SEO שעובד שכל CMO ו-CIO חייבים לדעת – פרק ב'

המנמ"רים ומנהלי השיווק צריכים לחשוב מחדש מה הם יודעים על קידום אתרים ומה עליהם ללמוד - וללמד את בעלי התפקידים הרלוונטיים בארגון ● פרק ב'

בטור הקודם הסברתי מהם קידום אתרים וההבדל בין תנועה אורגנית לתנועה ממומנת. הפעם אסביר מה מנהלים בארגון, ובעיקר מנהל השיווק והמנמ"ר, צריכים לדעת על הנושא.

לפני שאמשיך, אפנה את תשומת הלב לכך שמחקר של גרטנר (Gartner) קובע ש-67% מהארגונים חווים שינויים בתהליכים מדי חצי שנה, 18% מהם מדי חודש, 10% בכל שבוע ו-4% על בסיס יומי.

איך זה מתקשר לנושא המאמר? ובכן, בעולם קידום האתרים, הסופה חזקה לא פחות. גוגל (Google) עורכת באלגוריתם שלה מאות שינויים. נוסחתו של אותו אלגוריתם נסתרת מעיני כל ונציגי החברה נותנים תשובות לכאן ולכאן, תמיד מעורפלות, תמיד לא מדויקות. מנהל השיווק והמנמ"ר צריכים להיות בקו הראשון של הידע והיכולות להתמודד עם זה. איך? הנה שתי דרכים ראשונות:

לחשוב מחדש על מה שהם יודעים בתחום
קידום אתרים השתנה בשנים האחרונות וממשיך להשתנות בקצב שרק הולך וגדל. לא משנה מה המנהל חושב שהוא יודע, זה כבר לא מעודכן או לא רלוונטי.

כמעט כל מנכ"ל, סמנכ"ל שיווק ומנמ"ר מבין את הערך של קידום אתרים והתפקיד המרכזי שיש לו בהבאת תנועה. עם זאת, מעטים מבינים עד כמה קשה להיראות בסביבה הדיגיטלית ולאורך זמן.

אם ההנהלה לא מבינה איך מתנהל קידום אתרים בתחילת 2014 וחושבת שמה שעבד בעבר יעבוד גם השנה, טעות בידה. המרדף אחר מיקומים ודירוגים בתוצאות החיפוש של גוגל הופך למשימה בלתי אפשרית אם מסתכלים על זה בראייה צרה, הייתי אומר טכנית.

קידום אתרים הוא לא קסם או טריק ואין פה שום קיצור דרך שאפשר לעשותו בן רגע ולהשיג תוצאה. כולם חייבים להפשיל שרוולים ולהקדיש את המשאבים הנדרשים כדי להרוויח ביושר את החשיפה על ידי גוגל.

כשאני קורא להשקיע יותר, אני לא מתכוון להגדיל את התקציב ולשלם לחברת קידום חיצונית או לשכור יותר מתכנתים. צריך להקים צוות ואולי צוותים, בהתאם לגודל הארגון ולמעורבות שלו באינטרנט. על הצוות להיות מורכב מאנשים ממחלקות שונות, כמו שיווק, IT, מכירות ושירות לקוחות, שיידרשו לעבוד במשותף ושבכל פעילות שהם עושים, נושא קידום האתרים יעלה על השולחן מוקדם ככל האפשר. קידום אתרים לא יכול להיות לאחר מעשה. כל אחד במחלקות הארגון צריך להבין מהו קידום אתרים ומה נדרש ממנו כדי שהאתר ירוויח את מקומו בגוגל, ובעקבות כך יבואו יותר לקוחות וימומשו מטרות האתר והעסק. מחלקות החברה חייבות לעבוד יחד, כדי לעמוד במטרות תוך הטמעה של קידום האתרים בתהליכי הארגון.

להבין שקידום אתרים הוא שיווק ולא פרויקט
הבנה של מטרות הארגון והאתר ושל הדרך להשיגן צריכה להיות ברורה לכל מחלקה ומחלקה בארגון, הן כאלה שעומדות בחזית, כמו מכירות, תיקונים, מוקד טלפוני והנהלת חשבונות, והן כאלה שנמצאות בעורף, כמו פיתוח או ייצור. נדרש תכנון לטווח ארוך, שינוי תפיסתי בתהליכים, בחשיבה, תוך התחייבות של ההנהלה להקצאת משאבים לצרכי קידום האתר.

מכיוון שיש הרבה גורמים שותפים לדרך, זה לא עניין רק של IT או של מחלקת השיווק, נדרשת יכולת לנהל את המשאבים החיצוניים והפנימיים כדי לוודא שמטרת המחלקה הולמת את מטרת הארגון ושהם נמצאים באותו הכיוון. אם זה לא יקרה, לא ניתן יהיה לתכנן אסטרטגיית קידום יעילה לעסק.

יש לוודא כי הייעוץ בנושא קידום האתרים כולל בתוכו, כחלק מהשירות, הדרכה של מחלקות פנימיות. אם כל הצדדים לא ידברו באותה השפה ולא יבינו מה נדרש כדי להשיג את מטרות הארגון, יהיו התנגשויות ואפילו חסימות – הן מצד העובדים והן מצד ההנהלה.

גם מנהלי קהילות המדיה החברתית צריכים להבין את רזיו של קידום האתרים, במיוחד בתקופה בה הולכת וגדלה השפעתם של האיתותים החברתיים על המיקומים בגוגל.

בנוסף, יחסי הציבור ושיווק התוכן צריכים להיות, יותר מבעבר, ברמה אחת ורצוי שתיים מעל המתחרים, כדי להביא את האתר למיקום הראוי לו בעמוד הראשון של גוגל.

שיווק באינטרנט הוא שיווק של תוכן. אם פעם מעט אנשים (לפעמים אחד) היו מעורבים ביצירה ובהפצת התוכן, הרי כיום, יצירתו דורשת את מעורבותם של גורמים רבים בארגון, וצריך לעשות זאת ביעילות וגם במהירות.

יש כמה גורמים שעל המנמ"ר או מנהל השיווק לוודא שהם עושים את מה שהם צריכים ושיש להם את הידע הדרוש לכך: אם למנכ"ל אין בלוג, עליו להסביר לו עד כמה חשוב שהוא יהיה פעיל בבלוגוספירה. עליו למנות מישהו בארגון שידאג שהמנכ"ל יכתוב פוסטים ויגיב. כמו כן, הוא צריך לוודא שמי שאחראי על הכנסת התכנים לאתר של הארגון יקבלו את ההכשרה המתאימה, לא רק כדי להבין את המטרות של קידום אתרים וטקטיקות אלא גם לא לחבל בדירוג הקיים בעת ביצוע שינויים באתר. המנמ"ר או מנהל השיווק צריכים אף לדאוג לכך שתהיה למי שאחראי בארגון על שינויי תשתית באתר הכשרה בקידום אתרים, ושהוא מבין את המשמעות של שינויים טכנולוגיים באתר ושל השפעתם על דירוג האתר בגוגל.

בפרק הבא אסביר על דרך נוספת לדעת קידום אתרים: להבין שהתוכן הוא המלך.

הכותב הוא זהר עמיהוד, יועץ שיווק באינטרנט לחברות וארגונים

+Google

המשך יבוא…

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים