נשים ומחשבים: יערה הירש, אקסיס

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: יערה הירש, ראשת צוות UX באקסיס

יערה הירש, ראשת צוות UX באקסיס.

שם ותפקיד: יערה הירש, ראשת צוות UX באקסיס (Axis).

ותק ותפקידים קודמים: עבדתי בחברת הסייבר אקסיס במשך שנתיים לפני שקודמתי להוביל את תחום חוויית המשתמש בחברה.

השכלה: תואר ראשון בתקשורת חזותית, ויצו חיפה.

משפחה: נשואה לעידו, אימא למתן בת השלוש וגיל בת החודשיים.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

גדלתי בבית שעודד יצירתיות וחדשנות, ומגיל צעיר נמשכתי לעיצוב. המפגש בין עיצוב וטכנולוגיה תמיד סיקרן אותי, ורציתי למנף את יכולותיי כמעצבת על מנת לפשט ולהנגיש מוצרים מורכבים וליצור חוויה טובה יותר למשתמשים. היכולות האלו משמעותיות במיוחד כאשר מעצבים עבור משתמשים של חברות B2B, כשמשתמשי הקצה הם אנשי מקצוע שהצורך המרכזי שלהם הוא חוויית שימוש יומיומית פשוטה ויעילה.

לדוגמה, במהלך השקת פלטפורמת Atmos של החברה, האתגר המרכזי שעמד בפנינו הוא הצגת תמונת מצב ברורה ויכולת זיהוי בעיות, גם במבט חטוף, עבור המשתמשים. לאחר מחקר מעמיק, הצלחנו להשתמש בכלים עיצוביים כדי לעזור למשתמשים להפריד בין עיקר לתפל בשניות, לזהות ולפתור בעיות בקלות.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

לצערי, סטטיסטית זאת עובדה שנשים משתכרות פחות, מתקדמות לאט יותר ונוכחותן בתפקידים בכירים פחותה. המגמה הזאת מתחילה כבר מהגיל הצעיר, בהסללה של גברים למקצועות טכנולוגיים בעוד שנשים מוכוונות למקצועות ״הומניים״ יותר. אני מאמינה שהכל מתחיל בחינוך. לכן, אחד הדברים שמנחים אותי כאימא הוא ללמד את בנותיי מגיל צעיר שהן שוות ויכולות לאפשר להן לממש את הפוטנציאל שלהן כבני אדם בלי קשר לשיוכן המגדרי. בשנים האחרונות חלה התקדמות משמעותית, ואני בטוחה שהמגמה תמשך והפערים ימשיכו להצטמצם.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

לשמחתי לא. מעולם לא הופליתי על רקע היותי אישה. אני גאה לומר שבאקסיס אני נמדדת לפי היכולות והכישורים שלי בלבד. כשבוע לפני יציאתי לחופשת לידה קודמתי לתפקיד ראשת צוות, תהליך שדרש התאמות וסבלנות מצד החברה. הייתי שמחה שעוד חברות ינהגו כך, כדי שחופשת לידה לא תהיה גורם מעכב בחיי הקריירה של נשים. אני מאמינה שכדי לשנות את המצב חשוב שיצטרפו עוד ועוד נשים לתעשייה, לכן הצטרפתי לתוכנית התנדבותית של Radio button, שמסייעת לנשים חרדיות להיכנס להיי-טק. ככל שנרחיב את המרקם האנושי בתעשייה, כולנו נרוויח.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים