באיזו פלטפורמה כדאי לפתח אפליקציות סלולאריות?

ארגונים רבים מתלבטים האם לבצע את הפיתוח בנייטיב, הייבריד או פלפורמה מלאה לניהול אפליקציות סלולאריות ● יש כמה נושאים שצריך לקחת בחשבון ולבחון היטב לפני שמקבלים החלטה

שוק הפלטפורמות ליישומים סלולאריים, MADP (ר"ת Mobile Application Development Platform), גועש. אחת הרכישות הבולטות בתחום היא זו של Worklight הישראלית על ידי יבמ (IBM). באחרונה הודיעה אמובי על השקת גרסה בטה של מערכת לניהול אפליקציות המובייל והיא מצטרפת למספר רב של מערכות מסוג זה שקיימות כיום בשוק.

ארגונים רבים מתלבטים בשאלה האם לפתח את היישומים הסלולאריים שלהם כפיתוח נייטיב, כפיתוח הייבריד או להשתמש בפלטפורמה מלאה לניהול יישומים סלולאריים. הם רוצים לדעת מה היתרונות ומה החסרונות של כל אחת משיטות הפיתוח.

בקצרה, ניתן לסכם שבעוד שפיתוח נייטיב מתבצע בשפת המכשיר ובסביבת הפיתוח שלו, פיתוח הייבריד מתבצע בשפות HTML5 ,CSS וג'אווה סקריפט (JavaScript). פלטפורמה מלאה לניהול יישומים סלולאריים מוסיפה יכולות דוגמת Push Notifications בכלל סוגי המכשירים, חנות אפליקציות ארגונית ויכולת קבלת סטטיסטיקות על השימוש באפליקציה הסלולארית.

באופן כללי, ניתן לומר שהן הגרפיקה והן הביצועים של אפליקציה סלולארית שפותחה בטכנולוגיית נייטיב יהיו טובים יותר, בעוד שאפליקציה סלולארית שפותחה בטכנולוגיית הייבריד תאפשר פיתוח יחיד התואם למגוון רב של מכשירים. בשני המקרים, שימוש בפלטפורמה מלאה לניהול יישומים סלולאריים תוסיף יכולות שחלקן הוזכרו מעלה.

ההתאמה של טכנולוגיית פיתוח לארגון היא מורכבת, שכן אין פתרון יחיד שמתאים לכל הארגונים ולכל האפליקציות הסלולאריות. הפתרון מותנה במספר נושאים המשתנים בין ארגון לארגון. הנושאים אותם צריך ארגון לבחון בתהליך הבחירה של טכנולוגיית הפיתוח עבור יישומים סלולאריים שמתאימה עבורו הם, למשל:

כמות ומורכבות הגרפיקה הנדרשת ביישום
כמות חיישני המכשיר בהם האפליקציה עושה שימוש, דוגמת GPS, מצלמה, מצפן, מד מהירות ומד תאוצה
מידת הגישה למידע הנמצא ברשת ארגונית לצרכי קריאה וכתיבה
יכולות הפיתוח הפנימיות הקיימות בארגון
תקציב הפיתוח
מבנה מערכות המיחשוב הקיימות בארגון
לוח הזמנים הנדרש לצורך הפיתוח

המצב מורכב עוד יותר, משום שגם אם הוחלט ללכת על פיתוח היברידי, קיימות עשרות מערכות שיודעות לעשות זאת, אך לכל אחת מהן יש יכולות שונות. המצב דומה במקרים בהם הוחלט ללכת על פלטפורמה מלאה לניהול יישומים סלולאריים. גם במקרה זה קיימות מספר פלטפורמות המתחרות זו בזו שכל אחת מהן מספקת שירותים שונים.

לקיחת החלטה שגויה בבחירת הפלטפורמה עלולה לגרום למצב בו ההשקעה שבוצעה בפיתוח האפליקציה הסלולארית תרד לטימיון ויהיה צורך לחזור על התהליך מתחילתו בפלטפורמה אחרת. מצב זה יגרום להוצאה כספית מיותרת לארגון – הן עקב זמן הפיתוח החדש הנדרש והן עקב עלות הפלטפורמה שתיבחר.

מומלץ לארגונים, בעת כניסתם לפיתוח אפליקציות מובייל, לבחון היטב את טכנולוגיית הפיתוח ולקחת את ההחלטה בהסתמך על הדרישות הידועות כיום ועל דרישות עתידיות, שצפויות להגיע.

הכותב הוא מנכ"ל אלתרנט, המספקת פתרונות מובייל מתקדמים. מעביר סדנת 4X4 בנושא בניית אסטרטגיית מובייל ארגונית, בשיתוף ג'ון ברייס ואנשים ומחשבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים