חצי הגמר: פייסבוק מול אורקל, סאפ מול יבמ

רבע גמר המונדיאל היה אמנם די משעמם, אבל הסתיים בניצחונן של ארבע המדינות-חברות הטובות ביותר ● עכשיו נותר לראות האם כמו פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, הולנד תהיה הנבחרת הגדולה בעולם

משחקי רבע הגמר של המונדיאל, שהתקיימו כולם בסוף השבוע, היו בחלקם סטנדרטיים ואף קצת משעממים. המשחק אתמול (ש') בין הולנד-פייסבוק (Facebook) וקוסטה ריקה-VMware היה די מתיש וגם אחרי 120 דקות של משחק והארכה לא נכבשו בו שערים. אולם, יש תקווה שבחצי הגמר הדברים ייראו אחרת לגמרי, משום שהנבחרות שעלו אליו הן ארבע הגדולות: גרמניה-סאפ (SAP), ברזיל-יבמ (IBM), ארגנטינה-אורקל (Oracle) והולנד-פייסבוק.

במשחק הראשון ברבע הגמר ניצחה גרמניה-סאפ את צרפת-HP. הגרמנים – גם הנבחרת וגם החברה – חזרו למקורות והוכיחו שהם יודעים לשחק כדורגל יעיל. בחלק הראשון הם התמקדו בשליטה במגרש, לאחר שכבשו שער מהיר בהתחלה. צרפת-HP פשוט לא הייתה מסוגלת לחזור וגרמניה-סאפ אף הייתה קרובה לכבוש את השערים השני והשלישי.

ראינו במשחק הזה שוב שמה שחשוב בעולם שלנו זה התוכנה ואם אתה חוזר לבסיס – אתה יכול לנצח. בשנים האחרונות, סאפ הבינה שכדי להוביל את עולם התוכנה היא חייבת להתרחב מעבר ל-ERP. כתוצאה מכך היא יצאה במסע רכישות והמשיכה לפתח מודולים וריטיקליים שונים, וביססה ואף הרחיבה את עסקיה במסגרת הלקוחות הקיימים. גם HP חייבת לחזור לבסיס שלה על מנת להמשיך ולהוביל את עולם המיחשוב. אני חושב שהיא יודעת את זה ותעשה זאת תוך התמקדות בעולמות התוכן שלה – ההדפסות, החומרה, התוכנה והשירותים. אין לי ספק שביורו, שיתקיים בעוד שנתיים בצרפת, HP, שמייצגת את הנבחרת המקומית, תגיע לשלבים הסופיים.

50 עבירות במשחק אחד (!)
ההתמודדות בין יבמ-ברזיל לקולומביה-סאפיינס הייתה הקשוחה והאלימה ביותר מבין משחקי רבע הגמר בפרט והאליפות בכלל, עם 50 עבירות במשחק אחד (!). הנבחרת המארחת הגיעה נחושה כדי להוכיח שהבכי של השחקנים שלה בסיום קרב בעיטות ה-11 במשחק נגד צ'ילה לא מוכיח חולשה. כך או כך, היא אמנם ניצחה את הברק של קולומביה-סאפיינס אבל הפסידה את הכוכב הגדול שלה באליפות, ניימאר, מה שאומר שיכול להיות שהיא הפסידה את האליפות כולה.

המשחק עצמו הוכרע על ידי גולים של הבלמים של יבמ-ברזיל, שהוכיחו שהם יודעים לא רק לכסח ולקבל כרטיסים צהובים אלא גם לכבוש. קולומביה-סאפיינס, שהיא שותפה של יבמ-ברזיל בפרויקטים רבים בעולם (הפתרונות של סאפיינס רצים ברוב הארגונים על פלטפורמות של יבמ) לא רצתה להרוס לה את החגיגה ולא באמת התאמצה מעבר לשער מצמק. אני מניח שגרמניה-סאפ, אותה תפגוש יבמ-ברזיל בחצי הגמר, לא תהיה כל כך רחמנית.

אגב, בסיום המשחק ראינו תמונה מרגשת, כשהשחקנים של המנצחת מנחמים את הכוכב הגדול של המנוצחת. התמונה הזו הזכירה שכדורגל זה רק ספורט ושיש אנושיות מעבר ליריבות על המגרש.

ה-"זקנים" של ארגנטינה-אורקל מול ה-"צעירים" של בלגיה-טאבטייל
הקרב השלישי היה בין דורי: ה-"זקנים" של ארגנטינה-אורקל מול ה-"צעירים" של בלגיה-טאבטייל. הזקנים הוכיחו שעוד מוקדם להספיד אותם ועוד יש להם הרבה מה לתת, ושהם בנויים לא רק ממסי, או מלארי אליסון. במשחקים הקודמים, הכישרון הרב שידוע שיש לארגנטינאים נעלם ליד מסי, אלא שהפעם, דווקא מול החבורה הצעירה והתוססת של בלגיה-טבטייל, הוכיח היגוואין שהוא חלוץ ענק שאם נותנים לו הזדמנות, הוא יודע לכבוש. הוא עשה זאת בדקה השמינית, לאחר שבעט אל בין החיבורים כדור תועה שהגיע אליו. בהמשך, עם הביטחון בא התיאבון, והיגוואין ביצע מספר מבצעים מרשימים. בלגיה-טאבטייל הוכיחה שאמנם יש לה כישרון וצעירים נלהבים, אבל בשלבים הגבוהים של הטורניר חשובים יותר הניסיון והעומק. כמו כל חברת סטארט-אפ, היא תצטרך בעתיד להתבגר ואם תרצה להצטרף לגדולות, יהיה עליה להשתנות ולהיות מסוגלת להתמודד גם עם הענקיות שינסו לקנות אותה (או את המתחרים שלה). לחילופין, יהיה עליה לייצר אלטרנטיבה בשוק המפתח שבו היא משחקת. אני משוכנע שבלגיה-טאבטייל תדע לעשות את זה וכנראה שביורו הבא היא תצליח להגיע לשלבים הסופיים, אלא אם כן אנחנו, במקרה, ננצח אותה במוקדמות.

עושה המשחק: המאמן
רבע הגמר הסתיים אמש במשחקן של הולנד-פייסבוק וקוסטה ריקה-VMware, שהיה הארוך מבין המשחקים בשלב הזה. ההולנדים החברתיים שמרו על דומיננטיות והשוער שלהם אף הציג הצלה מדהימה בדקות האחרונות של ההארכה.

כל שלושת השוערים ששיחקו במשחק הזה נתנו הצגה מדהימה, כולל השוער ההולנדי, שנכנס לקראת הפנדלים והכריע את ההתמודדות. נאבאס, השוער של קוסטה ריקה-VMware, לא עשה Like לאף אחד מהשחקנים של הולנד. הוא אף הראה שהפתרון של VMware אינו גימיק אלא כזה שמסוגל להופיע גם במשחקים הגדולים ולהוות בסיס למערכות הליבה של הארגון. סילסן, השוער ההולנדי הראשון, לא נדרש להרבה מאמץ, אבל הוכיח את עצמו ברגע האמת, כאשר נבחרת קוסטה ריקה כמעט כבשה את שערו. הוא הוכיח שהמערכות של פייסבוק לא ניתנות לפריצה כל כך בקלות.

אולם, אין ספק שהמהלך של המשחק שייך למאמן, ואן חאל (שמזכיר לי את מארק צוקברג). באופן חריג, הוא החליט להחליף את השוער הראשון שלו בשוער מנוסה יותר ובדקה ה-121 הכניס לשער ההולנדי את קרול הוותיק. המהלך הוכיח את עצמו, ובגדול, כשקרול עצר שתי בעיטות עונשין מ-11 מטרים של קוסטה ריקה ולמעשה העלה את נבחרתו לחצי הגמר.

אין לי ספק שההחלטה של ואן חאל הייתה מבוססת על ידע וניסיון. כמו פייסבוק, שמנסה לצבור ידע על ידי שינויים מפתיעים רבים בממשק שלה והרבה מאוד מחקרים על חשבון הגולשים. המטרה שלה היא להציע את הפתרונות הטובים ביותר עבור החברים ובעיקר עבור המפרסמים, שמהווים את מקור ההכנסה של הרשת החברתית הגדולה בעולם. עכשיו נותר לראות אם הולנד תעלה לשלב הגמר, ותנצח, שאז היא תהיה הנבחרת הגדולה בעולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים