וברמת התחרות. עם זאת, ניתן לעשות את הדרך הקצרה (והיקרה): לשים כסף ב-Google AdWords.

כ-75% מהתנועה המגיעה לאתר מדף תוצאות החיפוש של גוגל היא תנועה אורגנית ולא ממומנת ובכל זאת, ארגונים בוחרים להשקיע את כספם במודעות ממומנות. קידום אתרים אורגני בונה נכסים שימשיכו לתת את פירותיהם לארגון עוד תקופה ארוכה. זוהי השקעה לטווח ארוך ואם הנכסים נבנו כמו שצריך, הם גם בשליטת החברה. קידום ממומן זה משהו אחר: כל עוד אתה מוכן לשלם – אתה שם, בתוצאות החיפוש של גוגל, שגובה ממך כסף בכל לחיצה של לקוח. לכן, המודל הזה נקרא PPC (ר"ת Pay Per Click). הפסקת לשלם – המודעה שלך לא מוצגת.

חיפוש בתשלום, או בשמו קידום ממומן או פרסום ממומן, מיועד להביא תוצאות בטווח קצר, או כאסטרטגיה להשלמת "חורים", לגילוי "עולמות חדשים", עד שדפי האתר יופיעו בדף הראשון של גוגל בתשובה לביטויי המפתח שמקלידים המחפשים.

בפרק הבא אענה על השאלה: מה מנהל השיווק והמנמ"ר צריכים לדעת על קידום אתרים?

הכותב הוא זהר עמיהוד, יועץ שיווק באינטרנט לחברות וארגונים

+Google

המשך יבוא…

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שהם אקהאוס

    גם אני מזדהה עם כל אותם בעלי עסקים שמבינים מה עליהם לעשות בשביל לשפר משמעותית את הדירוג שלהם בתוצאות החיפוש (או לפחות יודעים על מספר צעדים בסיסיים), אבל אף פעם לא מגיעים לזה כי תמיד יש דברים "יותר דחופים לטיפול"... תודה זהר על הכתבה המעולה, שמזכירה לנו כמה זה חשוב וכדאי

  2. זהר עמיהוד

    גוגל נמצאת היום, יותר מבעבר, בכל מקום באינטרנט וגם מחוצה לה: תוצאות חיפוש, מיילים, מובייל, פרסום ממומן בתוצאות חיפוש, רשת הפרסום הגדולה בעולם, מפות, חדשות, מוצרים, קופונים וגם וגם וגם כך שהאינטרנט הוא לא עוד ערוץ אחד, אלא האינטרנט הוא רב ערוצי והפעילות העסקית צריכה להיות בהתאם להיכן הלקוחות הפוטנציאלים והלקוחות בפועל נמצאים. ככל שהדבר נוגע לתוצאות החיפוש, צריך להבין שזוהי ברירת המחדל. לאחרונה אני מקבל פניות מאנשי עסקים שחשובה להם הנראות בתוצאות החיפוש של גוגל. כאשר אנשים מקבלים הפנייה (שם, טלפון) וזה לא חשוב אם זאת הפנייה לגנן, קוסמטיקאית, ספק מיחשוב, או יזם אינטרנט - מה הדבר הראשון שאנשים עושים? נכון, מחפשים בגוגל. אני מציע לכל בעל עסק, מנהל ולמעשה לכל אחד לראות איך נראה הגיליון שלו בתוצאות החיפוש של גוגל. והאינטרנט יודעת הכול! מכרת זוג אופניים ישנות ביד 2, אתה חבר בארגון מגדלי הסלק, השכן הגיש נגדך תביעה - את הכול רואים בגוגל ולא תמיד זה מה שאתה רוצה שיראו עליך. אם השם שלך הוא "יוסי מזרחי" או "אבי כהן" יש לך בעיה, אבל כל השאר צריכים ל"סדר" את הנראות שלהם בתוצאות החיפוש של גוגל בתשובה לחיפוש שמם - זה קידום אתרים, זה SEO. המיילים שאני שולח מעת לעת לרשימה הפרטית שלי מאירים נקודות כאלה ואחרות בנוגע לקידום אורגני.

  3. קובי שפיבק

    כתבה רצינית וחשובה. כמי שער לצורך לפעול כיום בריבוי ערוצים בו זמנית, כדי להשיג תוצאות, אין ספק שמדובר בעוד ערוץ חשוב ומבטיח. כדאי לדעתי לכל CIO ו-CMO להתייחס לדברים ברצינות.

אירועים קרובים