זה לא הטלפון, חבר – זו התוכנה

אפל, סמסונג ומיקרוסופט כבר הפנימו שאת הכסף הגדול בשוק הטלפונים החכמים לארגונים הן לא יעשו ממכירת הטלפונים עצמם, אלא מהתוכנות והשירותים ● רשמים מדיון בכנס גרטנר האחרון

סוג המכשיר? זה לא לב העניין. צילום אילוסטרציה: BigStock

סמסונג (Samsung) השיקה רכיב מיוחד שנועד לענות על צרכי השוק הארגוני ולקדם מכירת מחשבי לוח וטלפונים חכמים לשוק זה, אפל (Apple) משתפת פעולה עם יבמ (IBM) כדי לכוון את הארגונים לבחור ב-iPhone וב-iPad, ומיקרוסופט (Microsoft) מנסה לדחוף את נוקיה (Nokia). אולם, ככל שהזמן חולף, קורית תופעה מעניינת שצריכה להדאיג את היצרנים: סוג הטלפון והיצרן שלו הופכים ללא רלוונטיים ככל שמדובר בשוק הארגוני. כך לפחות סבורים האנליסטים של גרטנר (Gartner), על פי דברים שאמרו בכנס השנתי של החברה, ITEXPO, שדן בנושא.

הדוברים והמשתתפים בכנס – מנמ"רים, ספקים ואנליסטים – ציינו כי המובייל בארגונים הוא תחום הרבה יותר רחב ומורכב מאשר איזה מכשיר ירכוש כל ארגון. ישנה תופעת ה-BYOD, שנועדה לספק את ציפיותיהם של העובדים והמעסיקים, אבל לא חשוב באיזה מכשיר מדובר. חשובים התוכנה והאפליקציות שמופעלות ברקע כדי לנהל את המובייל הארגוני. כך, למשל, אי אפשר להפריד בין אפליקציית ענן למובייל, כי שניהם הולכים ביחד. אם ארגון מיישם ענן, סביר להניח שירצה לאפשר לעובדים שלו ליהנות ממנו גם מהנייד שלהם, וכאן מה שקובע זה תוכנת הניהול ולא סוג המכשיר שיש לעובד. הטיפול במערכות אלה הוא סיפור של חיישנים ותקשורת.

הקרבות שמתחוללים בין אפל לסמסונג מתנהלים גם בשוק הארגוני. על פי התחזיות, הנתח של אפל בשוק זה יגיע עד 2016 ל-40% ואילו זה של סמסונג – ל-20%, תוך הגברת מאמציה בתחום ה-B2B. מיקרוסופט מצידה תעשה מאמצים לשמור על נתח השוק הנוכחי שלה: 9%.

אפל וסמסונג מנסות להוכיח למנמ"ר למה כדאי לו לבחור במכשיר שלהן. שתי החברות לא יכולות להתלונן על המרווחים הנאים שהן עושות בשוק הארגוני, אבל זאת לא הנקודה שמטרידה אותן כעת. שתיהן כמובן מנסות להגביר את הפופולאריות של מערכות ההפעלה שהמכשירים מתוצרתן עובדים על בסיסן: סמסונג עם אנדרואיד (Android) ואפל עם iOS.

מיקרוסופט לא תהיה מובילת שוק אבל תשמור על היתרון המובנה שלה בשוק הארגוני, בזכות בסיס ההתקנות של מאות האפליקציות והמוצרים שלה, שקיימים כמעט בכל ארגון בעולם. מנמ"רים מאז ומעולם אמרו כי אילו מיקרוסופט הייתה מספקת להם בזמן את הפתרונות שלה על בסיס מערכות ההפעלה שכבר קיימות, כל סיפור המובייל בארגון היה גורם להם הרבה פחות כאב ראש. לכן, אין לזלזל במאמצים שהיא עושה עם גל ההכרזות שלה, שקורץ לעולם המובייל בכללותו ולעולם המובייל הארגוני בפרט.

המסקנה מאותו דיון, לפיה הצמיחה בשוק המובייל הארגוני לא תהיה ממכירות אלא מתוכנה ושירותים, תהיה אחת הסוגיות שיידונו בכנס השנתי Mobility 2014 של אנשים ומחשבים, שיתקיים ב-4 בנובמבר. הכנס יעסוק בהיבטים העסקיים של תחום המובייל בארגון, באפליקציות, בניהול ובתחומים שמסביב. הוא יכלול שלושה מושבים מרכזיים: פיתוח אפליקציות פנים ארגוניות; טכנולוגיה, תשתיות ואבטחת מידע; והערך העסקי של המובייל. מוביל התכנים של הכנס הוא גדי גילאון, יו"ר מוביסק ולשעבר מנמ"ר פרטנר ושירותי בריאות כללית.

מעוניינים לשמוע עוד? הירשמו לכנס Mobility 2014 של אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים