עצות למנמ"ר המבולבל בעידן הענן וה-iPhone

שאלת נחיצותו של המנמ"ר שבה ועולה מדי כמה שנים - בצדק או שלא ● בוב אוונס, מעורכי InformationWeek האמריקני, החליט לספק השבוע מספר טיפים למנמ"ר בנושא ● החשוב שבהם, הוא שעל המנמ"רים להאמין בחשיבותם, אחרת אף אחד אחר לא יעשה זאת

ב-2003 הסעיר את עולם הטכנולוגיה מאמר שפורסם במגזין היוקרתי הרווארד ביזנס ריוויו, שכתב ניקולס ג'י. קאר, תחת השם "IT Doesn't Matter". הכותב הביא שורה של נימוקים להוכחת הטענה שלו, לפיה העולם הטכנולוגי והעסקי משתנה סביב המנמ"ר. לטענתנו, לא ירחק היום בו תפקידו של המנמ"ר יהיה מיותר. בעקבות המאמר נכתבו עשרות מאמרי תגובה – בעד ונגד (באנשים ומחשבים פורסם בזמנו מאמר בנושא של רז הייפרמן, כיום מנמ"ר ביטוח ישיר ובעבר סמנכ"ל בבזק).

אין ספק שמאז 2003 השתנתה הסביבה העסקית והטכנולוגית בה חי המנמ"ר. האינטרנט חדר לכל תחום, הסלולר הגדיל את החדירה שלו ואפילו טירוף ה-iPhone הגיע לארגונים. כל אלו נחתו בזה אחר זה על שולחנו של המנמ"ר, מבלי שהוא בהכרח ידע איך להתייחס אליהם. בשטח, המשתמשים מתרגשים ולוחצים כדי להיות "IN". ההנהלות, כרגיל, קצת יותר זהירות.

שבע שנים אחרי, חזר בוב אוונס, מעורכי InformationWeek האמריקני, אל הנושא הזה. במאמר שפרסם, מנסה אוונס לבחון כיצד המנמ"ר של המאה ה-21 צריך להתמודד עם הקדמה, וכיצד הוא יכול לשנות את התדמית שדבקה בו, כאיש שאומר "לא" לכל דבר (אוונס מכנה זאת "Dr. No"): הוא לא יאפשר iPhone בארגון שלו, לא מאמין ברשתות חברתיות ובכלל זהיר מאוד לגבי חידושים ובאזים שבאים והולכים.

המשתמשים תופסים את יחידות ה-IT כשמרניות. אוונס מציין, כי אין זה משנה בכלל אם התחושות האלו נכונות או לא, כי ברור שצריך לעשות שינויים כדי להתאקלם היטב בסביבה החדשה שנוצרה – סביבה שהיא הרבה יותר מוטית טכנולוגיה. בדיוק בגלל זה, בחר אוונס לספק כמה טיפים למנמ"ר המבולבל של העידן החדש.

הטיפ הראשון מתייחס למיחשוב ענן. על פי אוונס, ההערכה היא שזה קורה ועל המנמ"ר להציג את עצמו כמי שמוביל את התהליך הזה, מאחר והוא כולל יסודות של שינויים במודלים שבהם ארגונים צורכים שירותי מיחשוב. העצה למנמ"ר: תוביל – אל תהיה מובל בתחום זה. אל תמתין שמישהו יעשה זאת במקומך.

טיפ נוסף: זה הזמן לשקיפות. אוונס קובע, כי על המנמ"ר להציג ולחדד את חוק ה-80\20. הוא ממליץ להקים אתר פתוח לכל עובדי הארגון, שיוכיח היכן ה-IT מועיל, לאן בדיוק הולך כל שקל בתקציב ה-IT, מה עוד ניתן לעשות ואיזה תקציב דרוש לשם כך.

בנוסף, אוונס קובע, כי המנמ"רים חייבים להמשיך ולייעל את עצמם, מבלי שמישהו יגיד להם מה לעשות. עליהם לצמצם השקעות בפיתוח ובתחזוקה. אוונס קורא למנמ"רים להראות לארגון שהם מפנים כל דולר לטובת פיתוחים חדשים שמועילים לליבה העסקית של הארגון.

אוונס אומר עוד, שהדרך הטובה ביותר להרגיע את המנכ"ל שמתחיל להרהר בשאלה האם הוא בכלל צריך IT, היא להפקיד בידיו כלים שיראו לו עד כמה הוא לא יודע מספיק על ארגונו. נשמע פשוט? לא ממש, אך בהחלט אפשרי. דוגמה אחת יכולה להיות כלי ה-BI האנליטיים. לדברי אוונס, אין עדיין מנכ"ל שנחשף אליהם ולא התלהב.

הפסיקו להיות היסטריים לגבי החידושים שהעתיד מביא לכם, קורא אוונס למנמ"רים. אם אתם בכל זאת חוששים, אל תראו את זה כלפי חוץ. הובילו שינויים ללא חשש, צאו מהמשרדים שלכם והבהירו לכל מי שעדיין לא השתכנע, שהתפקיד שלכם הוא להיות חלק בלתי נפרד מהסביבה העסקית של הארגון. אם אתם בעצמכם לא מאמינים בזה, מוטב שתחפשו אחר מכונה שתעשה את כל הפעולות במקומכם. אם לא תאמינו בעצמכם בהכרחיות שלכם לארגון – אף אחד אחר לא יעשה זאת.

להדפיס ולשמור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים