Amazon CloudWatch – מעונן חלקית

כיצד נכון לנטר את יישום האינטרנט של חברות מבוססות תשתיות ענן Amazon כחלק מתהליכי ה-DevOps בארגון? ● חלק א'

צילום אילוסטרציה: BigStock

הענן של אמזון (Amazon) מאפשר לחברות ולתעשיות בכל הגדלים לפרוס במהירות יישומים מבוססי אינטרנט כחלק מתהליכי ה-DevOps המופעלים בארגון.

בכדי לשמור על רמת ביצועים טובה של האפליקציה הפרוסה בשרתי הענן של אמזון, יש צורך להיחשף ולהכיר היטב את התשתיות שנותנות שירותים, לארגן ולנטר אותם בצורה מיטבית.

המפתח להצלחה הוא היכרות של הרמות השונות של השירותים הניתנים על ידי הכלי CloudWatch של אמזון, שבאמצעותו ניתן להשיג כיסוי טוב של ניטור השירותים והתשתיות ולהרגיש ביטחון שהיישום של הארגון חי ונושם בכל רגע נתון.

במאמר זה אנסה להסביר על הרמות השונות של השירותים הניתנים לניטור תוך התמקדות במדדי ההשפעה השונים, השימושיים השכיחים ביותר ברמות השונות של התשתיות.

CloudWatch היא ההצעה של אמזון לניטור ברמת התשתיות. זוהי נקודת התחלה מצוינת למהנדסי אופרציית DevOps ומפתחים שמחפשים לפקוח עין על סביבות AWS פועלות.

ClouWatch API מספק נקודת זינוק משמעותית לאינטגרציה עמוקה יותר של יכולת ניטור. הוא מבצע אינטגרציה של מערכות ניטור שנבנו בבית, Inhouse, או מערכות ניטור אחרות, שמתממשקות ל-CloudWatch ושניתן באמצעותן להפיק דו"חות ניטור המותאמים לצרכי הארגון.

יתרונות השימוש ב-Cloudwatch רבים:
– מדובר בשירות זמין וחינמי ללקוחות אמזון.
– הוא מספק גישה מהירה ונוחה באמצעות AWS Dashboard.
– השירות כולל ממשק API שמאפשר התאמה אישית של הלקוח לצרכים הארגוניים.
– הוא מאפשר חילול דו"חות אינטגרטיביים בהתאמה אישית באמצעות הממשק.
– השירות  מספק קלות ונוחות לניטור הסביבות, ואפשרות שליחת מיילים או הודעות SMS מתוך המערכת כשקורית בעיה כלשהי.

עם זאת, קיימים בו גם חסרונות (מינוריים) דוגמת:
– יכולת הסתכלות על דו"ח אחד בלבד בכל פעם.
– שמירה על ההיסטוריה למשך תקופה של לא יותר משבועיים.
– מגבלת דו"חות על רמה מסוימת של התשתיות.

בשלושת המאמרים הקרובים אפרוס בפניכם את חמשת הדו"חות החשובים שצריך ומומלץ לחולל באמצעות הכלי ברמת סוגי המשאבים. במאמר זה אסקור את הדו"ח הראשון.

EC2 – מחשוב ענן אלסטי

משאב הליבה ברוב סביבות AWS, ה-EC2, חייב להיות מהיר וזמין. בעיה בביצועים או באספקת השירות של האפליקציה תשפיע ישירות על המשתמש. לכן, דו"חות ניטור השימושיים במקרה זה הם:

CPU (מעבד) – כמו בכל מחשב, אם השימוש במעבד גבוה מדי, תהיה השפעה חזקה על הביצועים של כוח היישום של הארגון בענן. שימוש ב-CPU גבוה במיוחד יכול להצביע על יציאה של תהליך משליטה ולכן, יש צורך להשגיח מקרוב על המעבד, שמהווה לב היישום.

תעבורת תקשורת (Network Traffic) – ארגון בונה את היישום שלו כדי שיהיה נגיש לעולם. ניתן להציג במדדים עד כמה העולם החיצון נגיש אליו, שכן באמצעות ניטור נכון ניתן לזהות עליות פתאומיות בשימוש. זה יכול להוות אינדיקטור נהדר, שצריך ורצוי לשקול הוספה של עוד משאב רשת או הגדלה של משאב קיים. בנוסף, עלייה חדה בתעבורת רשת עשויה להצביע על יישום אפשור רשת שפועל בצורה לא תקינה, דוגמת Apache אוNginx .

פעילות דיסק (Disk Activity) – באמצעות דו"חות אלה ניתן לבחון כמה פעילויות קריאה וכתיבה. היישום מבצע זאת על הדיסקים הקשורים אליו. דו"חות אלה נותנים ראייה שונה על דברים שונים שמתחוללים בהתאם ליישום. על כן, חשוב לפקוח עין על רמת הנגישות לדיסק ולחפש חריגות. זה יכול לעזור גם לפקח על בלוקים אלסטיים (EBS) הקשורים למחשוב האלסטי של הארגון (EC2).

במאמר הבא אסקור שני דו"חות נוספים ובמאמר האחרון בסדרה אסיים את סקירת חמשת הדו"חות ואסכם את השימוש ב- AWS CloudWatch.

הכותבת הינה מנהלת תחום DevOps בחטיבת הבדיקות (V-Ness) בנס. פעילות ה-DevOps בנס מעניקה פתרונות מקצה לקצה לארגונים גדולים וקטנים, משלב הדרישות ועד לייצור, במטרה לאפשר לכל ארגון לעבור למתודולוגיית DevOps, הן ברמה המתודולוגית והן ברמת היישום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים