Guardian Circle: כי טוב שכן קרוב מאח רחוק

הכירו אפליקציה שמטרתה לאפשר לחברים, בני משפחה, שכנים וכל מעגל חברתי אחר, לעזור לבנות אחד עבור השני רשת שתספק יכולת להגיש עזרה במקרה בו מתעורר הצורך, ובכל רמה של צורך

שומרים על קשר. Guardian Circle

יש פתגם שמתחבר לי בחיים להרבה מאוד דברים, גם אם בדיעבד במקרה האישי שלי הוא לא היה ממש נכון. הפתגם הזה אומר 'טוב שכן קרוב מאח רחוק'.

אפשר לקחת אותו כפשט, אפשר לחקור אותו לעומק, אבל בסופו של דבר הוא אומר שבמקרה של צרה, טוב שיהיה לידך מישהו שיכול ורוצה לעזור לך באמת, במקום מישהו שאולי/ וצריך לחשוב על זה/ ואני בכלל לא בסביבה בדיוק כרגע.

אנחנו נכנסים לצרות כל החיים שלנו, חלקן צרות זניחות, חלקן משמעותיות, אבל בכל מקרה תמיד כדאי שיהיה עבורנו מישהו בסביבה שיוכל לעזור לנו.

זה מה שעומד מאחורי האפליקציה Guardian Circle שאחרי שיוט קצר בלעדי בסביבות של מכשירי iOS, מגיעה גם לאנדרואיד. מדובר באפליקציה שמטרתה לאפשר לחברים, בני משפחה, שכנים וכל מעגל חברתי אחר, לעזור לבנות אחד עבור השני רשת שתספק להם יכולת להגיש עזרה במקרה בו מתעורר הצורך, ובכל רמה של צורך.

הדבר הכי חשוב באפליקציה הזו, הוא שכל אחד יכול להזמין אנשים להיכלל במעגל שלו, אבל רק אלו שבאמת ירצו כך יענו באופן חיובי. כלומר, מי שבאמת רוצה לעזור בעת הצורך, בעצם מגלה מחויבות לעשות זאת על ידי כך שהוא מאשר את ההכללה שלו במעגל של מי שמזמין אותו. ומעבר לכך, אם חס וחלילה יש שינוי בקשר החברתי, תמיד אפשר להוציא מישהו מהמעגל שבונים, בדיוק באותה מידה שכל אחד יכול להחליט שהוא לא רוצה להיות יותר במעגל של מישהו מסוים, ולמחוק את עצמו מהרשימה.

כשבאמת זקוקים לעזרה

אז יש בקשה, יש אישור שהוא גם התחייבות לעזור במקרה הצורך, ויש אפשרות לראות את כל מי שנמצא במעגל. אבל מה עושים עם זה, ובשביל מה צריך את זה?

אז צריך את זה לרגעים שבאמת זקוקים לעזרה, וכפי שכבר נאמר לעיל, זה יכול להיות דברים מורכבים עד פשוטים. לדוגמה, נתקעים לפתע בעבודה וצריך להוציא את הילד מהגן, יוצאים לריצה ומעקמים את הרגל, אשפוז פתאומי וחייבים עזרה ברישום ובקבלה ו/או להביא דברים מהבית, ילד שיוצא למחנה קיץ, ואפילו להביא אולי למסיבה בקבוק שתייה שהיה אמור להירכש מראש, ברגע האחרון.

במסך הראשי אפשר לראות את האנשים ששומרים אליהם ואת האנשים ששומרים עליכם, ולחיצה קלה על Add מאפשרת לכם להוסיף עוד שומרים, או יותר נכון לשלוח בקשות לשומרים פוטנציאליים. אבל הדבר הכי חשוב במסך הראשי הוא השורה התחתונה, זו שכתוב עליה Create an Alert.

לחיצה על השורה הזו מעבירה למסך הגדרת האירוע, ויש ארבע רמות: Emergency – חירום; Urgent – דחוף; Request – בקשה; ו-Only a Test – בדיקה לבד, מה שכדאי לעשות בעת יצירת מעגל חדש או לאחר צירוף מספר גדול יחסית של שומרים חדשים. באותו רגע גם ניתן לכתוב מה קורה, מדוע מצב החירום הוכרז, וכדאי לעשות זאת אם יש זמן, כי כולנו מכירים את הסיפור "זאב, זאב".

מעגל השומרים

עם שליחת הבקשה לעזרה מופיעה הודעה מתאימה אצל כל השומרים, עם הפירוט המלא ככל האפשר, וכמובן גם עם רמת החירום שנקבעה. כאן יש עוד דבר שהחברים במעגל השומרים צריכים לעשות וזה להחליט אם הם מקבלים את ההודעה, אם הם רוצים באמת לעזור באותו רגע. מחויבות, כבר אמרתי?

אם עונים בחיוב, נכנסים למעין חדר מצב שמראה מצד אחד היכן נמצא החבר/בן המשפחה שזקוק לעזרה, מה המיקומים של צוות השומרים מבחינה פיזית ביחס ליוצר ההתראה, ואז יש גם חלון שיחה שמאפשר לקבוע תוכנית מיידית כיצד להגיש את העזרה המבוקשת, ולאחר שמוצאים פתרון והעזרה מוגשת, יכול מי שפתח את האירוע גם לסגור אותו.

השומרים לא יכולים לעקוב באופן רציף אחרי מושא השמירה שלהם. הם מקבלים מיקום רק עם יצירת ההתראה ושליחתה. באותה מידה, מיקום השומרים משותף רק אם הם מאשרים השתתפות באירוע ספציפי, והשיתוף מסתיים ברגע שיוצאים מחדר האירוע.

כמו כן, אין מגבלה למספר האירועים שאפשר לשלוח, אין מגבלה למספר הניסיונות שאפשר לעשות, ואין מגבלה לכמות השומרים שאפשר לבקש. יש רק מגבלה אחת שאין לנו שליטה עליה: הרצון הטוב של האנשים שמבקשים מהם.

להורדה לאנדרואיד לחצו כאן.
להורדה ל-iOS לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים