נשים ומחשבים: אביטל זהבי, סולידוס לאבס

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: אביטל זהבי, מפתחת Fullstack בסטארטאפ סולידוס לאבס

אביטל זהבי, מפתחת Fullstack בסטארט-אפ סולידוס לאבס

שם ותפקיד: אביטל זהבי, מפתחת Fullstack בסטארט-אפ סולידוס לאבס (Solidus Labs).

ותק בתפקיד: שנה.

השכלה: BSc בהנדסת מערכות מידע מאוניברסיטת בן גוריון.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

הגעתי לתחום די במקרה. כשהייתי בתיכון, נפתחה מגמה חדשה של מדעי המחשב. החלטתי להצטרף אליה לאחר שאף מגמה אחרת לא עניינה אותי, ומאוד נהניתי שם. גיליתי שעולם מדעי המחשב בנוי מסוגים שונים של בעיות שניתן לפתור אותן במגוון אפשרויות. בצבא הייתי בחיל האויר בתפקיד שלא עסק בעולמות הללו. הרגשתי שחסר לי האתגר הזה, ולכן החלטתי לבחור ללמוד תואר טכנולוגי. מאוד קסמה לי היכולת לפתור בעיה אחת בדרכים שונות ויצירתיות, כך שכל אחד יכול להפעיל את הדמיון שלו כדי להגיע למטרה כלשהי.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

אני חושבת שאנו צועדים לשוויון מוחלט בין נשים לגברים ונעשות פעולות כדי להשיג אותו, אך עדיין לא הגענו לשם באופן מלא. לשמחתי, ניתן לראות כי בשנים האחרונות קיים גידול במספר הנשים המבצעות תפקידי מפתח בחברות, דבר המעודד נשים אחרות לשאוף לאותם מקומות. לדעתי, יש לזרוע זרעים היום על מנת לקטוף את הפירות בדור הבא, כלומר לנסות להגיע לשווין כבר בדור הצעיר. מסיבה זו, התנדבתי לעמותת QueenB, המציעה שיעורי תכנות לנערות. כאשר יותר בנות יגיעו לעולמות אלו, ילמדו תארים טכנולוגיים באוניברסיטה ואף יעבדו בתחום, נגיע למצב שבו נשים העובדות בתחום הטכנולגי יהיו דבר שבשגרה ולא יהיו פערים.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

אני אישית לא נתקלתי באפליה שכזו, אבל כמה מחברותיי חוו אפליה על רקע מגדרי. הן נשאלו שאלות על מצבן המשפחתי, גיל הילדים והריונות מתוכננים במהלך ראיונות עבודה שעברו. אני מאוד מקווה שאנשים יתמקדו באדם שעומד מולם, בהישגיו ובהצלחותיו ולא במגדרו. עבודה נוספת צריכה להתבצע בעולמות אלו, ואני מייחלת לכך שהנערות של היום, העתידות להגיע לקריירה טכנולוגית, לא יעלו בדעתן על אפליה מהסוג הזה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שרון

    סקירה מעניינת על בחורה חזקה. צריך להעצים יותר ויותר נשים

אירועים קרובים