מנמ"ר – שפר את התקשורת שלך

במשך שנים מנמ"רים מתמודדים עם התדמית שמודבקת להם, לפיה הם אינם מסוגלים לתקשר עם אנשי הביזנס בארגון ● המגזין המקוון CIO ליקט אוסף של טעויות נפוצות אצל מנמ"רים בכל מה שקשור לתרבות הקשר שלהם ● קראו, הפנימו והימנעו מהן

במשך שנים מנמ"רים מתמודדים עם התדמית שמודבקת להם, לפיה הם אינם מסוגלים לתקשר עם אנשי הביזנס בארגון – הם לא מדברים בשפה שלהם והתהום הפעורה ביניהם עצומה. יש לציין שהמצב השתפר מאוד מאז הימים בהם הם תויגו כאחראים על מחשבים בלבד, אבל עדיין יש להם החלקות לשון, שמשמעותם שימוש במילים וביטויים שאף אחד לא מבין, במיוחד כאשר הם מנסים למכור רעיון להשקעה חדשנית במערכות מידע. שם המשחק הוא מודעות ועבודה עצמית לשינוי הרגלי שפה והפסקת השימוש במונחים שרק המנמ"ר יכול להבין. במסגרת המאמץ לסייע למנמ"רים לשפר את יכולת התקשורת שלהם עם יתר חלקי הארגון, ליקט המגזין המקוון CIO אוסף של טעויות נפוצות אצל מנמ"רים, כפי שנכתבו על ידי מנמ"רים ומנהלי טכנולוגיות ותיקים מארגונים ומקומות שונים. הטעויות עוסקות בכל מה שקשור לתרבות הקשר שלהם. קראו, הפנימו והימנעו מהן.

1. דיבור עם שותפים לעבודה מחוץ לכותלי אגף ה-IT היא השגיאה הנפוצה ביותר. זוהי השגיאה שמציבה את הגבול הברור בינך ובין יתר בני השיח שלך ומכאן הכול כבר אבוד. נכון, זה לא קל לצאת מהרגלי שימוש בשפה טכנית שמובנת להרבה מאוד אנשים כמוך, אבל היא מקשה מאוד על החיבור לסביבה.

2. תלונות על בעיות טכנולוגיות שמוצפות אל שלחן ההנהלה, צריכות גם הן להיות מנוסחות כך שהמנכ"ל יבין במה המדובר. למשל, אם אתה רוצה להתלונן בפני הבוס על הקשיים שלך בתפעול הדטה סנטר, אל תרד איתו לפרטים טכניים ומושגים שהוא לא מבין. כל מה שהבוס צריך לקחת איתו מהפגישה איתך הוא שלצוות שלך יש בעיות וצריך לפתור אותן. התוצאה לא טובה לשני הצדדים: המנכ"ל ועוזריו לא ממש מקבלים את המסר הרצוי והמנמ"ר וצוותו יוצאים בתחושה שאף אחד לא מקשיב להם.

3. אנשי IT מתחפשים פתאום לאנשי מכירות, ומנסים לשכנע את ההנהלה להשקיע בפרויקטים בשיטות מכירה ובסגנון משולב במילים טכניות ומושגים מעולם השיווק, שמיד חושפים את העובדה שהם לא במקצוע הנכון. במילים אחרות אל תנסו להיות מה שאתם לא. גם המנמ"ר עצמו צריך להיזהר מלהתחיל לדבר אל אנשיו כמו איש מכירות. במילים עדינות הם לא ממש אוהבים את זה.

4. שימוש בסלנג של הרחוב, שאינו מקובל במשרדים, נהוג אצל חלק מאנשים הטכנולוגיים, כחלק מהמאמץ שלהם להראות "אחד מהחבר'ה". אבל צריך לדעת מתי להשתמש בשפה זו ומתי לא. CTO אחד שהתקבל לעבודה ונפגש עם קבוצת הנהלה שכוללת גם אנשים טכניים וגם לא, פתח את השיחה שלו עם ההנהלה בשילוב הסלנג "Young Kids", דבר שלא ממש מצא חן בעיני הנוכחים בחדר, שחלקם כבר מזמן לא עונה על הגדרה של ילדים צעירים. למותר לציין את הרושם שהשאיר אותו CTO על אותם חברי הנהלה שראיינו אותו.

5 . היכולת להקשיב, ולשאול שאלות נכונות היא קריטית לעבודת המנמ"ר. על ידי הקשבה הוא יכול לקבל הרבה מאוד מידע שחשוב לו ובמקביל הוא בונה ציר אמון עם אלו שהוא אמור לשרת אותם. הוא נותן להם תחושה שיש עם מי לדבר.

6. ביטחון עצמי הוא תכונה כמעט טבעית למנמ"רים. רבים מהם רושמים הצלחות טכנולוגיות ועסקיות. הם כל כך מאוהבים בזה עד שהם מאבדים את הגבולות ומספרים על פתרונות טכנולוגיים מבריקים שהם המציאו לכל מי שנקרה בדרכם במסדרון. זו תכונה לא טובה שרבים לא אוהבים אותה. מה שמעניין את החברים שלך באגף ה-IT לא מעניין את עוזרת המנכ"ל. הנח לה.

7. אל תשלוף את נשק ההפחדה בכל פעם שאתה בא למכור רעיון. התסריט מוכר. הדרך הכי קלה לשכנע מנהלים שאינם מבינים בטכנולוגיה להשקיע בה היא להפחיד אותם. לצייר תסריטי אימה לגבי מה יקרה לבונוסים שלו ושל חבריו אם בעוד שנה לא תהיה מערכת באוויר. זו אמנם טקטיקה לגיטימית אבל כדאי מאוד לשמור אותה למקרים הדרושים. גם הדרך ההפוכה, של ציור מציאות מדומה כאילו אתה מוכר להם חבילת סוכריות או מוצרים נדרשים לא הכי נכונה, כי אתה יוצר אשליה לגבי הציפיות. היעד צריך להיות שמנהלי העסקים ישתכנעו לבד שכדאי להם ללכת על הרעיון שלך.

8. חוק הפרטים הקטנים. עובדות הן אלמנט חשוב מאוד בהשקעות ב-IT, שבדרך כלל מסתכמות בסכומים גבוהים. בניגוד למנכ"לים, מנמ"רים לא ממש סומכים על העובדות ולא תמיד יודעים את כל הפרטים. הדבר הזה מכשיל אותם כשהם יושבים מול מנהלי עסקים בארגון שמיד מעמתים את הרעיונות שלהם עם עובדות ומידע הקשור לעסק שלהם, ואם למנמ"ר אין תשובה על כך, הסיכוי שישכנע הוא נמוך מאוד. ירידה לפרטים מסייעת לסחוף איתך את המאזינים ולהפליג יחד איתם אל מחוזות הדמיון, שם מצוי סוף הפרויקט שאתה מוכר להם, מבלי שהם ירגישו בכך.

9. מנמ"רים לא תמיד מצליחים להסביר את הערך האמיתי של ה-IT ולפעמים כאשר הם צריכים ללמוד מושגים שקשורים לליבת העסקים של הארגון המצב מתחיל להסתבך והמסר של הערך המוסף לא מגיע ליעד הנכון.

10. כדור שינה ושמו מצגות. מנמ"רים מאוהבים בטכנולוגיה של המצגות. חלק מהם לא ממש יודעים להופיע בפני קהל והשילוב בין מצגת משעממת למרצה לא מלהיב הוא כדור שינה לאולם עם מאות מאזינים. גם כאן מילת המפתח היא איזון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים